וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי שלנו, מכבי תל אביב?

חלק מאוהדי האלופה הנצחית מתקשים להבין איך ההנהלה הכי טובה באירופה הסתבכה כל כך הקיץ. שלושה מונולוגים

"אולמרט צריך להתפטר. לא רק בגלל ההתנהלות המדינית שלו, אלא בעיקר כי בגללו נאלצנו להחתים שחקן כמו רודני ביופורד", אמר לי בשבוע שעבר גורם במכבי ת"א, בסוג של הומור עצמי, שמעיד אולי על לא מעט ייאוש. בהתאם לתאוריות פסיכולוגיות מוכרות, ולאחר שעשו הקיץ שימוש במגוון מנגנוני ההגנה (הדחקת עזיבתו של פארקר, תליית כל הרעות החולות במלחמה ובפיני גרשון), כחלק מהניסיון להתמודד עם המציאות החדשה והמורכבת, כל שנותר כעת לאנשי מכבי הוא להשלים עם המצב הקיים ולקבל אותו בחיוך. אם לא בחיוך, לפחות בהבנה.

אוהדי הקבוצה, מנגד, משועשעים פחות. ציניות וסרקזם יש ויש, גם דברי שנינה והתייחסויות הומוריסטיות למצב יש בנמצא, אולם בעיקר קיימים דברי ביקורת. רבים מהאוהדים מאוכזבים מהתנהלותם של ראשי המערכת והדבר ניכר היטב במכירת המנויים, שמתנהלת עד כה בעצלתיים. בעיני האוהדים, דימוי "ההנהלה הטובה באירופה" נסדק קשות עקב קיץ הבלהות שעובר על הקבוצה. להלן שלושה מונולוגים של אוהדים, הממחישים היטב את המצב השברירי ומעידים אולי על קץ האידיליה ששררה בשנים האחרונות בין יושבי הטריבונות לראשי המועדון.

שוהם, בן 38, איש היי-טק

"לדעתי, קיימת תחושה של זחיחות בהנהלה של מכבי. על פארקר התברר בדיעבד שכולם ידעו מראש, גם על באסטון בטח שמעו שמועות, אבל בינתיים לא שמענו על הצלחות גדולות בתחום ההחתמות. בשנה שעברה רוב הסגל המשיך, למעט שיפוצים קוסמטיים בלבד. השנה השינוי כל כך מאסיבי ונראה כאילו ההנהלה מתייחסת למצב בסגנון של 'יהיה בסדר'. נראה לי גם שמכבי הלכה על מאמן שהיה מקובל על כולם, זה הדבר הראשון שהיה חשוב להם, יותר מאשר, נניח, לקחת מאמן מהבכירים באירופה. אני לא אומר שספאחיה לא טוב, אבל הניסיון שלו דל יותר משמות אחרים שעלו.

"נקודה בעייתית נוספת היא הריחוק שקיים בין האוהדים למועדון, אולי אפילו הייתי אומר ניכור. יש תחושה שהאוהדים לא יודעים מה קורה, להבדיל ממקומות אחרים, שם הכל שקוף. אוהד שקונה מנוי, ומנוי במכבי עולה הרבה כסף, רוצה להרגיש שותף בתהליך קבלת ההחלטות. אם לא להיות שותף, לפחות לדעת מה קורה. התחושה היא שמכבי מסתירה מהאוהדים. אני מבין ומוכן לקבל את זה שלא חושפים שמות כשמנהלים מו"מ, אבל המקרה של פארקר, איך נגיד, קצת תמוה. לא היה נורא אם האוהדים היו שומעים על זה קודם. האוהדים מאוד רוצים להיות חלק מהקבוצה. הם מסתערים על כל פירור מידע כדי להרגיש, לחוש את הקבוצה.

"אגב, הקהל של מכבי הוא קהל קצת בעייתי. זה קהל שרוצה תוצאות בכל עונה, להגיע כמה שיותר גבוה. אם לא יהיה פיינל פור, תהיה אכזבה. אלה דרישות לא ריאליות, אמת, אבל לזה האוהדים התרגלו. הם מפעילים המון לחץ. זה לא קיים רק במכבי, אגב - זה היה קיים גם בצסק"א לפני שנתיים, אבל כאן הסיפור הוא שאתה לא יכול לייצר עונת בנייה. מכבי פשוט מחתימה שמות גדולים ואחר כך נוצרות בעיות, כמו עם הלפרין בזמנו, שלא קיבל דקות, או כספי, שאני בספק אם יקבל את ממוצע הדקות שהובטח לו בגלל הצפיפות בקו הקדמי. התחושה היא שיורים לכל הכיוונים במטרה להשיג הישגים, אבל לא ממש חושבים".

אופק, בן 40, עוסק במחשבים

"אין ספק שההנהלה של מכבי בראשות שמעון מזרחי מוכיחה כבר 40 שנה שמבחינת ניהול, שיווק, יחסי ציבור וארגון היא מספר אחת באירופה, אם לא בעולם. רק שבשנה שעברה החל להתערער אצלי משהו בתפישה הזאת. הכל התחיל בהחתמה של וויל סולומון, שלדעתי נבעה יותר מהיסטריה של ההנהלה, שחס וחלילה ארקדי גאידמק לא יביא את סולומון לירושלים, מאשר לפן המקצועי, כי אני יודע שפיני לא התלהב מהעניין הזה והעדיף רכז אחר, אפילו לא וירטואוז, אבל לפחות רכז שלא עושה בלגן. בהמשך הקיץ הגיעה ההחתמה של קירק פני, שחקן טוב בפני עצמו אבל חסר תועלת למכבי של השנה שעברה. רכז מחליף, מנגד, לא הגיע, והקבוצה היתה לא מאוזנת. והכל, לדעתי, בגלל הלחץ והחיפזון שנבע מהפחד מהיריבות. זה היה צעד לא נכון, והדבר שהביא לסדק הראשון באמון.

"הקיץ הסדק הזה הפך למעין שבר. קודם כל, במכבי התמזמזו חודש ומשהו עם החתמת המאמן. הם ידעו כבר במאי שפיני לא ממשיך, ומיד אחר כך ידעו שדיוויד בלאט לא יבוא. ובכל זאת במכבי בזבזו עוד שלושה שבועות בניסיונות סרק להחתים מאמן שהם יודעים שאי אפשר להחתים אותו. אגב, גם כשפנו לספאחיה בתחילת יוני כאופציה הראשונה הם ידעו שזה לא יהיה פשוט ושהם יצטרכו ללחוץ חזק בעניין כדי להוציא אותו מריטאס. במקום זה החליטו במכבי לנסות את בלאט, מסיבה לא ברורה.

"באמצע יוני בלאט נתן להם תשובה שלילית, ואז לקח זמן נוסף עד שספאחיה הוחתם. בכל אותו הזמן אי אפשר היה להביא שחקנים נוספים, כי לא היה עדיין מאמן. אחרי שספאחיה הוחתם הגיע יסאיטיס, שחקן טוב, אבל מאז העסק שוב תקוע. למה? כי שמעון, שהוא איש יחסי ציבור אדיר, עדיין תקוע במנטליות של שנות ה-70'. שהכל סודי, הכל ב'שושו', שכל דבר צריך להיעשות בצורה קפדנית ואיטית. הוא לא מתייחס בכלל לכך שחוקי המשחק השתנו לחלוטין מאז. היום, עם כל התקשורת ואתרי האינטרנט, אי אפשר כמעט להסתיר משאים-ומתנים, אי אפשר להסתיר מועמדים, אי אפשר להסתיר שיטות מיקוח. גם אי אפשר להישאר עם קיבעון הישראלים בעמדות מפתח.

"בקיצור, אנחנו נמצאים בתחילת ספטמבר וההנהלה של מכבי מטיילת. עוד שבועיים נפתחים האימונים ואין בכלל עם מי לדבר. אין רכז, אין רכז מחליף, אין פורוורד במקום באסטון. בינתיים יש קדחת. אף אחד לא מחכה למכבי. מה שהכי מרגיז בכל הסיפור זה ההצהרות שלפני, והתשלום במזומן אחרי. שמעון אמר שפארקר לא ילך, ובדיוק אז הוא הלך. הם אמרו שבאסטון בחיים לא יעזוב ל-NBA. גם מוני אמר שהוא בטוח שבאסטון נשאר, וביום האחרון כולנו יודעים מה קרה. איך זה שכבר ספטמבר ואין עדיין למכבי קו אחורי סגור?

"עכשיו במכבי אומרים שהם מחכים לפליטי NBA, שאמורים להגיע בכלל שבועיים אחרי פתיחת האימונים. האמת, אני לא מבין את הטקטיקה, לא מבין את השיטה. נכון שהסגל הישראלי נפלא, אבל את מי מעניינת הליגה הישראלית? שהליגה הישראלית תיחנק. אותנו מעניינת אירופה. גרין, הלפרין, אליהו, כולם מצוינים לליגה הישראלית. אבל מה יהיה באירופה? בשורה התחתונה, הסגל היה אמור להיות סגור לפני חודש וחצי. מלחמה זה תירוץ, לא הסיבה, וזה לא מקובל עלי. המלחמה דפקה כמה שחקנים, אוקיי, מובן. אם היה חסר עכשיו שחקן אחד בסגל אף אחד לא היה בא בטענות, אבל כשחסר חצי סגל זמן כל כך קצר לפני פתיחת האימונים זה דבר בעייתי.

"ומה שעצוב זה שממשיכים למכור לנו סיפורים, כאילו אנחנו פראיירים ואוכלים את זה כמו אטריות. אם אין מועמדים, שיגידו - אין מועמדים. אם שחקנים לא רוצים לבוא, אז שההנהלה תגיד ששחקנים לא רוצים לבוא, אני מבין את זה ואולי ההנהלה בכלל לא אשמה בכך. אבל כבר חודשיים אני קורא שתוך שבועיים הסגל מושלם, וכלום לא קורה.

"אני מציע לכולם להתעורר, להחזיר את האמון בין הקהל להנהלה. אם אין שחקנים בשוק, אני מצפה ממכבי להגיד את האמת. זה מקובל, זה יכול לקרות לפעמים. אבל שיגידו את האמת. מדברים עם שחקן? יופי, שיגידו לנו איפה זה עומד. אני לא מצפה שיחשפו את השם, אבל לפחות אל תשאירו את האוהדים באוויר. אני אומר שצריך לשנות את המנטליות ואת התפיסה. אפילו הנהלת ירושלים המתועבת פתוחה הרבה יותר עם הקהל שלה. אחר כך שלא יתפלאו במכבי למה ואיך זה יכול להיות שהאוהדים שלהם תוקפים אותם. בשורה התחתונה רק אגיד שאפשר לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן".

בועז, בן 34, איש חינוך

"בחודשים האחרונים חשבתי שכמו תמיד, מכבי תבוא משום מקום ותפתיע את כולם עם שם שעוד לא שמענו עליו. בינתיים זה לא קרה ונראה שיש להם בעיה אמיתית. למה? גם המלחמה השפיעה, אין ספק, וגם יש פה קטע של כסף. יכול להיות ששחקנים מסוימים חוששים להגיע לכאן, אולי כי הם מפחדים מהלחץ. אולי הם ראו מה קרה לסולומון והחליטו שעדיף להם בלי כאב הראש הזה.

"מה שהיה כאן בשנים האחרונות, כולנו יודעים שזה דבר שלא יחזור כל כך מהר. אבל אני חושב שזה תהליך טבעי שקורה לכל קבוצה. הייתי מוכן נפשית למקרה שתהיה ירידה. אני רואה הרבה חבר'ה צעירים שמדברים במונחים של 'חורבן הבית'. להם אני אומר: קצת פרופורציות! אם מדברים על היסטוריה של קבוצה, בראייה של עשרות שנים, רואים שכל קבוצת צמרת עוברת עונות פחות טובות. לנו קשה לקבל את זה שמכבי לא בטופ באירופה כי התרגלנו לדברים אחרים.

"למרות הכל, אני סומך לחלוטין על שמעון ומוני. הם מנוסים ועושים את העבודה הזאת כבר שנים. גם הם לא חפים משגיאות, אבל זה קורה לפעמים גם כשאתה נותן את המקסימום. הירידה היא טבעית, נורמלית ואם לא היה דבר כזה, כדורסל לא היה ספורט מעניין.

"מכבי הגיעה לשיאים מדהימים בשלוש השנים האחרונות, לעניות דעתי שיאים של כל הזמנים. הם היו יותר גדולים מהקבוצה של 81' או 77'. הם הגיעו לטופ שבטופ וברור שתהיה ירידה. הבעיה היא שאין כאן בארץ אוהדים כמו בליברפול, נניח, שהולכים אחרי הקבוצה באש ובמים. זה לא האופי של האוהדים כאן בארץ. כשלקבוצה מסוימת הולך כולם באים, אבל כשלא הולך כולם נעלמים. זו התנהגות טבעית. קוראים לזה 'אוהדי הצלחות'. אולי אלו הם האוהדים שקצת זועמים. בחלקם הגדול מדובר בנוער, ומהניסיון שצברתי כאיש חינוך, התגובות שלהם תמיד קיצוניות יותר לכאן או לכאן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully