וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ של אוקוצ'ה

אסף אקרמן

28.8.2006 / 8:14

אובודו אוקוצ'ה לא רצה להגיע למכבי נתניה, אבל לא יכול היה לסרב לדניאל יאמר. אחרי הצמד מול מכבי חיפה, הוא ממש לא מתחרט שבא

אובודו אוקוצ'ה סמאדו בכלל לא רצה להגיע למכבי נתניה. לפני שנה הוא כיכב בסנץ הסלובנית, קבוצתו של דניאל יאמר, והיה המאושר באדם. את פגרת החורף הוא העביר בגאנה, אחרי שכבש 13 שערים ב-11 משחקים והפך למועמד מספר אחת לתואר מלך השערים.

כעבור מספר ימים פתאום קיבל אוקוצ'ה טלפון מיאמר. "אני רוצה שתיסע לשחק בקבוצה בישראל, אני מתכוון לקנות אותה ואנחנו נהיה ביחד", הורה לו יאמר. "מה פתאום, אני ממשיך בסנץ, אני רוצה להיות מלך השערים העונה", התעקש החלוץ אבל זה לא שיכנע את הבעלים. "מה אכפת לך? תן לאלוהים להוביל אותך קדימה. זה רק יקדם אותך".

בסוף זה עבד, אוקוצ'ה השתכנע. החלוץ בן ה-21 אפילו לא הספיק להיפרד מחבריו בסנץ ועלה על המטוס לישראל. הוא הגיע למכבי נתניה כמתנתו של יאמר למכבי נתניה, במהלך המו"מ הבלתי נגמר. שלשום המתנה סוף סוף התחילה לעבוד.

אני, יאמר ואלוהים

אוקוצ'ה הוא שמו האמצעי של הסטאר החדש בקופסה, אבל הוא אימץ אותו גם לכינוי הרשמי שלו. עד לפני שנתיים הוא שיחק באנקרה הגנאית ומשם יצא לאירופה. הוא נחת באוסטריה בקבוצת קזינו בראגנס. כעבור מספר חודשים התפרקה הקבוצה ואובודו מצא את עצמו שחקן חופשי עם כרטיס ביד. בסיטואציה הזאת הוא פגש את דניאל יאמר. "אני רוצה להכיר לך סוכן אירופאי שיקח אותך לקבוצה שלו בסלובקיה", סיפר לו סוכנו האפריקאי. יאמר ניגש לחלוץ בחיוך ושאל אותו אם הוא רוצה לשחק עבורו בסנץ'. "רציתי להמשיך באירופה והלכתי אתו לסנץ', זאת היתה הצלחה גדולה בשבילי", הוא מסביר.

ואז הוא הגיע לנתניה. בתחילת הדרך במועדון אוקוצ'ה לא הצליח להוכיח את עצמו והביקורות רק הלכו וגברו. מי שהחזיק את אובודו עם הראש למעלה היה חבר הילדות, איברהים עבדול ראזאק, ששיתף אתו פעולה אשתקד בנתניה. השניים היו שכנים והסתובבו תמיד האחד עם האחר. "כשרזאק נפצע בברך הייתי אצלו כל הלילה, הוא בכה אבל אני אמרתי לו שאנחנו צריכים להתפלל. עד היום אני מדבר עם אלוהים שיעזור לו להחלים ולחזור למכבי נתניה".

"אני מדבר הרבה עם אלוהים" מגלה אוקוצ'ה, מוסלמי אדוק שמתפלל חמש פעמים ביום. "הוא עוזר לי ושומר עלי ועל הקרובים שלי. תמיד היינו יושבים במשפחה ומתפללים שיהיה אושר ואור בבית, בלי האמונה הגדולה לא הייתי מגיע לכלום".

את אותה אמונה ניצל אוקוצ'ה גם בעונה שעברה, בתקופות הקשות שלו במועדון כשעתידו ועתיד יאמר עדיין לא היה ברור. "שבועות ישבתי בלילות והתפללתי שדניאל יקנה את מכבי נתניה, שהוא יגיע לישראל ויהיה לצידי כשאצטרך אותו", נזכר הגנאי. "זאת היתה תקופה מאוד קשה בשבילי, אבל תמיד נזכרתי שדני אמר לי שהוא יקח אותי לכל מקום שיהיה בו וידאג לי. הוא כמו אבא עבורי".

היינו גדולים

בעונה שעברה הוא כבש שלושה שערים בליגה. בקיץ התנהל כבר מו"מ על מעברו של השחקן למכבי הרצליה, אבל התפילות עזרו ואת העונה הוא פתח בגדול. אם מוסיפים למאזן גם את ההופעות בגביע הטוטו, אוקוצ'ה עומד עד עכשיו על מאזן של ארבעה שערים בארבעה משחקים.

אחרי שראזאק עזב הפך סוכן השחקנים, דויד חדד, לאיש הקרוב ביותר של אוקוצ'ה. חדד לקח אותו כפרוייקט אישי והוא תומך בשחקן בהתנדבות. "דדה הוא כמו אבא שני שלי. הוא יודע בדיוק מה אני צריך", מספר אובודו. בשבת סבל אוקוצ'ה במשך כל המחצית הראשונה מהתגרות של בלם מכבי חיפה, רפאל אולארה. "לקראת סוף המחצית הראשונה הוא כל כך עיצבן אותי שכמעט שברתי לו את האף עם אגרוף, אבל דדה לקח אותי הצידה בהפסקה והרגיע אותי. הוא אמר שאם אהיה רגוע ומפוקס אז אבקיע את השני", וכך אכן היה.

"היינו גדולים בשבת. אני לא אשכח איך דניאל ניגש אלי וחיבק אותי חזק חזק. הייתי על גג העולם באותו הרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully