וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוסעים כדי לעשות את זה"

ניר איסקוב ורומן רוזנבלט

20.8.2006 / 9:28

מכבי חיפה נחתה באוקראינה וקיימה אימון לקראת המשחק מול ליברפול, שתחסר את ריסה. רוני לוי: "מצפים לעבור שלב"

ברני ארדוב

מכבי חיפה ערכה הערב (ראשון) אימון קל במתקן האימונים של דינמו קייב, אחרי שנחתה בבירה האוקראינית, וזאת לקראת משחק הגומלין מול ליברפול (יום שלישי, 21:30, שידור בערוץ 2). כל שחקני הסגל התאמנו, כולל אדורם קייסי שהיה פצוע תקופה ארוכה. הקבוצה טסה לקייב ללא ליאור רפאלוב, מור ממן ועדן בן בסט שנופו מהסגל, על אף ששלושתם כשירים.

לפני האימון צפו השחקנים בקטעים מהמשחק של ליברפול נגד שפילד יונייטד במחזור הראשון בליגה האנגלית, וכן בקטעים מהמשחק הראשון שלהם מול האנגלים. כאמצעי להחדרת מוטיבציה בשחקניו, ערך רוני לוי קטעים עם הרבה עבירות או כניסות חזקות שביצעו שחקני ליברפול כנגד החיפאים במשחק הראשון.

המאמן, רוני לוי, אמר לפני הנסיעה: "נכון שהמצב לא אידיאלי והיינו מעדיפים לשחק בבית, ומלבד זאת מאזן הכוחות ברור וידוע לכולם, אבל אנחנו קבוצה חזקה וטובה בקנה מידה ישראלי ויש לנו גאווה קבוצתית. תמיד יש לנו מה להפסיד, והלחץ עלינו גדול. גם במשחק כזה אנחנו שומעים קולות שמצפים מאיתנו לעבור שלב, וחשוב מזה - אנחנו מצפים מעצמנו. יכול להיות שלפעמים אנחנו יותר מדי רוצים לנצח בקלאס ובסגנון ולא 'משחקים מכוער ומגעיל'. בכדורגל זו לא בושה".

לוי הוסיף על היריבה: "ליברפול היא קבוצה של בני אדם, ומלבד הנקודות החזקות יש לה גם נקודות תורפה. אם נעבוד קשה, אפשר להתאים את עצמנו לרמות האלה. המשחק הזה הוא לא לפרוטוקול. בכדורגל יש ימים משוגעים, ונקווה שיהיה לנו אחד כזה ביום שלישי".

אלון חרזי, הקפטן המשותף של הקבוצה: "אנחנו צריכים לשחק הרבה יותר טוב מאשר בשנתיים האחרונות, אז כשלנו ברגעים המכריעים. נצטרך להיות מרוכזים יותר. יש לנו בעיה שחוזרת על עצמה בשנים האחרונות, לספוג שערים בדקות הסיום. ברור שאנחנו באים כקבוצה נחותה ושלליברפול יש יותר מה להפסיד, אבל זה לא אומר שנשב בחיבוק ידיים.

"אם לא היינו מאמינים בעצמנו לא היינו נוסעים בכלל. אין ספק שאם היינו משחקים בישראל, המצב היה שונה. ראינו בליברפול את עוצמת הקהל, שעזרה לה להבקיע את השער השני. המשחק הזה רחוק מלהיות גמור, התוצאה מהמפגש הקודם מצוינת ונותנת לנו פתח לעשות דברים גדולים בגומלין. כמו שעלינו לליגת האלופות לפני כמה שנים, אולי נעשה זאת גם הפעם".

שלומי ארבייטמן, שחוזר לסגל לאחר עונש ההרחקה אותו ריצה בליברפול: "הכוונה שלנו היא לבוא ולנצח. יש לנו אמונה והלוואי שנעשה את זה. היה לנו משחק מצוין בליברפול, נהניתי ממנו מהיציע, ועם טיפת מזל גם היינו משווים ל-2:2. לא יבוא הרבה קהל, ואני מקווה שאולי קצת ישראלים משם יבואו לעודד אותנו. אחרי מה שעברנו, אנחנו רוצים לעשות טוב למדינה. ליברפול חשבה שאנחנו סתם קבוצה, והוכחנו לה את ההפך".

גוסטבו בוקולי, כובש השער באנפילד: "אנחנו הולכים לשם כדי לעשות את זה. עבדנו קשה, עשינו תוצאה טובה באנגליה, ועכשיו הכל אפשרי. אנחנו מוכנים למשחק וכל השחקנים, אלה ששיחקו בליגת האלופות ואלה שלא, רוצים להגיע לשם. אנחנו חייבים להאמין בעצמנו ואני מאמין".

מנגד, ה'טלגרף' הבריטי פרסם הבוקר כי משחק הגומלין מול מכבי חיפה הוא קריטי מאוד עבור ליברפול ומאמנה, רפא בניטז. ליברפול אפשרה למאמנה הספרדי רכש מאסיבי הקיץ, שעלה כ-30 מיליון ליש"ט, אחרי צירופו של דירק קויט מפיינורד. ליברפול לחוצה מאוד על 12 מיליון ליש"ט, שייכנסו לקופת המועדון בטווח הקצר, אם זו תעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. כל תוצאה אחרת תוביל לרעידת אדמה במועדון.

לליברפול יש גם הוצאות לא מעטות על האצטדיון החדש שבדרך, והדרדרות לגביע אופ"א אינה באה בחשבון במקרה הזה. "אנחנו יודעים שזה הולך להיות קשה", אמר בניטז לקראת המשחק בקייב. "יש להם התקפות מתפרצות מצוינות. אנחנו מודעים לחשיבות המשחק".

בניטז יצטרך לעמוד במשימה ללא הבלם ג'יימי קארגר וג'ון ארנה ריסה. היום התברר סופית כי הפציעה של ריסה ממשחק פתיחת הפרמייר ליג מול שפילד יונייטד, חמורה מספיק בשביל להפסיד את הגומלין מול חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully