וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח חלוץ: קולאוטי וקצת מזל הצילו את הנבחרת

2.9.2006 / 23:21

הנבחרת של קשטן פתחה את מוקדמות היורו עם ניצחון 0:1 באסטוניה, משער של קולאוטי (7). נראינו נורא, אבל לפחות יש לנו חלוץ חדש

אחרי הקמפיין השנוי במחלוקת תחת אברם גרנט, בו קיבלנו תוצאות נאות אבל בדרך לא דרך, התמנה דרור קשטן, לא בדיוק המאמן ההרפתקני בנמצא, והבטיח לאוהדי הנבחרת הרים וגבעות. או לפחות קצת כדורגל. אחרי ניצחון החוץ 0:1 על אסטוניה הערב (שבת) במשחק הפתיחה של ישראל במוקדמות יורו 2008, מתחיל להתברר שעבדו עלינו: מה שהיה הוא שיהיה. 3 נקודות? יש. כדורגל? אין. ואם הבחורים בכחול-לבן לא הצליחו לייצר מהלכים ראויים לשמם מול אסטוניה הצנועה, אז מה יהיה כשנפגוש אריות כדורגל כמו קרואטיה, רוסיה ואנגליה?

כבר תחת גרנט יוסי בניון הפך לשחקן המרכזי של הנבחרת, אבל כעת שקיבל את סרט הקפטן, אין ספק שהרבה יותר עיניים והרבה יותר זרקורים הופנו כלפי הכוכב הישראלי. הפעם הציפיות ממנו היו לנפק יותר מכמה ניצוצות בלתי נשכחים במשחק, ואולי לתפוס את מקומו הפנוי של איל ברקוביץ' כמנהיג שמותיר חותמו על המשחק. בפועל, קשר ווסטהאם עשה כמה סלאלומים נאים, רובם הסתיימו באיבוד כדור, אחד מהם, בדקה ה-7, הסתיים בבעיטה שנעצרה אצל השוער, מה שאיפשר לאזרח מספר אחת, רוברטו קולאוטי, לדחוק את השער היחידי במשחק. אם תרצו, נקודת האור היחידה היא שיש לנו חלוץ שלא נופל ברמתו משאר השחקנים בכחול-לבן. הערב, זו הייתה נחמה פורתא.

קשה לציין מישהו מהשחקנים לטובה, שכן גם ההגנה ברשות גרשון ובן חיים נראתה מבולבלת לפרקים, זיו ואפק באגפים השאירו חורים בהגנה ולא תרמו כמעט בהתקפה, הקישור האחורי של באדיר וטל לא הורגש, קטן וזנדברג היו לא מדויקים, וגם לאוואט הייתה את הפאדיחה התורנית. זה הוביל ללא מעט מצבים של האסטונים החביבים, שמאוד רצו להוציא מהמשחק הביתי השני שלהם נקודות (הפסידו גם למקדוניה 1:0 בבית), אבל לצערם חסר להם פשוט את הכשרון שנדרש משחקנים להחדיר כדורים לרשת ממצבים קורצים. זה יכול היה להיות מצחיק, אלמלא ישראל הייתה הקבוצה חלשה במגרש.

מחצית ראשונה

דקה 7: גול! עמקי אפק שלח מסירה מצוינת לבניון, שהשתחרר מהשומר שלו והחל שועט קדימה במרחבים הפתוחים של ההגנה האסטונית. הבעיטה שלו בשמאל נהדפה לא טוב על ידי השוער פום, ומי אם לא האזרח רוברטו קולאוטי היה שם כדי לדחוק פנימה את ה-0:1.

דקה 18: חור גדול בהגנה איפשר לאופר לקבל כדור עמוק בתוך הרחבה, אבל גלישה מתוזמנת היטב של גרשון הצילה את ישראל ממבוכה.

דקה 20: כדור עומק רע של אסטוניה הגיע ליואב זיו, שמשום מה הרחיק הישר לרגליו של קלאבן, שהבעיטה השטוחה שלו נהדפה על ידי אוואט. למזלה של הנבחרת, החלוץ האסטוני היה רחוק מטר אחד מהכדור ההדוף, וכך לא יכל לדחוק פנימה את השוויון.

דקה 24: שוער לה קורוניה כמעט בישל שער לוויקמה האסטוני, כשהדף לידיו בעיטה חופשית מ-35 מטרים שהלכה ישירות למרכז השער. אבל אותו ויקמה הצליח להחמיץ מ-3 מטרים, והשאיר את התוצאה בעינה.

דקה 32: בניון שוב פרץ, חלף על פני כמה שחקני הגנה, אבל עד ששיחרר בעיטה הסכנה חלפה.

דקה 43: דימיטרייב קיבל כדור מ-25, ושלח בעיטה שטוחה הישר לידיים של אוואט.

מחצית שנייה

דקה 51: קולאוטי חיפש את שערו השני במשחקו הראשון, אבל הבעיטה החדה שלו מ-25 מטרים חלפה ליד העמוד.

דקה 55: זנדברג השתלט על כדור בחלק הקדמי, חתך שמאלה ובעט ממצב נוח ישר לידיים של פום.

דקה 75: כדור חופשי נחת על הראש של זיו, שהוריד עם הראש לבאדיר, אבל הבעיטה של האחרון מתוך הרחבה נבלמה דווקא אצל בניון.

דקה 84: קלאבן מקבל כדור על סף הרחבה, אבל הבעיטה שלו מתעופפת החוצה.

דקה 90: אוואט סגר את הפינה הקרובה והציל בעיטה של אופר. הקרן שלאחר מכן ייצרה ערבוביה רבתי בהגנה, כשגם פום עלה קדימה, אבל אוואט הצליח להדוף בעיטה חזקה מ-6 מטרים. הסכנה לא חלפה עד שאוואט שוב הציל את המצב כשהרחיק לקרן נוספת.

הרכבים:

אסטוניה: גמארט פום; אנאר יאאגר, אנדריי סטפנוב, ראיו פירויה, דימיטרי קרוגלוב; אלכסנדר דימיטרייב, ראנגר קלאבן, ג'ואל לינפרה, אנדריי סידורנקוב, אנדרס אופר; כריסטין ויקמאה

ישראל: דודו אוואט; עומרי אפק, שמעון גרשון, טל בן חיים, יואב זיו; וואליד באדיר, עידן טל, מיכאל זנדברג (עמית בן שושן, 60), יניב קטן (גל אלברמן, 72), יוסי בניון; רוברטו קולאוטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully