וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הישראלי של מוריס קלארט

על ההסתבכות של שחקן הפוטבול שרצה לשנות את ה-NFL כבר אפשר לכתוב ספר. עכשיו מתגלה החיבור שלו למאפיה ישראלית

קצת רקע למי שלא מכיר את מוריס קלארט. קלארט היה רץ אחורי במכללת אוהיו סטייט באקאייז, כשהחליט לצאת ל-NFL לאחר שנה אחת בלבד במכללות (מכיוון שחוקי הליגה אינם מאפשרים זאת, ורק שחקן שהיה שלוש שנים מחוץ לתיכון רשאי לגשת לדראפט). ב-2004 פנה קלארט לערכאות, במטרה ליצור תקדים שלפיו הליגה תחויב להעסיקו מכיוון שמלאו לו 21 והוא חלק משוק העבודה. בית המשפט פסק תחילה שה-NFL אינו יכול למנוע מקלארט לגשת לדראפט, החלטה שמאוחר יותר התהפכה. ב-2005 ניגש קלארט (שכבר היה רשאי להיבחר) לדראפט, ונבחר על ידי הדנבר ברונקוס בסיבוב השלישי. הברונקוס ניפו אותו מהסגל בתחילת העונה שעברה.

במקביל, קלארט החל להסתבך בפלילים ונכנס לצרות כספיות. ב-1 בינואר 2006 הואשם קלארט בביצוע שוד מזויין בקולומבוס, אוהיו. לפני שמשפט השוד החל, ב-9 באוגוסט נעצר קלארט שוב על ידי משטרת קולומבוס, כשהפעם נתפס וברשותו ארבעה רובים טעונים. עד כאן הכל היסטוריה, אלא שמה שקרה השבוע שופך אור חדש על הפרשה.

נשוי למאפיה

רשת ESPN פרסמה הלילה (בין חמישי לשישי) סרטון השופך אור חדש על מעלליו של קלארט. מתברר שלאחר שעזב את המכללה, קלארט התחבר לארגון פשע ישראלי. זאת, לאחר שעורך דינו טען כי הסיבה שבגללה הסתובב עם הנשקים הטעונים בשבוע שעבר הייתה על מנת להגן על עצמו מפני הכנופייה.

עורך הדין ניק מאנגו טען, כי קלארט קיבל איומים על חייו בשנים האחרונות. ב-2004 נסע קלארט ללוס אנג'לס, שם ערך לו חבר היכרות עם חי ועקנין בן ה-35. ועקנין הוא אחד מראשי ארגון הנקרא The Jeruslem Group (המאפיה הירושלמית, בתרגום חופשי). ועקנין, שבאותו הזמן כבר הואשם בהלבנת כספים ובסחיטה באיומים, הפך לספונסר וליועץ של קלארט, יחד עם עורך דינו, דייויד קנר. הוא צייד אותו במזומנים, בשומרי ראש ובב.מ.וו. צמודה. ההבנה הייתה שכאשר קלארט יחתום על חוזה ב-NFL, הוא יקבל 60 אחוז מערכו. במקביל, קנר דחה את הצעת הברונקוס לחוזה מובטח על סך 400 אלף דולר והחליט שלא לחתום על חוזה עם חברת נעליים, מכיוון שלפי הערכתו קלארט יכול היה להשתכר סכומים גבוהים מאלה.

אלא שקלארט שוחרר מהברונקוס כבר באוגוסט בשנה שעברה, מבלי שיוכל לשלם לועקנין את החוב. ועקנין סגר את ברז הכספים, קלארט חזר ליאנגסטאון, אוהיו. לאחר מעצרו בשבוע שעבר, קיבל מאנגו שיחה אנונימית שחשפה בפניו את הקשר. מאנגו הודיע כי יעביר את הנתונים למשטרת לוס אנג'לס, על מנת שתטפל בפרשה. הוא ציין כי ההתפתחות מפתיעה משהו מכיוון שאם כבר קלארט היה נתמך חיצונית, הגיוני היה שהתמיכה תיעשה על ידי איטלקים דווקא: "יאנגסטאון נודעת בפעילויות של החלפת כספים, אולם מי שפועל בה זה הצד האיטלקי במעגל הזה. כולם יודעים זאת".

"אני חושב שהוא חייב לועקנין הרבה כסף, וזו הסיבה שהוא בחובות", אמר מאנגו. טיב היחסים של קלארט עם ועקנין לא ברור כרגע. מתברר כי ה-FBI יצר קשר עם קלארט עוד לפני דראפט 2005 ושאל אותו על טיב יחסיו עם ועקנין, אולם קלארט לא שיתף פעולה. מאנגו ציין כי קלארט קיבל לאחרונה מכתבים רבים ובהם "The N word" (ניגר), המאיימים על חייו. "אין שום אפשרות למעקב אחרי המכתבים הללו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully