וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א מכחישה שפנתה לסיני

יניב קובוביץ' ומשה בוקר, טאלין

31.8.2006 / 7:19

עוזר מאמן הנבחרת גילה לאבי לוזון בטיסה לאסטוניה, כי קיבל פנייה מההנהלה. ההנהלה: "סיני לא יאמן את הקבוצה בעתיד הקרוב"

"אנחנו לא הולכים לפטר את [[יצחק שום]], הוא יצטרך לאכול את מה שהוא בישל לעצמו. יש לו משחק מול בית"ר י-ם והוא צריך להעביר אותנו שלב נוסף בגביע אופ"א. אם הוא לא רוצה לקום וללכת אז הוא יישאר לעבוד, זה מה שהוא רצה וזה מה שיהיה".

המשפטים הללו נאמרו אתמול על ידי אחד מחברי הנהלת הקבוצה. גם הוא לא לייחוס, כמו עשרות ציטוטים אחרים שפורסמו ביומיים האחרונים בכלי התקשורת. כולם מלכלכים על כולם, אבל מסרבים לחשוף פנים. שני הצדדים ממתינים לראות מי ימצמץ ראשון, כולם מבינים שככה אי אפשר להמשיך לעבוד, אבל מצד שני גם מודעים לעובדה שמי שיעשה את הצעד הראשון יצטרך גם לשלם את הכסף. כולם הפכו ל"גורמים בכירים" או "מקורבים" כדי לא לספק ליריב מספיק תחמושת לפגישה בבוררות.

יצחק שום עדיין מאמן הפועל ת"א, למרות שזה זמני לחלוטין. כבר אתמול חשבו במועדון להיפרד מהמאמן, רק שאף אחד שם לא הצליח לצפות את תגובת הקהל, שזרם אתמול למתחם האימונים בוולפסון ומחה על הכוונה לפטר את שומי בכרזות נאצה ובחזיזים. קודם לכן, בשעות הצהריים, התקיימה ישיבת הנהלה במהלכה נשמעו שני כיוונים לפתרון הסכסוך. חלק מחברי ההנהלה העדיפו להשאיר עוד קצת את שום במצב הקיים, כדי לבחון כמה השפלה הוא יוכל עוד לספוג, בזמן שאחרים, כמו היו"ר מוני הראל, רוצים לחתוך עניינים לאלתר.

בהנהלה התקשו להבין את תגובת האוהדים. "אין לי ספק שהוא מנצח אותנו מבחינה תקשורתית ורואים את זה אצל הקהל", אומרים בהפועל. "אחרי המשחק מול דומז'אלה אותו קהל לא הפסיק לקלל אותו. מה קרה פתאום שהוא הפך למאמן הכי טוב בישראל? הבעיה שלו שהוא פוחד מכישלון ולכן הוא לחוץ כל כך. התעלמנו מהעובדה שהוא פוטר בשלוש השנים האחרונות מכל הקבוצות שהוא אימן, זה היה צריך להדליק אצלנו נורה אדומה וזו הטעות הגדולה שלנו העונה".

בסביבת שום דוחים את הטענות וממשיכים להתעקש כי המאמן לא יפנה מרצונו את המשרה בשום אופן. בינתיים נוסף לבורסת המועמדים להחלפתו שם חדש-ישן: משה סיני, עוזרו של דרור קשטן בנבחרת, שטוען כי קיבל פנייה מהפועל ובמהלך הטיסה לאסטוניה שיתף בלבטיו את אבי לוזון, סגן יו"ר ההתאחדות. לוזון השיב לסיני שבנבחרת ישמחו אם יבחר להישאר בתפקידו, אבל בכל מקרה יתנו לו את ברכת הדרך.

סיני, המצוי ביחסים מצוינים עם המאמן הלאומי קשטן ואף נחשב ליותר דומיננטי בתפקידו מאשר בקדנציה הקודמת עם אברהם גרנט, העדיף שלא לדבר על הנושא בגלל הרגישות הרבה סביבו והעובדה שהנבחרת מתחילה בעוד יומיים את הקמפיין של מוקדמות היורו. הדילמה העומדת בפניו אינה פשוטה. כרגע הוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות בהתאחדות בגובה של 60 אלף דולר לעונה. בהפועל תל אביב הוא יכול לשדרג את שכרו כמעט פי שניים ואף לחזור למרכז העניינים של הכדורגל הישראלי, אולם למרות הפיתוי הגדול, נכון לעכשיו לפחות, הנטיה שלו להשאר צמוד לקשטן. הסיבה העיקרית היא חששו מהבלאגן שיחכה לו בוולפסון, ונראה שיש לו על מה להתבסס, בהתאם לעונה שעברה.

"שום מאמן עד הודעה חדשה"

אחד מבעלי הפועל תל אביב, עו"ד שחר בן עמי, התראיין ארוכות היום (חמישי) בתוכנית 'עושים ספורט' בגל"צ. בן עמי האשים את יצחק שום ביצירת ספינים ובהדלפות, שהובילו את הפועל לקרע הפומבי עם המאמן, והכחיש מכל וכל את הידיעה שסיני קיבל הצעה.

"ההנהלה לא מתראיינת ולא מוסרת את דעתה בנוגע לחיכוך שיצא לתקשורת, הכל מגיע רק מצד אחד בלבד", הבהיר בן עמי. "ישנם חילוקי דעות קשים בין האנשים שמנהלים את הקבוצה לבין המאמן, אבל הדברים בהם המקורב עו"ד ארצי בן יעקב, שמדבר בשמו של שום, מאשים אותנו הם שקריים".

ומה לגבי עתידו של המאמן? "כשתהיה החלטה כולם יידעו את זה", אמר בן עמי. "בינתיים הוא המאמן עד הודעה חדשה. אני מודיע באופן חד משמעי - אני חבר של משה סיני, והוא מאמן טוב, אבל לצערי גם השנה וגם בשנה הבאה הוא לא רוצה לאמן את הפועל ת"א. הוא הולך עם דרור קשטן, ויש לו שיקולים נוספים, והוא לא יאמן את המועדון בעתיד הקרוב. אם הוא היה רוצה, לא הייתי מתבייש להגיד את זה. שום היה לדעתי היה בחירה נהדרת, והפכנו עולמות כדי להביא אותו. הצגנו לו את הקבוצה, התקציב, השחקנים. לא פנינו למאמנים אחרים, ולא דיברנו עם אף אחד".

"התקציב של הפועל ת"א בעונה שעברה היה 24 מיליון שקל, והעונה הוא עומד על 33 מיליון שקל", המשיך בן עמי, תוך שהוא מתייחס לטענת מקורבי שום כי המאמן לא מקבל כסף לשחקנים. "תקציב שכר השחקנים עלה מ-15 ל-21, וזה לא כולל את השכר של שמעון גרשון, שירד מאיתנו, כך שהעלייה היא אפילו גדולה עוד יותר, הכי גדולה שאי פעם הייתה במועדון".

בהמשך גילה בן עמי שהפועל ניסתה להביא את טוטו תמוז, אך לשווא. "יש שחקנים שמעדיפים לא לבוא להפועל ת"א, כמו טוטו תמוז למשל", הסביר. "הוא העדיף ללכת לבית"ר ירושלים. הספסל הוא קבוצה טובה בפני עצמה. היה פעם סגל טוב יותר לקבוצה? הזרים נבחרו על ידי המאמן, ולדעתי הוא עשה עבודה מצוינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully