וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה חוזרת למפה

עופר מתן ואריה ליבנת

28.8.2006 / 8:55

ב-2002 שיחקו רק שלוש אירופיות ברבע גמר אליפות העולם. השנה המספר הוכפל. דייויד בלאט: "הסטארים מה-NBA מעלים את הרמה"

אלמנט חזק של החזרת עטרה ליושנה ניכר ברשימת העולות לרבע גמר אליפות העולם. מדובר בהתקמבקות של אירופה הקלאסית, ששולחת את יוון, צרפת, ליטא, גרמניה, טורקיה וספרד לרבע הגמר, שם יחברו לארצות הברית ולארגנטינה. עם זאת, למרות ההתלהבות האירופית, ייתכן שהגמר יהיה דווקא על טהרת יבשת אמריקה, אם ארגנטינה תעלה לגמר על חשבון ספרד, ליטא וטורקיה, ותפגוש את ארצות הברית, הפייבוריטית הברורה.

השינוי יחסית לרבע גמר אליפות העולם הקודמת הינו משמעותי ביותר. אז, ב-2002, העפילו רק שלוש אירופיות - ספרד, סרביה וגרמניה - ל-8 הגדולות, כששאר הכרטיסים נחטפו על ידי ברזיל, ארגנטינה, ארצות הברית, ניו זילנד ופורטו ריקו. המאזן של האירופיות באליפות 2006 מול שאר העולם עומד על 29 ניצחונות מול שבעה הפסדים, כשארצות הברית וארגנטינה אחראיות לארבעה מהם. האם אירופה קפצה מדרגה, או ששאר העולם דרך במקום?

"יש שיפור בכדורסל באירופה, ללא ספק", גורס דייויד בלאט, מאמן נבחרת רוסיה. "במדינות כמו ספרד, לדוגמה, עושים עבודה אדירה עם הנבחרות, מילדים ועד בוגרים, מה שמביא למצב שאותו סגל שהיה להם לפני כמה שנים משחק היום, אבל הרמה הרבה יותר גבוהה. בנוסף, ההתייצבות המופתית של סטארים כמו נוביצקי וגאסול מרימה את הרמה. הם משמשים מודל לחיקוי ולמקצוענות, לעומת כוכבי אן.בי.אי אחרים שעושים טובה שבאים, או חושבים שהכל מגיע להם, ואני מכיר את זה טוב מאוד".

בלאט מתכוון בין השאר לאנדריי קירילנקו, כוכב יוטה ג'אז, שבניגוד לנוביצקי וגאסול - החליט לא להצטרף לבלאט ולשחקניו במוקדמות אליפות אירופה.

טורקיה החדשה

בניגוד לצרפת, גרמניה וספרד, יוון, טורקיה וליטא הגיעו לרבע הגמר מבלי להסתמך על כוכבי אן.בי.אי. אם במקרה של אלופת אירופה מדובר בסוג של אידאולוגיה, אצל טורקיה וליטא זה נבע בעיקר מחוסר ברירה. למרות שיאסיקוויצ'יוס ואילגאוסקאס החליטו להבריז, מצליחים הצהובים ירוקים של ליטא לא רע גם בלעדיהם.

אצל הטורקים מדובר בהסקת מסקנות: לאליפות אירופה האחרונה הגיעו התותחים מהאן.בי.אי (אוקור, טורקוגלו), מה שהסתיים בשרשרת הפסדים ומכות בחדר ההלבשה. לאליפות הזאת הגיעה טורקיה אחרת, בהנהגת ארדוגאן, גונלום ופקר הצעירים, מה שמוכיח את עצמו עד כה.

"רבע הגמר מאוד פתוח", מסכם בלאט, "יוון פייבוריטית לפגוש בחצי הגמר את ארצות הברית, גרמניה של נוביצקי תיגמר כנראה בקרוב, וכולם מחכים לחצי גמר מרתק בין ספרד לארגנטינה. ארצות הברית פייבוריטית ברורה לזהב, אבל היריבות שלה עד כה - חוץ מאיטליה - היו משחק ילדים. המאני טיים שלהם מתחיל ביום שלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully