וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע השחור של הקריקט

רועי פרידמן

22.8.2006 / 8:00

קריאות גזעניות ופעולות טרור היו רק פתיחה לשבוע מכוער בקריקט העולמי. אחר כך באה פרשת המשחק בכדור בין אנגליה לפקיסטן

כשההיסטוריונים של הקריקט ימשיכו לעשות סיכומים, יהיה בטוח להמר (והימורים הם מחלה גם של הספורט הזה), שהשבוע האחרון לא ייזכר לטוב.

זה התחיל עם האירוע של השים אמלה, שחקן נבחרת דרום אפריקה, מוסלמי אדוק, ששדר קרא לו "טרוריסט" במהלך השידור. דין ג'ונס התנצל, ואלן בורדר, מגדולי שחקני אוסטרליה יצא להגנתו בטענה הידועה ש"דברים לא הובנו כהלכה". אבל המעשה נעשה.

זה המשיך בפיצוץ בסרי לנקה. למי שלא יודע, בסרי לנקה מתחוללת כבר כמה שנים מלחמה בין הרוב הסינהאליים למיעוט הטמילים, כאשר הטמילים דורשים אוטונומיה בצפון האי. יום לפני פתיחת טורניר משולש בין סרי לנקה, דרום אפריקה והודו, אירע פיגוע במרכז קולומבו, לא רחוק מבתי המלון שבו התאכסנו הנבחרות האורחות. שחקני דרום אפריקה ביקשו להתקפל וחזרו הביתה, באישור האגוד העולמי. זו לא הפעם הראשונה שפיגוע בקולומבו השפיע על משחקי קריקט. ב-1996, באליפות העולם, אוסטרליה והודו המערבית סרבו לשחק את משחקיהן בסרי לנקה ונענשו בהפסד טכני, שבועות אחרי שפיגוע אירע בעיר. ב-2002, בבוקר של משחק טסט בקרצ'י בין פקיסטן לניו זילנד, אירע פגוע בקרצ'י, והטסט בוטל. פקיסטן, בשנה וחצי שלאחר הפיגוע, נאלצה לשחק את משחקי הבית שלה בשרג'ה (האמירויות) וב....קולומבו. באליפות העולם ב-2003, ניו זילנד סרבה לשחק בקניה, קצת אחרי הפיגוע במלון במומבסה. אגב, מאז האירועים באליפות העולם, פלוס משחק בזימבבואה שאנגליה לא הופיעה אליו מסיבות פוליטיות, ה-ICC, האיגוד הבין לאומי, הודיע שנבחרת שתחרים משחק באליפות העולם תיזרק מהאליפות. בואו נראה אם הם יעשו את זה לאנגליה או לאוסטרליה בעתיד.

מישהו התעסק בכדור

אבל לסקנדל שארע בלונדון, אין כנראה תקדים, ולא בטוח שרק בקריקט.

טסט מספר 4, הסדרה כבר הוכרעה, כשאנגליה מובילה 0:2 עם משחק אחרון בסדרה מול פקיסטן. אינזמאם-אל-חק מחליט להגיש ראשון. למרות הפרעות של מזג האוויר, המגישים הפקיסטנים, בראשות מוחמד אסיף ועומר גול, פסלו 4 שחקנים כל אחד, כשחוץ מ-40 של אליסטר קוק, 38 של הקפטן, אנדרו סטראוס ו-33 של כריס ריד, אף חובט אנגלי לא תרם, ואנגליה נפסלה ל-173. מוחמד חפיז נפצע מוקדם ויוניס ח'אן נפסל מוקדם, אך אימרן פרחאת ומוחמד יוסוף לא מתקשים להעלות את פקיסטן ליתרון. פרחאת אומנם נפסל ל-91 אבל חפיז חזר מהפציעה וסיים עם 95, ויוסוף הוסיף את המאה השלישית שלו בסדרה, בעיקר בעזרת משחק רע של אנגליה בשדה.

אחרי שאינזמאם נפסל ל-31 ויוסוף ל-128, אנגליה חזרה למשחק, כשלמרות 58 בלי להיפסל של קמראן אקמל, המגישים האנגליים פסלו את האורחים ל-504. סטיב הרמיסון סיים עם 4 פסילות ומת'יו הוגארד עם 3. מרקוס טרסקות'יק מאוד ירצה לשכוח את הסדרה, כשב-7 סיבובים הוא עבר רק פעם אחת את החמישים, וסיים עם ממוצע של מתחת ל-20, אבל סטראוס, עם 54, קוק עם 83 וקווין פיטרסן עם 96 החלו להחזיר את אנגליה למשחק.

באמצע היום הרביעי העניינים החלו להתחמם. כשפיטרסן ופול קולינגווד היו החובטים האנגליים, הם שמו לב שמשהו לא בסדר עם הכדור. השופטים, דארל הייר מאוסטרליה, ובילי דוקטרוב מדומניקה, הודו המערבית (לא להתבלבל עם הרפובליקה הדומיניקנית), בדקו את הכדור, וטענו שמישהו פגע כנראה בכדור. כדור קריקט עטוף בעור ויש עליו תפרים, ומישהו כנראה "התעסק" עם אחד התפרים של הכדור. כעונש, העניקו השופטים 5 נקודות לאנגליה, מה שהרתיח את הפקיסטנים. הקבוצות ירדו להפסקת התה בתוצאה של 298 ל-4, אחרי שגם מזג האוויר עצר את המשחק.

כשהסתיימה ההפסקה, השופטים חזרו ביחד עם החובטים האנגליים, קולינגווד שהיה על 26 ואיאן בל שהיה על 9, אבל השחקנים הפקיסטנים לא חזרו. השופטים חכו עוד רבע שעה, ולא רק שהפקיסטנים לא חזרו, גם קמראן אקמל, שהוא הוויקט קיפר של הקבוצה (וויקט קיפר הוא שחקן ההגנה היחידי שמותר לו ללבוש כפפות ומגיני רגליים) התיישב לקרוא עיתון עם הרגליים למעלה, ובלי הציוד שלו. בסופו של דבר הפקיסטנים התרצו וחזרו, אבל אז הודיעו הייר ודוקטרוב שהם לא מחדשים את המשחק. בערב, יצאה ההודעה שאנגליה הוכרזה כמנצחת של המשחק בגלל שהפקיסטנים סירבו לעלות לשחק. אגב, שתי הקבוצות היו אמורות לשחק סדרה של חמישה משחקי יום אחד ולא ידוע אם הם ישוחקו, למרות שהפקיסטנים אומרים שאין להם טענות נגד האנגלים, ושהסדרה חשובה להכנות הנבחרת לאליפות העולם שתיערך במרץ הקרוב.

טענות על התנשאות

הפקיסטנים טענו שיש 26 מצלמות שמסקרות את המשחק ואף אחת לא קלטה איזושהי התעסקות עם הכדור. זו הפעם הראשונה אי פעם שמשחק טסט מוכרע איך שהוא הוכרע. העדכון האחרון לגבי האירועים הוא שה-ICC חוקר את הארוע, ומי שצפוי לעמוד לדין, הוא אינזמאם, בגלל הסירוב לשחק. אם הוא יימצא אשם, הוא צפוי להיות מושעה לעד 4 משחקי טסט, או 8 משחקי יום אחד.

בפקיסטן כועסים מאד על השופטים, בעיקר על הייר, כולל טענות על התנהגות מתנשאת בעיקר נגד הקבוצות מתת היבשת ההודית. הגדיל לבטא זאת אימראן ח'אן, לשעבר קפטן הנבחרת, שהוא היה תובע את הייר על זה שהוא בעצם טען על רמאות בלי הוכחות שייתמכו בטענה שלו, למרות שהוא גם ביקר את ההתנהגות של אינזמאם. הייר "קבל את פרסומו" כשב-1995 הוא קבע לא פחות מ-7 הגשות לא חוקיות נגד כוכב נבחרת סרי לנקה, מותיה מוראליטאראן, במשחק שנערך במלבורן (אז שופט אחד היה מקומי, ואחד נייטרלי) על כך שהוא זרק את הכדור ביד מקופלת. ל"זכותו" ייאמר שהוא גם קבע שגראנט פלאור, לשעבר מזימבבואה ולבן, גם כן "זרק" את הכדור.

בסדרה הקודמת בין שתי הנבחרות בחורף האחרון, הייר גרם להשעייתו של שהיד אפרידי, בכך שהוא טען שאפרידי גרד עם רגליו את המשטח, בנסיון לתת סוג של יתרון למגישים הפקיסטניים. יהיה מאד מעניין בימים הקרובים, ולא מהסיבות הנכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully