וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיקנה קפצה עליה

יניב בינו

24.8.2006 / 12:32

אחרי קריסת קונספציית הכוכבים, ריאל מדריד נהנתה מנפילת יובנטוס ולקחה מאמן, בלם וקשר אחורי שינסו להחזיר לה את האיזון – והתארים

בסוף השבוע הקרוב תצא לדרך "לה ליגה", הליגה הספרדית. שוב, אם לא תתרחשנה הפתעות, יישנה המאבק על תואר האליפות בין הקבוצה המעוטרת ביותר בספרד, ריאל מדריד לבין יריבתה השנואה, ברצלונה, המאיימת על ההגמוניה הלבנה. בבירה הספרדית לא יסתפקו בפחות מאליפות. לשם כך, התחמש המועדון המלכותי בנשיא חדש, חואן קלדרון במאמן החדש-ישן, פאביו קאפלו וכן בבלם פאביו קנבארו, בקשרים אמרסון, מחמדו דיארה ובחלוץ רוד ואן ניסטלרוי.

שלוש העונות האחרונות היו רעות, כיוון שהמועדון לא זכה באף תואר, אך העונה החולפת הייתה הגרועה ביותר. אם לא די במקום השני, בפיטורי מאמן ובהתפטרות נשיא, נאלצו המדרידאים לצפות ביריבתם המושבעת מקטלוניה זוכה באליפות שנייה ברציפות וכן בליגת האלופות ומייצבת מעמדה כקבוצה הטובה ביותר באירופה.

קריסת הקונספציה

העונה האחרונה היוותה את שיא המשבר של תקופת הגלקטיקוס, שהחל בעונת המילניום. פלורנטינו פרז, הנשיא הכול יכול ששלט ללא מיצרים, היה זה שהגה ובנה את הקונספציה, שבמרכזה הבאת כוכב גדול בעל שם כל קיץ למועדון. מאז היבחרו בקיץ 2000, הספיק פרז להחתים בקבוצה את פיגו, זידאן, רונאלדו, בקהאם מייקל אוון ועוד שורה של כוכבים מעט פחות מוכרים. אם בשנותיה הראשונות עוד זיכתה הקונספציה את ריאל בתארים, שתי אליפויות ספרד ושתי זכיות בליגת האלופות, הרי שאשתקד היא התרסקה אל מול עיניהם המשתאות של האוהדים. הסיבות העיקריות להתנפצותה היו הזנחת העמדות החשובות ביותר בכדורגל המודרני (בלם וקשר אחורי), הבאת שחקנים מעבר לשיא (בקהאם ורונאלדו), וכן החתמתם של שחקנים עקב שיקולי תדמית ויחסי ציבור ולא רק בשל יכולתם. זכורה העדפתו של בקהאם על פני רונאלדיניו בקיץ 2003 וזאת לאור שיניו הצחורות, החלטה שרבים מסמנים כנקודת המפנה שהביאה לנסיקתה של בארסה ונפילתה של ריאל.

גם החתמתם של אריגו סאקי כמנג'ר ו-וונדרלי לושמברגו כמאמן במהלך עונת 2004/05 לא עצרה את הסחף. פרז, שראה בעונה שעברה כיצד מפעל חייו קורס לנגד עיניו, הודיע על התפטרות מפתיעה. החליף אותו באופן זמני פרננדו מרטין . ריאל סיימה בכוחותיה האחרונים שניה, אבל היה ברור שכך זה לא יכול להימשך.

בקיץ החולף נערכו בחירות לנשיאות המועדון. 80,000 מחבריו בחרו בקלפיות נשיא חדש. כל אחד מחמשת המועמדים הצהיר בתורו ערב הבחירות כי אם ייבחר, יביא את מיטב השחקנים למועדון המצוי במשבר. לבסוף, נבחר חואן רמון קלדרון. ימים ספורים לאחר הזכייה, זכר הנשיא חסד נעורים למאמן פאביו קאפלו, שזכה בקדנציה הראשונה שלו במועדון באליפות והנחית אותו בברנבאו. מלבד קאפלו, ניסה הנשיא להחתים את קאקא, אריאן רובן וססק פברגאס אך כשל במשימה, אולם ייתכן כי מעז יצא מתוק. אם היה עושה כן, הייתה ריאל זוכה שוב בטונות של כשרון לקישור ההתקפי, אך לא מטפלת בעמדות הבעיתיות.

שדרת הפיקוד המרכזית

נראה כי כל חובב כדורגל שצפה בריאל, יכול היה לאתר בקלות את מה שפרז לא ראה או התכחש לו: היעדרו של בלם בעל נוכחות שייצב את ההגנה וקשרים אחוריים שייתנו איזון במרכז השדה. רק בשנה שחלפה נפל סופסוף האסימון בממלכת העריץ, והוא החתים את סרחיו ראמוס לחזק את ההגנה. למרות כישרונו, הבלם הצעיר לא סיפק את הסחורה כמצופה ומרכז ההגנה המשיך להיות רעוע. למשבצת הקשר האחורי הובא פאבלו גארסיה האורוגוואי, אך עקב תפקודו הקלוקל הוחתם תומאס גרבאסן מאברטון. הדני האימתני שניסה לעשות סדר בעיגול האמצע, יצר רק כאוס וצבר כרטיסים כאילו הם הזמנות לתיאטרון.

קאפלו, שחתם לשלוש שנים, משה עמו מהספינה הטובעת של יובנטוס את פאביו קנבארו ואמרסון. כעת, לאחר שנים רבות בהן סבלה הקבוצה מתפקוד לקוי בעמדות הקריטיות, מגיעים שניים מהשחקנים הטובים ביותר בעולם בעמדותיהם. אלוף העולם האיטלקי, יחבור לראמוס במרכז ההגנה ויפחית את הלחץ מהשוער איקר קסיאס. בקישור האחורי הבעייתי, ייתן אמרסון לריאל את השקט שהיא כל כך חסרה. הברזילאי, נהנה ב"גברת הזקנה" מעזרתם של נדבד, קמוראנסי או ויירה. על מנת שיקבלאת התמיכה הראויה גם בריאל, הוחתם בשבוע שעבר מחמדו דיארה מליון. ביחד יהוו השניים בסיס איתן לבלימת התקפות היריב ולבניית מצבי ההבקעה.

לעומת ההגנה והקישור האחורי החלשים יחסית, במדריד יכלו תמיד להתפאר בחלק הקדמי הנוצץ. אבל בעונה החולפת גם מערך זה נחל כישלון. רונאלדו העגלגל לא הצליח להטיל חיתתו כבעבר על הגנות היריב ונראה כבד מתמיד. גם במעמדו של ראול הבלתי נלאה ניכר פיחות. הקפטן שגדל מעבר לכביש, חצה אותו ועבר לריאל בהיותו נער בן 17, הפך ברבות השנים למלך השערים של הקבוצה ויקיר האוהדים, אך בעונה החולפת סבל מפציעות שהביאו לירידה חדה בכושרו ובכיבושיו. רוביניו, ילד הפלא שהובא מסנטוס לא ראה הרבה מגרש והבזיק בניצוצות בודדים, אך עדיין לא מימש את הציפיות שתלו בו, ולא הצדיק את ההשוואה לרונאלידניו. קאפלו, שזיהה גם את המצוקה בחוד, לא חסך והשקיע בואן ניסטלרוי רוד. ההולנדי, שידע עונה בינונית במנצ'סטר יונייטד בשנה שחלפה וגם היה רחוק מלסחוף את נבחרתו במונדיאל, ירצה להוכיח כי לא נס ליחו.

יחד עם רוביניו, שיזכה ככל הנראה ליותר דקות, ז'וליו באפטיסטה שינסה להתאקלם אחרי עונה פושרת ואנטוניו קסאנו, שפוגש שוב את המאמן שעימו ניהל יחסי אהבה-שנאה בתקופה ששיחק תחתיו ברומא, ינסו המדרידסטה לפצח את הגנות היריב ביתר קלות.

להחזיר עטרה ליושנה

העונה הבאה תהיה עונת המבחן של הקבוצה בעלת מספר גביעי אירופה הרב ביותר, ותקבע לאן פניה מועדות. בשנה שעברה נפל דבר בכדורגל הספרדי, כאשר ביציעי הסנטיאגו ברנבאו נשמעו מחיאות כפיים לביצועיהם של רונאלדיניו ושות', זאת לאחר שבארסה הכתה ללא רחם בריאל החבולה. על מנת להשיב את הכבוד שנרמס ואת כושר ההרתעה שאבד, יאלצו קאפלו וחניכיו להזיע ולעבוד קשה כדי לבטל את ההגמוניה הסגולה-כחולה. אם יפגע קפאלו בהחתמותיו הממוקדות, תוכל ריאל להשיב לחיקה את התואר בו זכתה בפעם האחרונה ב-2003. אם תיכשל הבנייה המאולתרת, המהפכה תימשך, וגם שרידי הגלקטיקוס האחרונים ייפלטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully