וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארדילס של ארדילס

אסף שקד

29.8.2006 / 11:47

ללא הצל של לרואה, פבריס פרננדז פורח תחת מאמן בית"ר החדש, שמעניק לו את אותו חופש שהוא עצמו קיבל כשחקן בנבחרת ארגנטינה

הניצחון של בית"ר ירושלים על מכבי ת"א חשף לא רק את מיכאל זנדברג, שבלט בזכות שני שעריו, אלא גם את בעל הבית החדש של ארדילס בקישור, האיש שאמור לחבר את מערכי הקבוצה, להעביר את הכדור מהקשרים האחוריים לקדמיים, לפטם את החלוצים בבישולים ולהעניק השראה לשאר חבריו: פבריס פרננדז. מי שמכיר את סיפור הקליטה של פרננדז בישראל, יכול להבין באיזה מהפך מדובר.

בעונה שעברה היה הקשר נטע זר בקבוצה. הניתוק של הצרפתי התבטא במתח מתמיד עם שחקנים בקבוצה, עימותים תכופים, התחצפות לגיא עזורי, בעיטות בשחקני היריבה, צהובים ואדומים ואינספור סיפורים מביכים. הבולט שבהם היה הדרישה שלו לקבל חדר פרטי כשהקבוצה מתכנסת בבית מלון, גחמה שאפילו גדולי הכוכבים בעולם לא מרשים לעצמם. אלא שמאז התחולל מהפך, כפי שניתן היה לראות על המגרש מול מכבי ת"א, מכבי פ"ת ודינמו בוקרשט.

אז מה בעצם קרה לשחקן הצרפתי, שגרם לו להשתנות בצורה כה קיצונית? לשאלה הזאת שתי תשובות, אחת קשורה באוסי ארדילס והשנייה, תאמינו או לא, בג'רום לרואה. מי שהיה אמור להיות חברו של פרננדז אשתקד, משך מיד עם בואו את מירב תשומת הלב על המגרש ומחוצה לו, מה שגרם לפרננדז להידחק לשוליים. לואיס פרננדז נתן את המפתחות של בית"ר ללרואה, כמו בפאריס סן ז'רמן, כשפבריס פרננדז נותר עם הפירורים באגף שמאל של הקישור - תפקיד מצומצם לקשר יצירתי כמוהו. פרננדז, להזכירכם, היה פעם שחקן הנבחרת הצעירה של צרפת וכשרון בולט (ולא ממומש) בליגה האנגלית, נתון שיכול להסביר את הקלסטרופוביה שחש תחת המגבלות הטקטיות שהטיל עליו לואיס פרננדז.

מיד עם עזיבתו של לרואה החל פרננדז לפרוח. נקודת המפנה הגיעה במחנה האימונים בהולנד, בו כבר הרגיש השחקן משוחרר לחלוטין. כאן נכנס ארדילס לתמונה. המאמן הארגנטינאי, שלא הספיק להעביר אימון אחד ביחד עם לרואה, קיבל את פרננדז כשחקן הזר היחיד באימונים הראשונים שקיימה הקבוצה בתחילת העונה. ארדילס, שמכיר את פרננדז היטב מהליגה האנגלית, זיהה את הפוטנציאל העצום הטמון בצרפתי והחליט לתת לו חופש פעולה על כל המגרש ולא רק בקו שמאל. כבר באימונים הראשונים ובמשחקי האימון קיבל פרננדז חופש להביא את מלוא הכשרון והדמיון שלו לכל החלקים במגרש - תפקיד אותו ניתן להשוות לזה של ארדילס עצמו, כשזה שיחק בנבחרת ארגנטינה של סזאר לואיס מנוטי.

כשארדילס סימן את פרננדז כאיש שלו בקישור, הנהלת בית"ר הביעה חשש כי עזיבת לרואה תחליש את מצבת הזרים של המועדון. במהרה הם גילו את פרננדז, הלא פחות מוכשר והפחות תובעני מלרואה. לאחרונה פרננדז דרש וקיבל את החולצה מספר 7, השמורה לקשרים מובילים. ברק יצחקי מתפעל: "פאבריס הוא שחקן עם יכולות שלא רואים כל יום והשנה רואים את זה יותר בבירור מאשר בשנה שעברה. אולי בגלל שהשנה כל הקבוצה תלויה בו והוא צריך לקחת את הקבוצה, ובלהנהיג הוא יותר טוב. כל הכדורים עוברים דרכו, הוא עושה דברים נפלאים עם הכדור".

גם מחוץ למגרש מספרים שחקני בית"ר על פרננדז אחר. אם בעונה שעברה הוא בקושי היה מדבר עם חבריו והיה מנוכר מאוד, הרי שכעת הוא משוחרר מתמיד והפך לאחד השחקנים הפופולריים בבית"ר. עם דרק בואטנג, הזר הבכיר שהגיע במקום לרואה, הוא נמצא בקשר טוב מאוד והשניים שומרים על יחסים טובים גם מחוץ למגרש. גם על המגרש תוכלו לראות אותו מפרגן לחבריו, מחליף חיוכים ומשחק עם להט לא מוכר. הוא גם נמנע מעימותים עם שחקנים יריבים, ולא נותן להם בינתיים הזדמנות להיפטר ממנו באמצעות כרטיסים צהובים ואדומים. עכשיו פרננדז יצטרך להוכיח שהוא מסוגל להתמיד לאורך עונה שלמה ולהוביל את בית"ר למאבק על האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully