וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה וספרד ברבע הגמר

26.8.2006 / 16:43

ארגנטינה גברה על ניו זילנד, ותפגוש את טורקיה. אחרי שהדיחה את אלופת העולם סרביה, תקבל ספרד את ליטא, שהפתיעה את איטליה

הגענו לשלבי ההכרעה של אליפות העולם בכדורסל שמתקיימת ביפן, עם משחקי שמינית הגמר. אחרי שארגנטינה עשתה את שלה בלי יותר מדי קושי והביסה את ניו זילנד, הגיעה ליטא והפתיעה את איטליה, אותה נבחרת שעשתה חיים קשים לארה"ב בבית המוקדם, ונתנה את הרושם שהמעבר לסגל צעיר יותר הושלם בהצלחה. הלילה (בין חמישי לשישי) חוסר הניסיון היה בדיוק מה שהרג אותם. השאיפה של ארץ המגף להיות אלופת העולם הן בכדורסל והן בכדורגל הסתיימה במפח נפש. טורקיה עברה את סלובניה, וספרד סיימה את דרכה של אלופת העולם, סרביה.



משחקי רבע הגמר שנקבעו:

ארגנטינה - טורקיה
ספרד - ליטא

ליטא - איטליה 68:71

האיטלקים עלו פייבוריטים למשחק השמינית מול ליטא, אבל ירו לעצמם ברגל, בזמן שהם בועטים בדלי, ונופלים על חרבם. לא פחות משש החטאות עונשין בשמונה השניות האחרונות סייעו לליטאים להבטיח את מקומם ברבע הגמר, ולאיטלקים להבטיח לעצמם כמה חודשים טובים של חשבון נפש נוקב על הסגל הצעיר שבנו.

2.8 שניות לסיום, כשלוח התוצאות מראה 68:71, עשו שחקני ליטא עבירה על מרקו בלינלי, כדי שזה לא יוכל להשוות את המשחק מהשלוש. בלינלי החטיא את הראשונה (בטעות) ואת השנייה (בכוונה), אבל ג'יאנלוקה באסילה לקח את הריבאונד ואז לו רץ לו אל מאחורי קו השלוש כדי לנסות ולהשוות. הצופים היו המומים לראות את ארווידס מאצ'יאוסקאס, אחד השחקנים המנוסים באליפות, מזנק על באסילה ומבצע עליו עבירה 0.6 שניות לסיום, מה שהקנה לו שלוש זריקות מהקו, מה שנתן לאזורי הזדמנות להשוות. אבל אז באסילה החטיא את כל הניסיונות שלו, ואירגן לו ולחבריו חזרה מוקדמת הביתה.

מאצ'אס הוליך את נבחרתו עם 15 נקודות, בעוד לאברינוביץ' ודריוס סונגאילה קלעו 12 והורידו 6 כדורים חוזרים. יסאיטיס לא שותף. רוקה ודי בלה הוליכו את איטליה עם 15 כ"א.

ארגנטינה - ניו זילנד 62:79

מאנו ג'ינובילי נח במשך רוב האליפות לאחר עונת NBA רווית פציעות ואכזבות. הוא שותף לדקות בודדות, ושימש בעיקר כמשקיף. אבל ברגע שהגיע שלב הנוק אאוט, הכוכב הארגנטינאי העביר ארבעה הילוכים, ומול ניו זילנד קלע 28 נקודות מרשימות שלא הותירו לקיוויס כל סיכוי לשחזר את ההישג מאינדיניאפוליס 2002, אז העפילו לחצי הגמר. פבריסיו אוברטו תרם 23 ו-10 כדורים חוזרים.

המשחק היה צמוד יחסית במשך שלושה רבעים, בעיקר בגלל היד הקרה של הארגנטינאים מרחוק ו-17 ההחטאות הרצופות שלהם מאחורי הקשת. השלשה הראשונה שלהם הגיעה מידיו של מאנו ברבע האחרון, והתחילה את הבריחה הסופית מה"Tall Blacks", שלא היו כל כך "Tall", בהתחשב בעובדה שאיפשרו ליריבה לשאוב 17 כדורים חוזרים בהתקפה.

דיקל הוליך את קלעי ניו זילנד עם 15, וקירק פני הוסיף 11.

טורקיה - סלובניה 84:90

טורקיה עשתה את דרכה לשמונה הטובות בעולם לאחר שגברה על סלובניה במשחק צמוד. ארדוגן הבטיח את הניצחון עם ארבע קליעות עונשין מדויקות ב-13 השניות האחרונות, והבטיח לנבחרתו דייט עם ארגנטינה ברבע הגמר. הוא גם הוליך את הקלעים הטורקים עם 24, מתוכן 10 ב-3 דקות האחרונות של המשחק. גונלום ואקיול הוסיפו 11 כ"א.

בנו אודריך רשם 18 לסלובנים, ראשו נסטרוביץ' ובוסטיאן נאכבר 14 כ"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ספרד - סרביה 75:87

הספרדים, שלא הפסידו באליפות ומצויים בכושר נפלא, ניצחו את אלופת העולם, סרביה המתפוררת. הנבחרת האדומה-לבנה פתחה יתרון של 10 נקודות כבר בסיום הרבע הראשון (10:20) ושמרה לאורך כל המשחק על הפרש דומה. פאו גאסול, שחקנה של ממפיס גריזליס מה-NBA, שוב עשה את שלו כשהוביל את ספרד עם 19 נקודות, ונעזר ברודי פרננדז שקלע 18, ובחוסה מנואל קלדרון שתרם 13.

את סרביה הובילו דרקו מיליצ'יץ' 18, מרקו מארינוביץ' 15, איגור ראקוצ'ביץ' 11.

מאמנה של סרביה, דרגאן סקוטה אמר לאחר המשחק: "המשחק הסתיים כבר אחרי המחצית הראשונה. לדעתי ספרד היא הפייבורטית לזכות באליפות יחד עם ארה"ב".

אם ספרד וארגנטינה יעפילו לחצי הגמר, הן ייפגשו אחת עם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully