וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטקס לא רוצה להגיע לישראל

26.8.2006 / 13:12

הבולגרים שישחקו מול חיפה באופ"א יצרו קשר עם צ'יזיק. רוני לוי יטוס לראות אותם בפעולה. הפועל תפגוש את צ'רנומורץ אודסה

היום (שישי) נערכה הגרלת הסיבוב הראשון בגביע אופ"א. שתי הנציגות הישראליות במפעל, מכבי חיפה והפועל ת"א, זכו להגרלה קלה יחסית. המנצחות במפגש הכפול יעפילו לשלב הבתים באופ"א, כך שלראשונה קיים סיכוי סביר ששתי קבוצות ישראליות ישחקו בשלב הבתים. המשחקים אמורים להיערך ב-14 וב-28 בספטמבר.

כבר במשחק הראשון נשלף הפתק של הפועל ת"א, ששובצה כמדורגת בבית מספר 1. האדומים יפגשו בסיבוב הראשון את צ'רנומורץ אודסה האוקראינית, שהדיחה בקושי בשלב הקודם את ויסלה פולוק הפולנית. המשחק הראשון ייערך באוקראינה.

גם מכבי חיפה זכתה להגרלה יחסית קלה. האלופה הישראלית תשחק מול ליטקס לובץ' מבולגריה, הקבוצה אותה אימן יצחק שום בעבר. כיוון שהאלופה סווגה כלא מדורגת, החיפנים יכלו לפגוש את פנאתינאיקוס, הרטה ברלין או פאריס סן ז'רמן, אבל הפעם הירוקים יצאו בזול. את המשחק הראשון תארח חיפה, בתקווה שבישראל. רומן רוזנבלט מדווח כי נציגת המועדון הבולגרי יצרה קשר מיד בתום ההגרלה עם מנכ"ל האלופה, איתמר צ'יזיק, ועידכנה אותו כי אין בכוונת הקבוצה להגיע לשחק בישראל. על פי דבריה, תשלח הקבוצה מכתב רשמי לאופ"א.

כתבנו רומן רוזנבלט מוסיף כי מחר (ראשון) בבוקר ייפתחו ההכנות של הירוקים למשחק. רוני לוי יטוס לבולגריה על הבוקר כדי לצפות במשחקה של ליטקס נגד סלביה בליגה המקומית, משחק שיתקיים בשעה 18:00 שעון מקומי.

"במפעלים האלה אין הגרלות קלות", התייחס להגרלה מאמן מכבי חיפה רוני לוי, "נתכונן למשחק הזה כמו לכל משחק מול קבוצה אירופאית. עד כמה שאני מכיר את הקבוצה, ידוע לי שזו קבוצה טובה מאוד. החל מהשבוע הבא נתחיל ללמוד אותה ולהכין את הקבוצה שלנו. הפעם אני מאמין ומקווה שאופ"א תחזיר לנו את הביתיות ונקבל דחיפה רצינית מהקהל, מה שהיה חסר לנו מול ליברפול".

מאמן ליטקס, לופקו פטרוביץ', הגיב גם הוא להגרלה, ונתן הרבה כבוד לאלופה הישראלית: "שוב קיבלנו את ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל"

גם מאמן הפועל ת"א, יצחק שום, התייחס להגרלה: "זו הגרלה סבירה, אם כי אני לא מכיר את הקבוצה הזו. אני מכיר את דינמו קייב ושחטיור דונייצק. כמעט ולא ראיתי אף פעם את אודסה, ואני צריך לבדוק נתונים עליה: באיזה מקום היא סיימה ואם היא זכתה בגביע. יש לי אנשים באוקראינה, ואני בטוח שהם יעדכנו אותי".

על הנייר זה נראה קל (רומן רוזנבלט ושחר פרנהיימר)

קבוצת צ'רנומורץ אודסה, נקראת על שמו של הים השחור, שעל חופיו נמצאת העיר אודסה, בדרום אוקראינה. אודסה נחשבת אחת הערים הגדולות והמרכזיות במדינה, עם קהילה יהודית ענפה, כך שלהפועל תל אביב צפויה קבלת פנים די חמה בעיר שבהיסטוריה שלה אוהדת יהודים.

הקבוצה ממוקמת אחרי המחזור הרביעי של הליגה האוקראינית עם 3 נקודות במקום ה-12 מתוך 16, אחרי שסיימה בתיקו 3 מתוך 4 משחקיה. הקבוצה נמצאת בפתחו של המחזור החמישי של הליגה המקומית לעומת המחזור הראשון בליגת העל הישראלית בשבת. השמות הבולטים בקבוצה הם הבלם, אנדרי אוסטרובסקי ששיחק לפני מספר עונות במכבי חיפה והקשר יבגני לוצנקו, ששיחק בעבר באנדרלכט הבלגית ובלוזאן השויצרית.

כמו כן בקבוצה מספר שחקנים עם הופעות בקבוצות ברוסיה, ביילרוס ושוויץ. מזה 4 עונות מאמן את הקבוצה המאמן היהודי, סמיון אלטמן. הקבוצה משחקת באצטדיון המרכזי בעיר הנקרא על שם הקבוצה "צ'רנומורץ" ומכיל 34,362 מקומות ישיבה וכן בעל מערכת לחימום תת קרקעי של משטח הדשא. הקבוצה שנוסדה ב-1938, סיימה בשנים האחרונות במרכז הטבלה ומעלה בליגה האוקראינית, כאשר כמו רוב הקבוצות בליגה היא חוסה בצילן של שתי הגדולות, דינמו קייב ושחטיור דונצק.

בעונה שעברה סיימה במקום השלישי ועלתה לגביע אופ"א. הישג השיא שלה מאז עצמאות אוקראינה הוא מקום שני בעונת 92/93. נשיא כבוד של הקבוצה, ליאוניד קלימוב הוא חבר בפרלמט האוקראיני.

מועדון הכדורגל ליטקס לובץ', יריבתה של מכבי חיפה, הוקם ב-1921, והחליף לא פחות מ-20 שמות במרוצת השנים. שמו הראשון היה חיסאריה. לובאץ' העפילה לראשונה לליגה הבכירה בבולגריה ב-1994, אך ירדה ב-1996 חזרה לליגת המשנה בגלל בעיות כלכליות.

הסיפור המופלא התרחש שנה אחר כך, כשהקבוצה זכתה באליפות בולגריה באותה שנה בה חזרה לליגה הראשונה ושברה את ההגמוניה של לבסקי וצסק"א מסופיה. בעונה הבאה זכתה לובץ' באליפות השניה שלה ברציפות, ובשנים 2001 ו-2004 הוסיף המועדון לארונו גם שני גביעים.

בשנים האחרונות הצליח המועדון לייצא לא מעט שחקנים לפרמיירליג, ולליגות באיטליה, גרמניה, טורקיה הולנד ופורטוגל, בינהם איבאליו פטקוב הבינלאומי, אקס פנרבחצ'ה, ורדוסין קישישב, אקס צ'רלטון.

משחקים נוספים בהגרלה

ווסטהאם (אנגליה)-פאלרמו (איטליה)
בראגה (פורטוגל)-קייבו (איטליה)
סטנדרד ליאז' (בלגיה)-סלטה ויגו (ספרד)
פ.צ זלצבורג (אוסטריה)-בלקבורן (אנגליה)
שאלקה (גרמניה)-נאנסי (צרפת)
קאזאן (רוסיה)-פארמה (איטליה)
ברונדבי (דנמרק)-פרנקפורט (גרמניה)
פיינורד (הולנד)-לוקומוטיב סופיה (בולגריה)
סלביה פראג (צ'כיה)-טוטנהאם (אנגליה)
דינמו זאגרב (קרואטיה)-אוקזר (צרפת)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully