וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שום מה המהומה?

יניב קובוביץ'

30.8.2006 / 7:06

איך קורה שאחרי מחזור ליגה אחד, יצחק שום בדרך הביתה? בהנהלה אומרים: "הבעיה בהתנהגות". מקורבי המאמן טוענים: "מציקים לו"

אף גורם בהפועל תל אביב - ההנהלה, או המאמן יצחק שום - לא מבין איך השידוך בין הצדדים עלה על שירטון ואמור לבוא לקיצו בכל רגע נתון. לא חברי ההנהלה - מוני הראל, שחר בן עמי ושמעון סיטרון - שעתידה לפטר אחרי מחזור אחד בלבד את המאמן בו בחרה; לא האוהדים והשחקנים; גם לא המאמן, שהיה בטוח כי עליית שלב באופ"א ותיקו במחזור הראשון הם תוצאות לא רעות, שמצטרפות לרזומה מכובד. מה שברור לשני הצדדים, הוא שכבר אין מי שיכול להביא סולם שיאפשר לכולם לרדת מהעץ. להלן גרסאות שני הצדדים.

דבר ההנהלה. בהפועל לא אהבו את מקורבי שום, שמתחו ביקורת בכלי התקשורת על יחס ההנהלה למאמן. בהפועל טוענים בעקשנות, כי שום קיבל את כל השחקנים שרצה והזרים שנחתו בוולפסון הם באחריותו הבלעדית. "זה לא עניין של אף אחד כמה כסף יש בקופה של הפועל ת"א ולא ייתכן שאנשים מטעמו של שום ידברו על זה", טען גורם במועדון. "אין לנו בעיה עם העניין המקצועי, יש לנו בעיה עם ההתנהגות. שום לא אמר בשום שלב שהדוברים שלו מדברים על דעת עצמם".

בימים האחרונים, טוענים בכירים בהנהלה, אף נערכה שיחה בין ראשי קבוצת הניהול למאמן, בה הובהר לו כי התנהגות מקורביו אינה מקובלת עליהם. שום בתגובה אמר לאנשי הפועל, שכשהם יפסיקו עם ההדלפות נגדו, גם החברים שלו יפסיקו לדבר.

"יכול להיות שהוא לא פגע עם הזרים שהביא, אבל לא זה מה שמטריד אותנו. מטריד שלהפועל יש היום מאמן לחוץ, כפי שראו בבירור בגביע הטוטו נגד בית"ר ובמשחק נגד בני יהודה. גם הקבוצה לא נראית מי יודע מה. שום צריך לזכור שעם קשטן הקבוצה הציגה כדורגל טוב יותר, עם תקציב נמוך בהרבה, שליטה טובה בהרבה בשחקנים וריכוז גבוה מצדם".

בהפועל לא אוהבים את המעורבות של שלמה שרף במועדון וטוענים שהוא הפך לגורם משמעותי מבלי שרצו בכך. לפני המשחק מול בני יהודה, מספרים בהנהלה, שרף הגיע למלון בו התאכסנה הקבוצה ושום ישב עמו כמה שעות על כוס קפה במקום להיות עם השחקנים.

בין חברי ההנהלה היתה בימים האחרונים מחלוקת בסוגיית הפיטורין, בעיקר בשל החשש מתגובת האוהדים ועניין הפיצוי הכספי למאמן, ששכרו מוערך ב-130 אלף דולר לעונה. מלבד השכר, חוששים בהפועל מהסתבכות כלכלית בגלל אירוח המשחקים מחוץ לישראל בגביע אופ"א והצורך להצטייד במאמן חדש. עם זאת, החרפת המצב ביממה האחרונה הביאה לכך שבהנהלה יש כעת תמימות דעים כי ההתקשרות עם המאמן צריכה להסתיים גם מבחינה פורמלית. המועמדים להחליפו הם ניר לוין, גיא לוי, פרדי דוד וניר קלינגר.

גרסת המאמן. יצחק שום לא היה מוכן להגיד יותר מדי והסתפק בהודעה לאקונית: "מי שלא רוצה אותי שיפטר אותי, ומי שפוגע בכבודי שישלם".

"הסיפור עם שרף מלמד על הקטנוניות שלהם"

מקורביו, לעומת זאת, המשיכו לדבר. ארצי בן יעקב, עורך דינו של המאמן וחברו הקרוב, אמר אמש: "שיקום היום מישהו בהפועל ת"א ויגיד במה שום פשע. בהפועל הביאו מאמן כמו שום ופתאום הם מדברים על עונה פיננסית. מאמן כמו שום לא מגיע לעונה פיננסית, בשביל זה יש את פרדי דוד ומאמנים צעירים אחרים. שום לא ישים את המפתחות וילך, הם אלו שיצטרכו להתמודד עם הבושה והזלזול בו. היחס שהוא קיבל מהם לאורך כל הדרך היה מבזה. עד היום הם לא ניגשו לדבר איתו, הם היו מתעלמים ממנו מול השחקנים שלו".

חברי ההנהלה הלינו על הפגישה בין שום לשרף בבית המלון, אבל מתברר שגם לצד של המאמן יש תיאורים לא מחמיאים לדברים שקורים בלובי של בתי מלון. "הנתק בין הצדדים החל כבר במחנה האימונים כשצוות הניהול של הקבוצה הגיע ולא החליף מלה עם שום. הם היו יושבים בלובי ולא מציעים לו אפילו להצטרף אליהם. עד היום הם לא יזמו איתו אפילו פגישה אחת. הסיפור עם שרף רק מלמד על הקטנוניות שלהם. שרף הגיע למלון כיוון שבנו עובד שם והשניים לא ישבו לשתות קפה. חוץ מזה, ממתי שום צריך את אישור אנשי הפועל כדי לשבת לכוס קפה עם חבר".

שום אולי חשב שהתוצאות שהשיג היו סבירות, אולי טובות, אבל מקורביו חושפים כי בהנהלה לא החמיצו אף הזדמנות כדי לבקר אותו מבחינה מקצועית. "באחד המשחקים שהתקיימו במחנה האימונים ניגש שמעון סיטרון לשום בסיום וטען בפניו כי הקבוצה נראית 'זוועה'. שום לא יכול היה להסתיר את הכעס וזה הוביל למשבר ביחסים בינהם.

"לפני המשחק מול בית"ר ירושלים בגביע הטוטו ניגש מוני הראל לשום וביקש ממנו לעלות עם ההרכב הטוב ביותר כדי לעודד את הקהל לקנות מנויים. שום ניסה לתקן את מערכת היחסים ועלה עם ההרכב החזק בידיעה שזה יוכל לפגוע בהכנות למשחק מול דומז'אלה. בסיום המשחק שום ניגש למוני הראל וטען בפניו, כי יש לו הצעה מנבחרת קפריסין וקבוצה באתונה, שמוכנות לשלם 200 אלף יורו עבור השחרור שלו. הראל חייך ואמר לשום שגם עבור מיליון דולר הוא לא ישחרר אותו".

מקורבי שום טוענים כי חברי ההנהלה לא פסקו מלהציק לשום בעניינים מקצועיים ובהשוואות למיתוס דרור קשטן שפיתחו. "במשחק האחרון מול דומז'אלה, שביט אלימלך איחר להגיע למפגש. הנהלת הקבוצה לא אהבה את האיחור והתלוננה בפני שום על כך שלא העניש את השוער. הם כל הזמן משווים בין שום לקשטן וזה פוגע בו כמאמן בעל שם בכדורגל הישראלי. עם כל הכבוד להשוואה, שום יכול להמציא בכל רגע רשימה של 16 שחקנים לפחות שרצה לראות בוולפסון, אבל אף אחד מהם לא עומד לרשותו היום".

למרות המצב האבסורדי הגיע אתמול שום למתקן האימונים בוולפסון והדריך את שחקני הקבוצה. המסר היה ברור - הוא לא יילך משם עד שיראו לו את הדרך החוצה.

הפרידות המהירות בכדורגל הישראלי

06/07 פרדי דוד הרצליה לפני העונה

05/06 רפי כהן הפועל פ"ת מחזור 8

05/06 מומי זפרן בני סכנין מחזור 3

05/06 מרקו בלבול מכבי הרצליה מחזור 2

05/06 אלי אוחנה בית"ר י-ם מחזור 1

03/04 אלכס ברמכר מכבי הרצליה מחזור 2

03/04 גיא לוי בני יהודה מחזור 1

02/03 גיא לוי הפועל כפ"ס לפני העונה

00/01 שלמה שרף מכבי ת"א מחזור 7

99/00 מוטי איוניר מכבי נתניה מחזור 7

וכמה יעלה להיפרד משום במהלך העונה?

2004/05 פנאתינייקוס (יוון) חתם לשנתיים, לקח דאבל בעונה הראשונה, פוטר לאחר חודש בעונה השנייה. עלות החוזה: 750 אלף דולר

2004/05 ליטקס לובץ' (בולגריה) הצטרף במהלך העונה, חתם לשנתיים וחצי, פוטר אחרי שישה חודשים. עלות החוזה: מיליון דולר

2005/06 אלניה ולאדיקווקז (רוסיה) הצטרף במהלך העונה, לאחר חודשיים וחצי סיכם עם ההנהלה על פרידה. עלות החוזה: 280 אלף דולר

2006/07 הפועל תל אביב הצטרף בתחילת העונה, עבר שלב בגביע אופ"א, סיים בתיקו במשחק הליגה הראשון. עלות החוזה: 130 אלף דולר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully