וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות רעים: ארה"ב הפסידה ליוון, שתפגוש בגמר את ספרד

1.9.2006 / 15:27

הדרים טים שוב הגיעו שחצנים, ונכנעו 95:101 למשחק המסודר של היוונים בחצי גמר אליפות העולם. אולי הם באמת לא כאלה גדולים? בגמר יוון תפגוש את ספרד, שניצחה את ארגנטינה 74:75

זה שוב קרה להם. נבחרת ארה"ב, זו המכונה נבחרת החלומות, עפה כבר בחצי גמר אליפות העולם. אלופת אירופה יוון הציגה היום (שישי) כדורסל נהדר מול האמריקאים, ניצחה 95:101, והוכיחה שגם מחוץ לארצות הברית יודעים איך לשחק.

הפעם, בניגוד לאליפויות הקודמות, האמריקאים גייסו את מיטב כוכבי ה-NBA כדי לנסות להציל את הכבוד של הכדורסל שלהם, שנפגע באליפות הקודמת ובאולימפיאדת אתונה. אומנם שאק וקובי לא הגיעו, אבל לברון ג'יימס, כרמלו אנתוני ודווין וויד היו אמורים לעשות את העבודה. זה באמת נראה טוב לאורך הטורניר, עם מאזן 0:7, וגם הפתיחה של המשחק הזה הייתה טובה, אבל אז יוון נכנסה למשחק. הנבחרת של ינאקיס הוכיחה שלא צריך להיבהל משמות גדולים. היא האטה את הקצב, הפציצה מבחוץ ועשתה את כל הפעולות הנכונות כדי לברוח ל-14 הפרש במהלך הרבע השלישי.

ברבע האחרון לברון וחבריו חזרו למשחק, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, הסנסציה כבר קרתה. יוון הוכיחה שכדורסל הוא משחק קבוצתי ומאורגן, ושבעזרת הגנה נכונה ניתן לעצור פעולות סולו של כוכבים גדולים. ארה"ב נשארה בחוץ, ועדת החקירה בדרך. מתברר שנתנו להם יותר מדי כבוד.

בחצי הגמר השני ספרד גברה על ארגנטינה 74:75, ומשחק הגמר בין ספרד ליוון ישלים את הדומיננטיות האירופאית באליפות. הגמר ייערך ביום ראשון ב-13:20 (שידור ישיר בערץ חמש פלוס).

ארה"ב-יוון: אירופה על המפה

ההתחלה הייתה דווקא של האמריקאים, שפתחו עם הגנה חזקה, ובעזרת דומיננטיות מתחת לסלים וריבאונד התקפה חיפו על אחוזים נמוכים מבחוץ והצליחו לפתוח פער של 12 נקודות, 21:33. לברון, וויד ואנתוני שלטו בקצב, וכמה מתפרצות נפלאות גרמו להם ולנו לחשוב שהמשחק גמור.

פאפאלוקאס חשב אחרת. ברבע השני הוא השתלט על המשחק, חדר, מסר ועצר בהגנה, ולאט לאט החזיר את היוונים למשחק. כשפפאדופולוס יצא בעבירה שלישית, המחליף שלו שחורציאניטיס נתן דקות מצוינות ושוב הוכיח שהוא יכול לשחק ברמות הגבוהות ביותר. יוון השלימה ריצת 0:11, וירדה למחצית ביתרון 45:41.

הרבע השלישי נפתח באותה צורה, כשדיאמנטידיס וספאנוליס מפציצים מבחוץ באחוזים מצוינים. לברון וחבריו ניסו להציל את המולדת במבצעי סולו, אבל איבדו יותר מדי כדורים. יוון עלתה ליתרון שיא, 53:67. כמה שלשות של כרמלו אנתוני החזירו את הנבחרת שלו לתמונה, אבל עדיין היוונים שלטו במשחק, וסיימו עוד רבע התקפי גדול עם 32 נקודות.

הרבע האחרון נפתח עם לחץ בהגנה של ארה"ב, שעדיין לא הצליחו למצוא פתרון לחדירות של פפאלוקאס. יוון המשיכה במשחק מסודר ומבוקר, מול האי סדר והאחד על אחד של ארה"ב, כשלברון לוקח עליו את המשחק. בדקה האחרונה ההפרש ירד עד ל-4 נקודות, אבל שוב פפאלוקאס עשה את כל הפעולות הנכונות כדי לשמור על היתרון היווני. בסוף זה נגמר 101:95, אירופה על המפה.

קלעו ליוון: ספאנוליס 22, קאקיוזיס 15, שחורציאניטיס 14, דיאמנטידיס 12, פוטסיס 9, פאפאדופולוס 8, דיקודיס 8, פפאלוקאס 8 (ו-12 אסיסטים), צרצריס 3, חאצ'יברטאס 2.

קלעו לארה"ב: אנתוני 32, וויד 19, ג'יימס 17, היינריך 12, האוורד 10, כריס פול 3, כריס בוש 3, ג'ונסון 3, בטייה 1.

ספרד-ארגנטינה: אל גרנדה דרבי לטינו

סוף סוף ספרד. למרות מסורת הכדורסל המפוארת של הספרדים, רק השנה הם יזכו לראשונה בתולדותיהם במדליה באליפות העולם, לאחר שהצליחו לגבור בחצי הגמר בדרבי לטיני 74:75 על היריבה ארגנטינה. עכשיו רק נשאר לראות באיזה צבע תהיה המדליה. יש עדיפות לזהב.

פתיחה אדירה של ארגנטינה החזיקה את ספרד ללא סל שדה בחמש הדקות הראשונות, ויצרה יתרון של 4:13. נוצ'יוני וג'ינובילי הריצו את הארגנטינאים, שהרביצו בהגנה ועצרו את גאסול.

גרבאחוסה ורודריגז הספרדים החלו לצלוף מחוץ לקשת כדי להחזיר את ספרד לתמונה, גאסול נתן פוש בהגנה, וספרד החלה למצמם ואף לעלות ליתרון מול ארגנטינאים עייפים. בסוף הרבע השני ארגנטינה התקשתה בהתקפה, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-38:40 לספרד.

ברבע השלישי ראינו מעט כדורסל, אבל הרבה מלחמה. גרבאחוסה המשיך לבלוט אצל הספרדים ולהחזיק אותם במשחק, ארגנטינה הציגה את שוב את נוצ'יוני בכושר טוב. הארגנטינאים לא הצליחו להרשים, אבל גם לא נתנו לספרדים לברוח, ושמרו על משחק צמוד לקראת הרבע המכריע.

ברבע הרביעי ספרד שמרה על פער מינימלי, כשחואן סאנצ'ז בולט אצל הארגנטינאים, וסרחיו רודריגז אצל ספרד. בדקות האחרונות ספרד איבדה את גאסול, שנאלץ לרדת לספסל בגלל פציעה אחרי שסובב את הקרסול. ארגנטינה הלכה לג'ינובילי, ו-22 שניות לסיום סקולה קלע שתיים מהקו והשווה ל-74:74. קלדרון קלע רק אחת מ-2 מהקו והעלה ל-74:75. ג'ינובילי יצא להתקפה המכריעה, חדר ומצא בפינה את נוצ'יוני, אבל השלשה שלו הלכה החוצה, ושלחה את הספרדים לגמר.

קלעו לספרד: גבאחוסה 19, גאסול 19 (ו-11 ריבאונדים), רודריגז 14, קלדרון 7, חימנז 4 (ו-9 ריבאונדים), נבארו 4 (5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים), פרננדז 4, קבזאס ורייס 2 כ"א.

קלעו לארגנטינה: ג'ינובילי 21, נוצ'יוני 15, סאנצ'ז 13, סקולה 8, וולקובסקי והרמן 6 כ"א, דלפינו 3, אוברטו 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully