וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפה הוכיחה שהיא קבוצה טובה"

רומן רוזנבלט

21.8.2006 / 18:07

מאמן ליברפול רפא בניטז מתכונן לגומלין מול הירוקים: "אנחנו קבוצה טובה יותר ממה שהיינו לפני שבועיים, אבל עדיין מכבדים את חיפה". רוני לוי: "נעשה הכל על מנת לנצח"

כ-24 שעות בלבד לפני הגומלין הקריטי מול מכבי חיפה, בליברפול מתעסקים היום (שני) בשתי הפציעות ממחזור הפתיחה של הפרמייליג, בעטיין יחמיצו ג'ון ארנה ריסה וג'יימי קראגר את ההתמודדות. למי שהספיק לשכוח, באנפילד השיגה ליברפול ניצחון 1:2.

"אנחנו צריכים להסתדר עם השחקנים שיש לנו", אמר המאמן רפא בניטז. "יש לנו אופציות נוספות, והסגל שלנו חזק. אין פצועים מלבד השניים הללו. צריך להיזהר כי מכבי חיפה הוכיחה שהיא קבוצה טובה במשחק הראשון".

ומה לגבי העובדה שהמשחק לא מתקיים בישראל, מה שמעניק יתרון ברור ליריבה העדיפה גם כך? "אופ"א היא זו שמחליטה, ואנחנו עושים את מה שאומרים לנו לעשות", הסביר רפא. "תשאלו אותם מדוע קבעו מה שקבעו". העיתונאים הישראלים המשיכו לתקוף את האורח בקייב, וסיפרו לו על הטענות של האלופה הישראלית על משחק ברוטלי של המארחים באנפילד. "אנחנו מלוכלכים?", שאל בניטז. "החולצות שלנו נקיות, לא? אולי אני צריך לבדוק שוב את הווידאו כדי לראות את זה. יכול להיות שהם ראו וידאו אחר ממני".

"ליברפול של היום השתפרה בהרבה מאותה ליברפול ששיחקה לפני שבועיים מול חיפה, אולם בכדורגל כל משחק הוא שונה והכל יכול לקרות מחר", המשיך המנג'ר. "כמובן שאנחנו באים לנצח, אבל בחיפה יש מאמן ושחקנים מצוינים ואנחנו מאוד מכבדים אותם". בניטז דחה את הטענות שהועלו לגבי משחק "מלוכלך" של חניכיו במשחק באנפילד.

המאמן הספרדי התייחס לעיכוב בן השעה וחצי בנמל התעופה ג'ון לנון של ליברפול, שהוביל לנחיתה מאוחרת מהמתוכנן בקייב. בין כה וכה, האדומים מתכוונים להתאמן הערב באצטדיון ואלרי לובנובסקי.

"עלינו לשנות כל מיני תוכניות בגלל העיכובים", התלונן המאמן. "אנחנו צריכים זמן לנוח, אבל לא תהיה לכך השפעה רצינית על ההכנות שלנו. השחקנים יהיו בסדר".

מסיבת העיתונאים של רוני לוי התקיימה באותה שעה בדיוק שבה התקיימה זו של בניטז, בעקבות בלבול שנבע מהעיכוב בנחיתה של האנגלים. כתוצאה מכך, העיתונאים הישראלים התלוננו כי החמיצו את מסיבת העיתונאים של מכבי חיפה.

רוני לוי הודה לדינמו קייב ולהתאחדות האוקריאנית על האירוח החם, ואמר: "כולי תקווה כי נחזור לשחק במהרה בישראל, אך בינתיים אנחנו מרגישים פה כמו בבית". לוי התייחס גם להעידרותם של קארגר וריסה: "נעשה הכל על מנת לנצח. לליברפול מחליפים מצוינים, לכן מבחינתי אין שום משמעות לחסרונם של שחקנים אלו. עדיין צפוי לנו משחק קשה".

הקהילה היהודית תבוא לעודד

לאחר שנחתו היום (שני) בקייב, התפנו שחקני מכבי חיפה לטיול קצר ברחובות העיר, לפני האימון הראשון שתקיים הקבוצה באיצטדיון על שם לובנובסקי. ליברפול, לעומת זאת, נחתה בקייב באיחור בשל התרעות לפיגוע באנגליה, ומסיבת העיתונאים של הקבוצה נדחתה.

מתברר כי המשחק מעורר עניין רב בקייב ובערים אחרות באוקראינה, כאשר בפורומי ספורט רבים המפגש בין חיפה לליברפול הוא אחד הנושאים המדוברים. אתר האינטרנט הרשמי של דינמו קייב הקדיש כתבה מיוחדת על הקבוצות. לפני שעה קלה התייחס העורך הראשי של האתר הרשמי של דינמו קייב, דמיטרי שפובאל, למספר סוגיות הנוגעות למשחק עצמו וגם למה שקורה מסביב.

"יש הרבה עניין וסקרנות כלפי המשחק", סיפר שפובאל, "כל הזמן יש תנועה באזור הקופות, אנשים מגיעים וקונים כרטיסים, אפשר לומר שיש באז ספורטיבי גדול. יתרה מזאת, אני יכול להגיד לך שהעניין שמעורר המשחק הזה אינו נופל מהעניין שעורר משחק הבית של דינמו קייב מול פנרבחצ'ה באותה המסגרת לפני שבועיים".

כשנשאל לגבי כמות האוהדים שאמורה להגיע וחלוקתם ביציעים הסביר שפובאל: "מישראל אמורים להגיע כ-1,000 אוהדים, אבל ייתכן שיהיו פחות, ומליברפול היו שמועות שיגיעו כ-5000, אם כי אני מעריך שיהיו באזור 2,000 במקרה הסביר ביותר. את השאר ירכיבו האוהדים המקומיים. באוקראינה יש הרבה אוהדים לליברפול, וקיימים ברחבי המדינה לא מעט מועדוני אוהדים מאורגנים של הקבוצה, שצפויים להגיע למשחק. כמו כן אני יודע שיש קהילה יהודית שנציגיה יגיעו לעודד את מכבי חיפה. אני מעריך שהאיצטדיון, שמכיל 16,500 מקומות, עשוי להיות כמעט מלא. בכל מקרה יהיו לפחות כ-10-11 אלף צופים, כשהכף נוטה לטובת ליברפול".

בכל הנוגע למכבי חיפה, הרי שעם חזרתה ארצה עשויה להסתיים סוגיית רביד גזל, כאשר כרגע נטייתו היא להישאר בחיפה, אם כי לא בכל מחיר. כמו כן ישנה אפשרות שליאור רפאלוב יושאל, כשיש לא מעט מתעניינות בשחקן, ביניהן מכבי נתניה, שמחכה לראות גם מה יהיה גורלו של גזל במועדון.

ליברפול במספרים, גברת

המספרים של ליברפול באירופה (כללי):

260 משחקים
148 ניצחונות
56 תיקו
56 הפסדים

המספרים בגביעי אירופה:
129 משחקים
76 ניצחונות
27 תיקו
26 הפסדים

* זו ההשתתפות ה-34 של ליברפול בקמפיין אירופאי, וה-17 בגביע אירופה לאלופות, כיום ליגת האלופות.

* ליברפול מעולם לא הודחה בשלב במוקדמות ליגת האלופות. הם הגיע לשלב הבתים בכל שלושת הפעמים הקודמות.

* המשחק מול חיפה באנפילד היה משחקו ה-50 של סמי הופייה בגביעי אירופה, ובכך הפך רק שני לפיל ניל במועדון (57 הופעות).

* לסטיבן ג'רארד חסרים שני שערים כדי להשוות את שיאו של איאן ראש, שכבש 14 שערים במפעל.

* בפעם היחידה שליברפול שיחקה בקייב במסגרת תחרותית היא ניצחה את דינמו קייב 1:2 בשלב הבתים של ליגת האלופות 2001/02. ג'רארד היה אחד המבקיעים.

* האדומים שמרו על רשת נקייה ב-11 מתוך 19 המשחקים האחרונים באירופה, והפסידו רק פעם אחת בעשרת משחקי החוץ האחרונים (לבנפיקה).

מכבי חיפה באירופה:
19 משחקים
6 ניצחונות
3 תיקו
10 הפסדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully