וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקום הצפון, משימה לאומית

יואב ויכסלפיש

24.8.2006 / 7:05

מחצית מקבוצות הליגה הלאומית נפגעו מהמלחמה בצפון. עכשיו הן מתחילות את המלחמה בליגה הכי מטורפת במזרח התיכון

לפני שתי עונות הודבק לליגה הלאומית הכינוי "ליגת השרון" בזכות לא פחות מארבע נציגות: הפועל כפר סבא, מכבי הרצליה, הפועל רעננה ועירוני רמת השרון. מאז קרו כמה דברים והעונה יתאים לליגה הכינוי "ליגת הצפון", בזכות לא פחות משש קבוצות שהיו בטווח הקטיושות ונפגעו ישירות מהמלחמה: הפועל חיפה, הפועל עכו, הפועל קרית שמונה, אחי נצרת, נצרת עילית ובני סכנין. 10 מתוך 12 קבוצות ליגת העל נמצאות השנה בטווח של 35 ק"מ מתל אביב, ואילו בלאומית אפשר למצוא ייצוג לכל אזורי הארץ, לא כולל הערבה.

משיחות עם אנשי מקצוע מתברר שהמלחמה הפריעה כמובן להכנות, אבל לא גרמה לקבוצות שמחוץ לטווח האש להפוך למועמדות לעלייה. רמת השרון ורעננה הרי משחקות לעיני 300 צופים ואומרות תודה על כל עונה נוספת עם מענקים מהטלוויזיה. הפועל ירושלים, באר שבע, אשקלון ובני לוד לא נראות כמועמדות מובילות לעלייה, אבל מי יודע. אבו סובחי, הבוס של לוד, הבטיח לפני שנתיים להגיע תוך חמש שנים לליגת העל. בשנתיים האחרונות הקבוצות עלתה מליגה א' ללאומית, כך שמילה אצלו היא בינתיים מילה.

בניגוד לליגת העל, הלאומית מתאפיינת מדי עונה בתהפוכות כמעט עד לשריקת הסיום. ברוב המקרים אין הבדלי רמות משמעותיים בין הקבוצות והעונה מוכרעת ע"י אמביציה, מוטיבציה, וריכוז (ובדרך כלל היעדרו) מול השער.

גנאים רוצה לחזור לאור הזרקורים

שתי היורדות מליגת העל מייצגות את הגליל. בני סכנין ירדה לאחר מסע קסם באורך שלוש עונות, שעבר דרך איצטדיון רמת גן, ניוקאסל, איצטדיון דוחא ואינספור אייטמים עיתונאיים על דו קיום.

העונה הנוכחות התקשורתית של סכנין תרד בשיעור ניכר. הירידה אשתקד היתה הראשונה של הקבוצה מאז ששיחקה בליגה ב' אבל היו"ר המיתולוגי מאזן גנאים מתכוון לחגוג בסוף העונה. אלישע לוי, שהעלה את כפ"ס לליגת העל לפני שתי עונות, הובא לעמדת המאמן, ועוזרו יהיה גיורגי דרסיליה, כמו בכפ"ס. גנאים אומר: "נצטרך להסתגל לאווירה לא מוכרת עם סגל שונה לחלוטין. לכן הבאנו אנשי מקצוע עם ניסיון וקבלות בליגה הלאומית. אני מאמין שנביא 4500 צופים בממוצע לאיצטדיון אם נשחק טוב, ובעזרת השם נחזור לליגת העל בתום העונה".

כשגנאים מדבר על סגל שונה הוא מתכוון לשחרור תשעה שחקני הרכב (חמישה זרים, עבאס סואן, שאדי זבידאת, סאלח חסארמה ונידאל שלעאטה). מאיר כהן, גבע ברקאי ועבד רבאח נשארו והזר עומאר שאני הגיע מקרית שמונה. לצוות הצטרפו החלוצים אוהד קדוסי (שייך למכבי פ"ת. אשתקד מלך שערי העולה מכבי הרצליה (10)) ולירון וילנר, וכן המגן אלון אברמוביץ' מבית"ר ירושלים. בינתיים חסרים שני זרים ושלושה ניגרים נבחנים.

צל"ש או רב"ש

המועמדת האולטימטיבית לעלות בשנתיים האחרונות היתה הפועל קרית שמונה. אשתקד הובא אייל לחמן לממלכה של איזי שרצקי אבל נכשל במשימה למרות תקציב דמיוני של 12 מיליון שקל ושחקני רכש כמו שגיא שטראוס, קלבר רודריגז, גיא צרפתי וערן לוי, החלוץ שגדל בנוער של מכבי חיפה. לחמן הוביל את הקבוצה למקום השלישי בפער של שש נקודות מהעלייה וקיבל כרטיס בכיוון אחד. השנה שרצקי הימר על רן בן שמעון (רב"ש), שמעולם לא העלה קבוצה לליגת העל.

בן שמעון בנה את ההרכב סביב רם סטי, אופיר חלוואני ופטי נימבה. בינתיים התוצאות לא משהו, חמש נקודות מארבעה משחקים בגביע הטוטו. ההכנות נפגעו כמובן בגלל המלחמה וקרית שמונה נאלצה לארח בהרצליה, ואף קיבלה הזמנה להתאמן באיצטדיון וינטר. מכל מקום, המלחמה לא תהיה תירוץ לכישלון נוסף, שמן הסתם ישלח עוד מאמן לחפש תעסוקה.

אופטימיים, אבל ריאליים

היורדת השנייה מליגת העל, הפועל נצרת עילית, החתימה מאמן בכיר, גיא לוי, שהיה עסוק בקיץ גם עם הנבחרת הצעירה. בתחילת ספטמבר יוכרע אם הנבחרת תעפיל לפלייאוף לאליפות אירופה של נובמבר.

בינתיים נאלצה הקבוצה להתאמן מחוץ לבית עד אמצע אוגוסט וכרגע חתום אצלה רק זר אחד. רוב שחקני הסגל שוחררו כמובן ובמקומם הובאו שמות כמו שגיא שטראוס בשער, שי בנאי ממכבי פ"ת בהגנה ועמיר תורג'מן הוותיק בחוד. לוי יצטרך להסתדר עם מה שיש.

להפועל חיפה יש שאיפות צנועות בהרבה, כלומר לבנות קבוצה. אשתקד זכתה קבוצת הנוער באליפות היסטורית, אבל העונה כנראה שלזכייה לא יהיה אפקט על הבוגרים, שתקועים בליגה השנייה עונה שניה ברציפות. היו"ר אריה הלשטוק, לשעבר באשקלון, לא מספק תירוצים אבל מנמיך ציפיות: "אני לא רוצה להתבכיין בגלל המלחמה. ההשפעה על ההכנות היתה קשה, מבחינת אימונים ושחקנים שלא רצו לבוא, אבל הליגה ארוכה, והתירוצים טובים רק לחודש הראשון".

הלשטוק מספר שזרים מדרום אמריקה סירבו להגיע לקבוצה והיא תיאלץ להסתפק באפריקאים. מה ההבדל? אפריקאים, לדבריו, עוברים מבחנים אישיים כי אין לסוכנים קלטות שלהם, בניגוד לדרום אמריקאים. למה? כי באפריקה מצלמים בעיקר משחקי נבחרת. שחקני נבחרת מצטיינים מועמדים בדרך כלל לליגות קצת יותר טובות מהלאומית. "כשיהיו לנו עוד 2-3 שחקנים נוכל לרוץ בצמרת. אנחנו חושבים לטווח ארוך ועובדים על חוזים ארוכי טווח עם שחקני הנוער. המטרה היא לגבש סגל מקומי. אני מאמין שחבר'ה עם מחויבות למועדון יבנו כאן קבוצה טובה בעתיד", מסכם הלשטוק.

המאמן רפי כהן יהנה השנה משירותיהם של השוער יניב מזרחי, הקשר אסי אברהמי והחלוצים שחר נוריאל ויובל אבידור הצעיר. נראה שמקום טוב באמצע יספק את כולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גם אחי נצרת רוצה קאמבק

בהפועל עכו קיבלו תיאבון לאחר ההעפלה לרבע גמר הגביע אשתקד וההפסד הדרמטי לבני יהודה בגבעת נפוליאון. מומי זעפרן, מאמן עם קילומטראז' ארוך בליגה הזו, מכוון גבוה אבל נזהר בהצהרה: "אני אומר לחבר'ה שהמטרה היא מקומות 1-4, ותמיד צריך לזכור שיש קבוצות יותר טובות בליגה. לשמחתי לא היו לנו בעיות עם זרים. סגרנו את הקאדר לפני מחנה האימון בסלובקיה וחזרנו ממנו לתוך המלחמה. לאחר מכן נאלצנו לנסוע להתאמן בנתניה ובת ים, אבל זה לא תירוץ כי כל הקבוצות הצפוניות נפגעו".

את עכו יחזקו העונה מרסלו גרטה האורוגוואי נבאק אדק הקמרוני, המגן השמאלי אילן צרפתי מהכח ומשה גולדנברג שחוזר לקבוצה. לצידם ימשיכו השוער דודו גורש, רמי עזיז וחיים סילבס הבלתי נגמר. "לדעתי אנחנו מועמדים לעלות, יחד עם סכנין, קרית שמונה ואחי נצרת, אבל אנחנו רק באוגוסט ומוקדם לדעת מה יקרה".

זעפרן מצביע על אחי נצרת כמועמדת לעלות שתי ליגות ברציפות (אחרי שתי ירידות רצופות) בזכות סגל שכולל את יניב אברג'יל, קובי שאלו בשער, גבריאל ווחין מנצרת עילית חמודי כיאל והחלוץ קרלוס מריו. הישאם זועבי יעמוד על הקווים וינסה להוכיח לסכנין מי מלך המגזר.

יבש בבאר שבע

מחוץ לאיזור הצפון אין יותר מדי תקוות. רעננה ורמת השרון איכשהו ניצלות כל פעם מחדש. הפועל ירושלים של עמר סלמן ושי אהרון הוותיקים עם יאיר אסייג על הקווים וויקטור יונה בעמדת הדי. ג'יי, אמורה לשרוד איכשהו. לבני לוד של יעקב הלל יש כוונות אבל סגל לא מרשים (ארנסט אטצ'י ושי אבוקסיס) ואשקלון גילתה אשתקד שהלאומית לא קלה כמו הארצית.

נשארה הפועל באר שבע, קבוצת הסקנדל והפסטיבל, היחידה כאן שזכתה ביותר מאליפות אחת. אשתקד הודיע חיים בן שאנן לאוהדים שאפילו מוריניו לא יוכל לעלות את הקבוצה לליגת העל. העונה נכנס גילי לנדאו לקדנציה נוספת בעמדת הקואץ', ומיהר להנמיך ציפיות: "המטרה המוצהרת היא לבנות תשתית בריאה למועדון. אם זה יתחבר עם עלייה, נשמח. זה מועדון שנמצא תחת מצוקה כלכלית קשה. הקיץ שוחררו 12 שחקנים, והסגל בנוי מ- 17 שחקני בית. שרון עמר, תומר אליהו וכרגע רק שני זרים".

יו"ר חוג האוהדים, דודו עזריה, שומע ומגחך בעצב: "פה אף פעם לא בונים קבוצה. אולי לנדאו מתכוון, אבל אני לא מכיר את הסיסמה הזאת, כי 'חזון' זו מילה גסה. אני לא בטוח שלבוס תהיה סבלנות לנסיונות של גילי. בליגה הזו הכל אפשרי, וכל שנה המטרה היא לעלות ליגה. אין בליגה הזאת אף שחקן משמעותי שעושה הבדל. מה שקובע זה השקט המקצועי. פה אין את זה. האגודה הזו חולה. ברגע שאלי ז'ינו יחליט שלנדאו נכשל הוא יראה לו את הדרך החוצה".

קצת מספרים

בני לוד היא הקבוצה היחידה שלא שיחקה בעבר בליגה זו

הקבוצה הוותיקה בליגה היא הפועל רעננה (עונה שישית ברציפות)

שתיים מהקבוצות זכו באליפות: הפועל באר שבע (75' 76') והפועל חיפה (99'). הן זכו גם בגביעים, כמו בני סכנין (2004) והפועל ירושלים (73').

8 מתוך ה-12 שיחקו בעבר בליגה הבכירה (חיפה, עכו, באר שבע, אשקלון, נצרת, נצרת עילית, סכנין וירושלים)

לראשונה מאז עונת 1976/77, אז הוקמה ליגת משנה ללא מחוזות, אין רמת גנית בליגה השנייה.

מלך שערי הליגה אשתקד היה אסי טובי (הפועל ירושלים, 16), שהיה ב-2000 מלך שערי ליגת העל (27).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully