וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של טוטו

שחר פרנהיימר

24.8.2006 / 7:23

למרות שקיבל הצעה מלה קורוניה, טוטו תמוז לא חשש לעבור לבית המשוגעים של גאידמק בבית"ר. כל זה קטן לעומת סיפור חייו. ראיון

טוטו תמוז מבסוט. והאמת? אפשר להבין אותו. הילד בן ה-18 מכפר גנים, שבעונת הבכורה שלו בליגת העל כבש 11 שערים, מחזיק היום בחוזה לחמש שנים בקבוצה היקרה בתולדות הכדורגל הישראלי, מדלג מקפיצה לחו"ל לאחרת, ונמצא על פרשת הדרכים הראשונה בקריירה. "השמיים הם הגבול" עבורו היא הרבה מעבר לקלישאה, זו התחושה אותה טוטו חי יום יום.

אל הראיון בפ"ת טוטו הגיע מאירוע חגיגי לילד מוגבל המחובר אליו בנשמה, כמה שעות לפני שעלה על המטוס שלקח את שחקני בית"ר לסופיה, למשחק הגומלין מול דינמו בוקרשט. את הקשר שלו עם החברה שהיתה לו בחצי השנה האחרונה הוא סיים. "זהו, עכשיו אני רק בכדורגל – בבית"ר".

"פתח תקווה זילזלו בנו"

תמוז פרץ בעונה שעברה מאלמוניות מוחלטת, לעמדת ההבטחה הבאה של הכדורגל הישראלי, במיוחד לאור מצוקת החלוצים שפקדה אותנו עד לא מזמן. 11 השערים שלו, בעונה בה אפילו לא פתח בכל המשחקים, קנו לו מקום בסגל עטור הכוכבים של אוסי ארדילס.

איך החיבור בבית"ר בין כל כך הרבה שחקנים חדשים, יש כימיה?

"הביאו אנשים טובים, אין אנשים רעים, ויש כאלה הרבה בכדורגל הישראלי שהם רעים. אין אגו. אין את את הדברים האלה בבית"ר ירושלים של היום. ואם זה יתחבר כמו שאני חושב, אז נעמוד בציפיות של כולם".

ואיך זה נראה עכשיו?

"אנחנו בתחילת עונה, אבל אם זה יתחבר, נהיה מצוינים".

עברת שלושה מאמנים בבוגרים, איך זה להתאמן אצל ארדילס בהשוואה אליהם?

"אוסי הוא מאמן אחר, רואים את זה בעיקר במנטליות. הוא אוהב דומיננטיות כמו כל מאמן אחר, אבל הוא רוכש אותה בצורה אחרת, שקטה יותר".

היו לך שיחות אישיות איתו לגבי הציפיות שלו ממך?

"הוא לא עשה שיחות אישיות, אבל הוא עובד איתנו כקבוצה. הוא חושב בעיקר התקפה וזה מה שהוא מכניס לנו לראש. זה מתאים בעיקר לאוהדים של בית"ר", הוא אומר וצוחק.

המעבר של תמוז לבית וגן, למקום שיותר מזכיר את הספסל של מכבי ת"א בכדורסל מאשר את החממה באורווה, הוא בגדר סיכון מחושב שהחלוץ לקח על עצמו. הפחד הוא שהכשרון יאבד את המומנטום הטוב בו היה בעונה שעברה.

"זו היתה החלטה קשה, עובדה שגם בקיץ לא מיהרתי לצאת בהצהרות לאיזו קבוצה אני רוצה ללכת", מסביר תמוז את המהלך. "אבל בית"ר עשו הכי הרבה מאמצים להביא אותי. עם הפועל פ"ת הדברים לא הסתדרו וראינו שזה לא יצא לפועל למרות שרציתי".

מתברר שההתנהלות באורווה, שהוציאה במהלך הפגרה הרבה רעל גם משחקנים אחרים שעזבו את המועדון, דוגמת גיא שמיר ויוסי שיבחון, לא פסחה על היהלום שהיה מונח לרונן אלעד והחברים ביד.

"הכל ביחד לא עבד, אין משהו ספציפי", אומר תמוז. "ההנהלה ניסתה להערים קשיים על המשא ומתן. מאוד חבל לי על הפועל פ"ת, והצהרתי כל העונה שאני רוצה להישאר, אבל אז ראיתי איך מתייחסים אלי. אפילו בשיחות זילזלו בנו ולא התייחסו אלינו ברצינות. ואז הגיעה ההצעה של בית"ר, שלה לא יכולתי לסרב".

גדלת בפ"ת, והשנה הקבוצה לא במצב טוב, הן מבחינת האנשים שמנהלים את המועדון והן מבחינת הסגל. זה מפריע?

"בטח שזה מפריע. כשראיתי איך שחקן אחרי שחקן עוזבים את המועדון כאב לי מאוד בלב. אבל הם ראו שבאתי לקראתם ולא ניסיתי להקשות במשא ומתן, וניצלו את זה בצורה אחרת ולא טובה. היום יש שם קבוצה צעירה, שכל אחד יקבל את הצ'אנס שלו כמו שאני קיבלתי".

האוהדים לחצו שתישאר?

"מאוד. שלחו מכתבים והכל, וזה הכי כואב לי".

והיום, כשרואים אותך פה ברחוב, עדיין מחבקים?

"היום פחות, למרות שהם הבינו מי אשם פה בכל הסיפור".

"לא מבין למה הסיפור שלי יוצא דופן"

את תמוז מלווה סיפור חיים מיוחד, אותו הוציאה התקשורת החוצה הרבה לפני שטוטו פגש לראשונה את הרשת. אביו, שהגיע לארץ מניגריה כדי לשחק בבית"ר נתניה, עזב את הארץ אחרי אישתו כשטוטו היה בן 3. אורית תמוז, אימו המאמצת, פרשה את חסותה על הילד וטיפלה בכל צרכיו.

בסיפור האישי טוטו לא אוהב להתעסק. "אין סודות בקשר לסיפור שלי, זה לא משהו יוצא דופן, למרות שחושבים ככה. אני לא מבין למה הוא יוצא דופן. אנשים אחרים מדברים על זה, אז ניתן להם לדבר".

בסוף השבוע האחרון התפרסמה באחד העיתונים ידיעה על כך שאימו הביולוגית של טוטו, אותה לא ראה 13 שנה, הגיעה לביקור, אבל טוטו החליט לא להיפגש איתה. "כמה שכולם חושבים 'וואו, אמא והכל', אי אפשר פתאום ביום אחד לבוא ולשנות את החיים של מישהו אחר. אני מנסה להתמקד במה שחשוב לי עכשיו, למרות שאת אמא לא ראיתי 13 שנים".

אבל זה בטוח עשה לך משהו.

"זה עושה הרבה, אבל צריך להבין שאני תקופה ארוכה חי את החיים שלי, וזה לא ברשימת סדרי העדיפויות שלי כרגע".

אתה חושב שזה עשה אותך יותר חזק מבחינה מנטלית?

"אני בטוח. מישהו אחר היה ישר רץ ועושה הכל לפי הרצונות שלו, אבל אני למדתי לדחות את הסיפוקים האלה".

בכלים האלה משתמש טוטו העונה בשביל להתמודד עם שלב מאוד משמעותי ועצמאי בחיים שלו - מעבר מקבוצה בה גדל, ליד הבית, לאחת הקבוצות הגדולות בכדורגל שלנו. חבילה שכוללת נסיעות ארוכות, טיסות לחו"ל, מחנות אימונים, לחץ, תקשורת, עיתונאים וגם קצת מעריצות.

החיים שלך השתנו מהקצה אל הקצה. זה משנה גם אותך?

"אני לא חושב שכרגע זה משנה אותי. זו הגשמת חלום של כל ילד. היה לי כיף גדול לעזור לפ"ת להישאר בליגה, זה היה סיפוק אדיר, ולהגיע לבית"ר זו הגשמת חלום".

איך אתה מתמודד עם הרעש סביב בית"ר, עם האוהדים?

"אני אוהב את הלחץ הזה. זה מחשל אותי, ועוזר לי להיות יותר ממוקד ויותר טוב, ובבית"ר יש תמיד הרבה לחץ. לפעמים, כשהקבוצה לא מצליחה זה פחות טוב, אבל רוב הזמן זה עוזר לי להתמקד במטרה".

איך תיראה העונה שלך?

"תהיה עונה קשה, הרבה מאבק על ההרכב, ואני מרגיש את זה כבר היום. אני מקווה שכמו תמיד הטובים ינצחו".

לה קורוניה יכולה לחכות

תמוז יכול היה לשחק בקבוצה אחרת, גדולה יותר. "היתה לי הצעה קונקרטית מדפורטיבו לה קורוניה, שרצו שאני אגיע לחתום מיידית במועדון", הוא חושף, "אבל החלטתי שלהגיע לבית"ר זו קפיצת מדרגה מספיק גדולה עכשיו. הרגשתי שזה מוקדם מדי".

גם בנושא הנבחרת תמוז חושב על התקדמות הדרגתית. העובדה ששמו לא נכלל בסגל שפירסם דרור קשטן לפני שבועיים לא מפריעה לו יותר מדי, למרות שהעובדה שהחלוץ המוכשר לא נחטף לקמפיין גרמה להרמתן של לא מעט גבות.

אתה לא חושב שאתה בין חמשת החלוצים הטובים בארץ?

"כנראה שאם הם שם ואני לא, אז הם יותר טובים".

קשטן דיבר איתך?

"עדיין לא".

ראית את וולקוט, רוני ואואן, בגיל 18 הם כבר שיחקו בנבחרת הרבה יותר גדולה, עם הרבה יותר מה להפסיד. אתה לא מרגיש בשל לנבחרת הבוגרת?

"אני חושב שהנבחרת הצעירה זה כבר משהו גדול בשבילי. בקשר לבוגרת, אם עדיין לא קיבלתי זימון כנראה שאני עדיין לא מספיק מוכן".

אז אחרי כל הסיבוב הזה, איפה אתה עוד חמש שנים?

"עוד חמש שנים אני רוצה להיות באירופה. בטוח. זה חלום גדול בשבילי, אבל קודם כל אני צריך להצליח פה. עוד לא עשיתי כלום בכדורגל הישראלי. יש לי עוד הרבה מה להוכיח".

יש העדפה?

"מטרה אחת: ברצלונה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully