וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוץ הלבנוני

שגיא ניר

21.8.2006 / 14:15

אחרי המלחמה בצפון ובעיצומו של הקיץ הרותח, מתקשות קבוצות ליגת העל לבנות את עצמן מחדש. ההכנות, ההחתמות, המועמדים

תחת השמש הקופחת של אוגוסט, ועל רקע עשן הקטיושות שמתפוגג לאיטו בשמי התכלת של הצפון, מנסות קבוצות הכדורסל הישראלי להתכונן לעוד עונה בליגת העל. והמצב, איך נאמר, לא משהו. בליגה של ארבעה זרים, שמהשנה תוכל לאכלס עוד יותר, אין יותר מדי מקום לסדר והמשכיות. העונה שעברה, שגילגלה לפתחנו 78 אזרחים זרים שניסו את מזלם במגרשים, עוד עשויה להיזכר כאיכותית יחסית למה שצפוי לנו.

זה היה קיץ קשה. המלחמה בצפון הפכה את ישראל ליעד אטרקטיבי בערך כמו רואנדה באמצע שנות ה-90, והאמריקאים העדיפו את השמש האירופית בליגות שפתחו את השוק וביטלו את הגבלות הזרים על פני ישראל, למרות ש"תל אביב זה ממש כמו מנהטן" כפי שמספרת הקלישאה. הרבה יותר מדי כשרונות כדורסל לא יגיעו הנה, ואולי זהו עוד חלון הזדמנויות לשחקנים כחול-לבן, שייהנו מהחוק הרוסי.

בעוד שבועיים, פחות או יותר, אמורות קבוצות ליגת העל להתחיל באימונים לקראת עונת 2006/7. כדי לעשות לכם סדר בבלאגן, התגייסנו כדי לתאר לכם את המצב בכל קבוצה על-פי מידת הבשלות והמוכנות לעונה. בתאבון.

וול דאן

הפועל ירושלים

גיא פניני קרוב לסיכום, והשאלות האחרונות שנותרו לגבי הרכבה של הפועל ירושלים נוגעות למעמדם של איציק אוחנון ויונתן ניר, שחתומים בקבוצה אבל כלל לא בטוח שיפתחו בשורותיה את העונה. ההשלמה המהירה של הסגל מעידה על העבודה השקטה והיעילה שעשו בירושלים הקיץ. עם סגל מגוון ומספר שחקנים בכל עמדה, השמיים, או מכבי, הם הגבול.

בינתיים בסגל: מאיר טפירו, דרור חג'ג', אד קוטה, טימי באוורס, מתן נאור, תמאר סליי, יוריצה גולמאץ', מריו אוסטין, ארז מרקוביץ'.

יצטרף, או שלא: גיא פניני.

מתנדנדים: איציק אוחנון, יוני ניר.

מדיום וול

מכבי תל אביב

אוי, וויל סולומון. מי חשב בעונה שעברה, כשהפכת לשעיר לעזאזל של היציעים המפונקים של יד אליהו, שתחסר כל כך, עמוק בתוך חודש אוגוסט? מכבי תל אביב, סגנית האלופה הגאה של אירופה, השלימה זה מכבר סגל מלא פלוס בישראלים, אבל שוק הזרים לא עושה לה נעים. קומבינציית הזרים, המושלמת כל כך מבחינה אישית ומקצועית, התפוגגה לה זה מכבר, ובמכבי נשארו עם סנטר שבע במחיר משודרג (וויצ'יץ') ופורוורד צעיר שמביא בינתיים לא יותר מהמון פוטנציאל (יסאיטיס). השמות הלא מרשימים שנקשרים בשמה של מכבי לאחרונה, פרד האוס, רודני ביופורד ורוברט שטלמאהרס, הם העדות החותכת ביותר למצבה העגום.

בינתיים בסגל: דרק שארפ, טל בורשטיין, סימאס יסאיטיס, שרון ששון, עומרי כספי, ליאור אליהו, ג'יימי ארנולד, יניב גרין, ניקולה וויצ'יץ'.

יצטרפו, או שלא: יותם הלפרין (מישהו מוכן להתערב?), שלושה זרים.

בני השרון

הקבוצה המאוחדת של השרון לא הניבה הצלחות יוצאות דופן בשנים האחרונות, אבל בניגוד לשכנותיה היא מתארגנת לליגה בקצב משביע רצון. הבשורה הגדולה של אפי בירנבוים הקיץ, מעבר לכך שעזב את הפועל תל אביב המקוללת, היא חזרתו של קוקי בלצ'ר. גם השארתו של עוסמאן סיסה, שהוזכר בשלהי העונה שעברה כמועמד לברצלונה, היא הישג מרשים. הקבוצה החליטה ללכת על מתכונת שני הרכזים הישראלים, וצירפה לשם כך את ארז כץ ואת סקוט גרינמן מפרינסטון, שינסה להיות דיוויד בלאט של שנות ה-2000. אם ניצן חנוכי ימשיך במגמת השיפור מהעונה שעברה, ושני הזרים הנוספים יהיו סבירים, יתגברו בהרצליה גם על עזיבתו הצפויה של הקפטן, גיא פניני.

בינתיים בסגל: ארז כץ, סקוט גרינמן, ניצן חנוכי, קוקי בלצ'ר, עוסמאן סיסה.

יצטרפו, או שלא: נועם מטלון, איתי לב, מושון יעקוסי, גיא פניני(?), 2 זרים.

מכבי ראשון לציון

גלעד כץ ירש מגיא גודס קבוצה בשיא ההצלחה, ועם ציפיות גבוהות מהופעה היסטורית באירופה ושחקנים שממתינים להעלאה בשכר. אבל איך ממשיכים הצלחה בכדורסל שלנו? עם מהפכה בסגל, כמובן. ריאן סידני, הפחות משמעותי, נשאר אמנם, אבל החבורה סביבו השתנתה בשל המצוקה התקציבית. עם פליטי מכבי, אסף דותן והמתאזרח דסטין ווילפיג, ראשון תנסה לא לחזור להיות קבוצת הבת של הצהובים. מורן רוט ואור איתן, הישראלים הבכירים של הקבוצה, עשויים לעזוב.

בינתיים בסגל: עודד שעשוע, בריאן טולברט, ריאן סידני, אסף דותן, טל דן, דסטין ווילפיג, חיים שמעונוביץ'.

יצטרפו, או שלא: מורן רוט, אור איתן, איתי לב, משה מזרחי, מושון יעקוסי, אורי קוקיה, 2 פורוורדים בוסמנים.

מדיום רר

עירוני נהריה

אחרי שש שנות אבי אשכנזי, שהפכו את נהריה לקבוצה שמתאכזבת ממקום רביעי, הגיע הצוות החדש בראשות מיקי ברקוביץ' ואריאל בית הלחמי במטרה לשדרג עוד יותר. יצליחו או לא, אין ספק שהמלחמה, שהפכה את נהריה לעיר רפאים, לא ממש נתנה פוש לתכנית. עמית בן דוד וברק פלג נשארו, עידו קוז'יקרו ורביב לימונד הצטרפו, ואחרי שתחתים גבוה ישראלי נוסף תתבסס נהריה על השלד הישראלי, ועליו תנסה לצקת זרים משמעותיים.

בינתיים בסגל: עמית בן דוד, רביב לימונד, ברק פלג, עידו קוז'יקרו.

יצטרפו, או שלא: מאט מינוף, אורי קוקיה, עמית תמיר, שחקנים זרים.

גליל עליון

כמו בנהריה, גם בגליל לא ממש ישנו הקיץ בשל מטחי הקטיושות ורעשי המטוסים. האם המלחמה בצפון תביא מכת מוות על הקבוצה הצפונית בישראל? קשה עדיין לומר, זה תלוי בקצב הזרימה של הזרים לצפון. נכון לעכשיו, החששות של סשה בראטיץ', שכבר חתום בקבוצה, לא ממש מקדמים את העניינים. הגליל בעידן שאחרי ליאור אליהו תמשיך להתבסס על צעירים, אבל אחרי שלא הצליחה להחתים את רביב לימונד וכנראה שגם את עומרי כספי, תהפוך תרומת הזרים למכרעת. וזו תכלית הבעיה.

בינתיים בסגל: יוגב אוחיון, לירון צ'רנה, סשה בראטיץ', אילון זגורי, ולאדי ירמישין.

יצטרפו, או שלא: ליאור ליפשיץ, מורן רוט, אבי בן שימול, אבישי גורדון, שחקנים זרים (?).

גבעת שמואל

אחרי מסע ההישרדות המופלא, ידעו בגבעה הצנועה שהם יתקשו לשמור על המציל, טימי באוורס, ואכן, הכוכב נטש אותם עוד בתחילת הפגרה לטובת ירושלים. כעת, יצטרכו עופר ברקוביץ' ומוטי אמסלם לדוג את האס הבא, שבלעדיו תתקשה הקבוצה הוותיקה לשרוד. הניסיון של שלישית אהרוני-ברנר-דרור כהן והמטריה האוירית של ווין וואלאס כבר לא יספיקו.

בינתיים בסגל: אורן אהרוני, יובל נעימי, תמיר גודמן, דרור דוידי, משה ברנר, דרור כהן, ווין וואלאס.

יצטרפו, או שלא: ליאור ליפשיץ, גילי מוסינזון, 3 זרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לא מבושלות

אשקלון

הרבה זמן לקח לאשקלון למצוא את עצמה הקיץ, אבל הניסיון של אברהם פלדה אמור להעמיד את הקבוצה על הרגליים בזמן. מנגד, נראה כי חובות העבר של הקבוצה ימנעו הקמה של אטרקציה לילדי הדרום. סגל השחקנים של העונה שעבר פרח לו, ובאשקלון יתחילו מאפס, עם דגש על גארד וגבוה ישראלי סביבם תיבנה הקבוצה. שחקן חתום עדיין אין שם.

בינתיים בסגל: אחיעד בוקרא.

יצטרפו, או שלא: גיא קנטור, ליאור ליובין, ליאור ליפשיץ, אוריאל מרקו, מושון יעקוסי, גילי מוסינזון, דיון תומאס, זרים.


עירוני רמת גן

בזיסמן כבר עברו בבקרת התקציבים, אבל תחייה מחודשת ובלתי צפויה של הפועל חולון והפועל תל אביב תחזיר אותם לליגה הלאומית. המאמן חנוך מינץ, שיישאר לבסוף ללא מיקי דורסמן, יצטרך לבנות השנה קבוצה בתקציב מצומצם, בניסיון לא להכתים את שמו בירידה שניה ברציפות.

בינתיים בסגל: שמוליק ברנר, איתי גרינבוים, אור ברנר, אלישי כדיר, אייבי גלאם.

יצטרפו, או שלא: גיא קנטור, ליאור ליובין, איתי לב, איציק אוחנון, גילי מוסינזון.


הפועל תל אביב

"עד סוף השבוע נקבל החלטות. הכל פתוח עדיין לגבי ליגת העל", אומר הנשיא אשר סטולר, שנמצא בחו"ל. "דבר איתי אחרי שלוש", קובע שאול אייזנברג, שגם מכרז ופניות חוזרות ונשנות בתקשורת לא עזרו לאימפריה השוקעת שלו. אם הספינה האדומה תטבע, תצטרך הפועל עפולה/גלבוע להחליף אותה. בכל מצב אחר, יהיו בליגה 9 קבוצות העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully