וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיות: חוזה לא מובטח וסכום הפיצוי

29.8.2006 / 10:37

סיאטל, שבחרה בהלפרין בדראפט, רוצה להחתימו לעונה ותוכל לחתוך אותו באוקטובר. פגישה בבית משפחת הלפרין לא הניבה תוצאות

ג'ייסון לויין, סוכנו האמריקאי של יותם הלפרין, נחת אתמול (שני) אחר הצהריים בנתב"ג בניסיון לקדם את העברתו של הגארד הישראלי לסיאטל סופורסוניקס, שבחרה בו במקום ה-53 בדראפט האחרון.

לויין הגיע ארצה מגובה בחוזה חתום לעונה אחת, אך הבעיה היא שאין מדובר בחוזה מובטח, מה שאומר שהסוניקס יוכלו למעשה לשחרר את הלפרין בכל שלב שירצו, כולל בסיום מחנה האימונים הסופי באוקטובר. מקרה דומה קרה בזמנו לדיוויד בלות'נטאל, שחתם בסקרמנטו קינגס אבל שוחרר מספר שבועות טרם פתיחת העונה ופוצה בסכום פעוט. ובאוקטובר, יודע הלפרין, יתקשה למצוא מקלט באחת מקבוצות היורוליג.

בעייה קשה נוספת טמונה בדמי השחרור. הלפרין, כידוע, מחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי ת"א, אולם סכום הפיצוי המעוגן בחוזה הוא כחצי מיליון דולר (הסכום המקסימלי שקבוצות ה-NBA יכולות לשלם). סיאטל, כך נודע לוואלה! ספורט, מוכנה לשלם תמרות שחרורו של הלפרין כ-150 אלף דולר בלבד, מה שאומר כי הלפרין יהיה זה שיאלץ להשלים את הסכום בעצמו. במכבי הבהירו כי לא יתגמשו בעניין. "בחצי מיליון דולר נוכל למצוא ליותם מחליף ראוי", הסביר הערב גורם במועדון. במשפחת הלפרין חוששים מתסריט בו מתקבלת ההחלטה להשקיע כ-350 אלף דולר בשחרורו של יותם, אך הוא נחתך מהסוניקס לפני פתיחת העונה ב-NBA ונותר קירח מכאן ומכאן.

אמש התקיימה בבית משפחת הלפרין פגישה בעניין, בה לקחו חלק הלפרין עצמו, לויין, סוכנו הישראלי אריק קריין ועורך דינו יוסי גאייר, ובסיומה הוחלט להמתין לשובו של שמעון מזרחי מיפן, לקראת סוף השבוע, כדי לדון עימו בנושא הסבוך ולקבל החלטה סופית. "ההחלטה היא בידיים של יותם", סיפר הסוכן קריין. "כל הבעיה בעצם סובבת סביב הפיצוי למכבי. קיימת מחלוקת עם סיאטל. נשב, נדבר וננסה להגיע לעמק השווה".

נוון ספאחיה, שנחת גם הוא אתמול אחר הצהריים בתל אביב, הודה כי הופתע מההתפתחויות האחרונות בעניין והוסיף כי "אם יותם יעזוב, תהיה לנו בעיה. מהבדיקה שערכתי בפעם האחרונה הבנתי שסיטאל בונה על יותם לא לעונה הקרובה אלא לזו שאחריה".

עדכון ראשון: 28.08.06, 11:49
עדכון אחרון: 29.08.06, 10:37

איך ישתלב הלפרין בסוניקס? (גיל קדרון, מערכת וואלה)

בהנחה שהחלום של יותם יתגשם והוא אכן יעשה את המעבר לליגה הטובה בעולם, ראוי לבחון את מצבת הגארדים ברוטציה של המאמן בוב היל על מנת לקבל מושג על מה עומד בדרכו להפוך לישראלי הראשון שיקבל דקות ב-NBA. כדאי גם לציין כי המועדון אליו מגיע הלפרין נמצא בקשיים כלכליים, ונקנה לאחרונה על ידי אנשי עסקים מאוקלהומה, מהלך שעשוי להסתיים במעבר לאוקלהומה סיטי, שם שיחקו בעונה שעברה ההורנטס של ניו אורלינס בהצלחה רבה, לאחר שעירם נחרבה באסון קתרינה.

מעבר לאוקינוס טוענים כי הלפרין יכול לשחק בשתי עמדות הגארד, וזאת למרות שהיתרונות העיקריים שלו (ראיית משחק, קבלת החלטות נכונה) באים לידי ביטוי כאשר הוא מתפקד כרכז.

שני הגארדים הפותחים של סיאטל הם לוק רידנאוור וריי אלן. רידנאוור נכנס לעונתו הרביעית בליגה, ומדובר בשחקן זריז ואקטיבי, שיודע להפעיל את חבריו ולהכניס אותם למשחק, אבל מתקשה ביצירת מצבי זריקה נוחים לעצמו, ומתקשה עוד יותר לקלוע את אותם מצבי זריקה שהוא כבר כן מייצר. בעונה שעברה הממוצעים שלו היו 11 נקודות ב-41 אחוזים מהשדה ו-29 מהשלוש, פלוס 7 אסיסטים (עם 2.1 איבודים בלבד) ו-1.6 חטיפות. ריי אלן, כידוע, הוא אולסטאר ותיק בעל ידית קלטנית (25 נקודות למשחק אשתקד), והפרנצ'ייז פלייר של המועדון.

מאחורי רידנאוור עולה ארל ווטסון, רכז בעל ותק של 6 עונות, סולידי ואמין, שמפצה על נחיתותו במחלקת הכשרון מול רידנאוור, ביכולת הגנתית ובקבלת החלטות טובה יותר במאני טיים. השניים הללו צפויים לחלק ביניהם את כל 48 הדקות שמציע כל משחק NBA, מלבד דקות הגארבג' טיים שבאות מפעם לפעם. בלתי סביר שהלפרין ידחוק מישהו החוצה וייכנס במקומם לרוטציה, אלא אם כן יתחוללו פציעות רציניות או טריידים מפתיעים.

דמיאן ווילקינס הוא המחליף של אלן, ומאחר שחתם בקיץ שעבר על הארכת חוזה נאה, עושה רושם שהוא נמצא בתוכניות של המועדון לטווח ארוך. מדובר בגארד אתלטי בעל יכולת התקפית מתפרצת, גם אם לא מהוקצעת. אלן בילה ב-2005/6 כ-38 דקות על הפרקט, בעוד ווילקינס, שמחלטר גם בעמדת הסמול פורוורד מאחורי רשארד לואיס, ראה כ-18 דקות כל משחק. בנוסף, בעונה שעברה, לפני שווטסון הגיע בטרייד מממפיס, ניסה קואץ' היל את ווילקינס ברכז לעיתים, מה שאומר שגם אם רידנאוור או ווטסון ייעדרו לזמן מה, להלפרין עדיין תהיה מלחמה קשה על דקות משחק.

המשמעות של כל זאת היא שגם אם הלפרין יקבל את החוזה המיוחל, יהיה עליו לזכות בדקות יקרות בזכות מלחמה בלתי מתפשרת באימונים, ויכולת טובה בפירורים שיקבל בהתחלה. לא רק שלא מובטחות לו דקות, אף אחד גם לא יבטיח לו הזדמנות - הוא יצטרך להוכיח שמגיעה לו אחת כזו. עם כל הרצון הטוב, בהתחשב בחוסר האתלטיות של הישראלי המוכשר שלנו, בנחיתות הפיזית שלו, בהגנה הפושרת שהוא מציע ובכך שהקבוצה אליה הגיעה לא ממש תפורה למידותיו, קשה לראות אותו הופך לשחקן NBA מן המניין בעתיד הנראה לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully