וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי גמר לטיני במונדובאסקט

29.8.2006 / 15:10

גאסול וספרד הביסו את ליטא 67:89 ברבע הגמר ויתמודדו בחצי הגמר, במפגש קלאסי, מול ארגטינה, שמחצה את טורקיה 58:83

במשחק רבע הגמר הראשון באליפות העולם הנערכת ביפן, ניצחה נבחרת ספרד את נבחרתה של ליטא בתוצאה 67:89 והעפילה לחצי הגמר. הספרדים, שעלו בפעם האחרונה לחצי הגמר בטורניר עולמי באולמפיאדת לוס אנג'לס 1984, רשמו הישג מצוין.

ספרד עשתה עד כה אליפות מצויינת, אך היא הייתה מוכרת דווקא בזכות האופי והיכולת המנטלית החלשה שהייתה בעוכריה. הליטאים שהפתיעו בשמינית הגמר את איטליה במשחק דרמטי, קיוו לעשות עוד צעד בדרך אל התהילה. אבל פאו גאסול וחבריו ניתצו את המיתוס ואת תקוות הליטאים.

ספרד פתחה טוב והובילה אחרי שלוש דקות וחצי 11:3, הליטאים שהצליחו לעצור את הכתישה הספרדית קלעו 5 נקודות רצופות, אך אז התעורר השור הספרדי ובסוף הרבע ירד בהפרש דו ספרתי 28:11. ברבע השני נמשך המומנטום הספרדי מהרבע הראשון תוך שהם מגדילים את הפער, הליטאים נגסו בו מעט אבל להפסקה ירדו הקבוצות בפער זהה כמו ברבע הראשון, 47:30.

המחצית השנייה התנהלה בשליטה ספרדית מוחלטת. 3 דקות לסיום הרבע השלישי רשמה ספרד יתרון שיא 36:63. הרבע האחרון היה לפרוטקול בלבד, ליטא שניסתה מאמץ אחרון לקזז ביתרון הספרדי כשלה והיא חוזרת הביתה.

הליטאים לא ירצו לזכור את המשחק אחרי שהלכו לקו רק 9 פעמים וקלעו מתוכן רק 3. ספרד לעומת זאת עמדה 28 פעמים על הקו עם 22 קליעות. גם יחס החטיפות יכל להעיד על המשחק החד צדדי שהתנהל 17, לעומת 3 לטובת הספרדים.

בעיקר המאמץ הספרדי לקחו חלק פאו גאסול, שקלע 25 וחואן נאברו עם 22. קלעים נוספים בספרד: פרננדז 10, מארק גאסול 7, קרלוס חימנז 5.

את ליטא הובילו: דריוש לברינוביץ' 17, לינאס קלייזה 15 ו-14 ריב', קז'ישטוף לברינוביץ' 8. סימאס יסאייטיס, שחקנה של מכבי ת"א שיחק 3 דקות ולא תרם אף נקודה. גם ארוידאס מאצ'יאסוקאס ששיחק 21 דקות לא קלע ולו נקודה.

ספרד שלא הפסידה עד כה במונדובאסקט, ממשיכה לשלב חצי הגמר שם תפגוש את ארגנטינה.

ארגנטינה - טורקיה 58:83

ברבע הגמר השני שנערך היום (שלישי) פגשה ארגנטינה החזקה את טורקיה. התכולים ידעו כי ניצחון, יפגיש אותם עם ספרד ואין מי שרוצה יותר מהם לנצח את המעצמה מעבר לים. טורקיה שעצם ההגעה לרבע הגמר היוותה הישג עצום עבורה, ניסתה לעשות ניצחון סנסציוני ולהעפיל לחצי הגמר, אך לא יכלה לאלופה האולימפית וסגנית אלופת העולם, שלא עבדה קשה במיוחד והובסה 58:83.

הארגנטיאים שלטו החל מפתיחת הרבע הראשון, עשו בריחה קלה והובילו בסופו 25:16. ברבע השני הציגה ארגנטינה את הגנת הברזל שלה ואפשרה לטורקים לקלוע רק 7 נקודות, לעומת 18 שלהם.

אם היה עוד ספק לפני המחצית השנייה שטורקיה יכולה לחזור למשחק, ארגנטינה מיהרה לנפץ את האשליות וניצחה את הרבע השלישי 32:17 בדרך ל-75:40.

ברבע האחרון, נראה שהארגנטינאים העבירו את הזמן בציפייה לשמוע את השריקה האחרונה ולרוץ למקלחות, אחרי שהטורקים פתחו עם 6 נקודות ללא מענה ארגנטינאי בחמש הדקות הראשונות של הרבע. התכולים עוד נתנו פוש אחרון, ולמרות שהפסידו ברבע האחרון 8:18, ניצחו בסיכום 83:58.

נוצ'יוני הוביל את ארגנטינה עם 21. עזרו לו: קרלוס דלפינו 14 ו-8 ריב', לואיס סקולה 13, פבריציו אוברטו 10, וולטר הרמן 8, מנו ג'ינובילי 7.

לטורקיה: סנק אקיול 11, סרחאן ארדוגאן 10, קאיה פקר 8.

מחר יתקיימו שני רבעי הגמר הנוספים באליפות כאשר יוון תתמודד מול צרפת ואילו הטוענת העיקרית לכתר, ארה"ב תפגוש את גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully