וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מאחלים לצ'לסי הצלחה. באירופה

שאול אדר, לונדון

18.8.2006 / 9:45

האלופה האנגלית התחזקה כדי לזכות בליגת האלופות. יריבותיה באנגליה מקוות שזה יעלה לה באובדן הפרמיירליג, שנפתחת בסופ"ש

המחזור הלפני אחרון של העונה שעברה בפריימר-ליג סיפק דרמה סוערת בסיומה של עונה מאכזבת. בסיום המשחק בו הביסה צ'לסי את מנצ'סטר יונייטד 0:3 והבטיחה את זכייתה בתואר, זרק ז'וזה מוריניו את מדליית האליפות שלו לעבר היציע והתפנה להעניק ראיון חגיגי וביזארי. מוריניו סיפר שהוא לא מאושר וששקל לעזוב את הקבוצה במהלך העונה. את דבריו קינח במספר משפטים סתומים. הוא לא נראה כמאמן שהשיג אליפות שנייה ברציפות.

שלושה חודשים מאוחר יותר ודומה שמעט מאוד השתנה. מוריניו וצ'לסי ממלאים את שערי מוספי פתיחת העונה, העוסקים ברובם בדומיננטיות של צ'לסי, באישיותו של מוריניו ובהרהורים (או משאלות הלב, תלוי מאיזו זווית מסתכלים) על אודות סדקים בסטמפורד ברידג'. וכמו בכל קיץ, מעבר לתקווה של כל אוהד לעונה מוצלחת יותר של קבוצתו, ישנה תחושה כללית שהעונה תהיה טובה יותר מקודמתה.

"עונה טובה", פירושה אחד בלבד - מאבק צמוד בצמרת. לכאורה, עם הצטרפותם של אנדריי שבצ'נקו, מיכאל באלאק, ג'ון אובי מיקל וסלמון קאלו לצ'לסי, מובטחת לה אליפות שלישית ברציפות, הישג נדיר במונחים אנגליים. אבל חמיצות הפנים של מוריניו בחגיגות האליפות הקודמת רומזת על הבאות. צ'לסי הפכה לקבוצת גלאקטיקוס שבעה ויותר ויותר קולות העולים ממערב לונדון מספרים על שחקנים ממורמרים, התערבות של רומן אברמוביץ' בעניינים מקצועיים ורצונו של מוריניו לעזוב את הקבוצה מיד בסיום העונה.

כמו כן, העובדה שהמטרה המוצהרת של צ'לסי העונה היא הנפת גביע אירופה באתונה במאי, מסבכת גם היא את העניינים: מעט מאוד קבוצות הצליחו בשתי החזיתות בעת ובעונה אחת. גם הקהל המפונק של צ'לסי לא יקל על המלאכה המנטלית העצומה, הנדרשת מקבוצה שמתמודדת על זכייה בתואר אליפות שלישי ברציפות.

ליברפול החד פעמית

האיום העיקרי צפוי להגיע מכיוון ליברפול. מגמת ההשת פרות שלה בליגה נמשכת, ועתה הגיע זמנו של רפא בניטס להוכיח שליברפול היא יותר מקבוצה של גמרי גביע גדולים. עד היום הספרדי הוא המאמן היחיד שהצליח לנטרל את העליונות של צ'לסי במפגשים בין שתי הקבוצות (המשעממים להחריד, בדרך כלל), אלא שבשאר ימות השנה ליוורפול סבלה מחוסר יציבות כרוני.

את ההבדל השנה אמורים לעשות קרייג בלאמי, מארק גונסאלס וג'רמיין פנאנט, שאמורים להוסיף את המהירות שכה חסרה לקבוצה בשנה שעברה. במרכז המגרש הולך וצומח שחקן מפתח נוסף לצדו של סטיבן ג'רארד: מומו סיסוקו, שסבל מפציעה קשה בעינו בעונה שעברה ולא הרשים, היה המצטיין בשני המשחקים הראשונים של העונה, נגד מכבי חיפה ונגד צ'לסי. בנוסף לאלה, השלימה אתמול ליברפול, אחרי מו"מ מתיש, את רכישתו של חלוץ פיינורד, דירק קויט, שחתם לארבע שנים במועדון, בסכום המוערך ב-18 מיליון יורו.

ובינתיים, באולד טראפורד, מביטים באימה של ממש בליברפול. מנצ'סטר יונייטד מזכירה בשנים האחרונות את ליברפול, אבל את הגירסא הלא נכונה שלה, זו של תחילת שנות התשעים. הקבוצה מבולבלת, סר אלכס פרגוסון נכשל ברכש ובאולד טראפורד נוצר דור שחקנים תואמי ה"ספייס בויס" של אנפילד. ג'ון אושה ודארן פלטצ'ר הם שחקנים שפרגוסון לא היה מתקרב אליהם בשנות השיא, ואוויל מפונק כמו ריו פרדיננד, קרוב לוודאי, היה נזרק. הכישלונות המתמשכים של היונייטד בליגה ובאירופה נראים כמו תוצאה ישירה של חוסר היכולת למצוא מחליף הולם לרוי קין לצד החלטות קפריזיות (העפת יאפ סתאם ורוד ואן ניסטלרוי) ורכש כושל (דג'מבה דג'מבה, למשל). כמו כן, כוח המשיכה של הקבוצה נשחק - כוכבי-על מדירים את רגליהם מהקבוצה ופצצת הזמן של חובות הגלייזרים מתקתקת.

ארסנל הרזה

בצפון לונדון עוקבות ארסנל וטוטנהאם אחרי המשבר באולד טראפורד בעניין. בארסנל התגבשה בעונה שעברה במהירות שיא קבוצה מלהיבה שהרשימה בדרכה לגמר ליגת האלופות. ססק פברגאס ימשיך למלא תפקיד מפתח במרדפה של ארסנל אחרי התארים, אבל הסגל המצומצם עלול לפגוע בה, לא כל שכן כאשר אשלי קול וחוסה אנטוניו רייס צפויים לעזוב בקרוב.

ספרס עמדה מרחק קלקול קיבה קולקטיבי אחד מהשתתפות בליגת האלופות, על חשבון היריבה העירונית השנואה, ואמנם איבדה בינתיים את מייקל קאריק למנצ'סטר יונייטד, אבל עם דידה זוקורה במקומו (בחצי מחיר) ודימיטר ברבטוב בחוד, היא מציגה פוטנציאל לא מבוטל.

חובבי כדורגל אמיצים מוזמנים להיפרד מכספם ולהמר על כך שמנצ'סטר יונייטד לא תתפוס את אחד מארבעת המקומות הראשונים בטבלה; מהמרים נועזים ישקלו הימור על ליברפול כאלופה הבאה; ואולם, הרוב המוחלט של המהמרים, מומחים ואוהדים סבורים שעוד אוטובוס קומותיים כחול יעשה את דרכו במאי שנה הבאה עם חבורת מיליונרים וגביע אחד עליו.

בשולי מאבקי הצמרת צפויות הקבוצות "הישראליות" לשאוף למקום שיוביל אותן לגביע אופ"א. ווסטהאם נפגעה השבוע קשות עם פציעתו של דין אשטון אבל התחזית הריאלית לגביה, שתתמקם בנוחות במרכז הטבלה, לא השתנתה. היא צפוייה לעשות זאת בזכותם של סגל מאוזן ושל אלן פארדיו, אחד המאמנים המבטיחים בליגה.

בבולטון יאבקו בתדמית הקבוצה הדוחה של הליגה, כאשר עידן טל יעמוד בפני מאבק קשה על חולצת ההרכב מול חבורת שחקנים קשוחה במיוחד. גם אם מדובר באוהד הישראלי הפטריוטי ביותר, קשה להמליץ על משחק של בולטון. פורטסמות' של סאשה גיידמק, הג'וניור, מתקשה לבזבז את המיליונים הבוערים בכיסו של הארי רדנאפ ולהפוך למיני-צ'לסי. פתיחה רעה של הקבוצה מהחוף הדרומי, כך משוכנעים רבים, תביא למינוי המנג'ר הישראלי הראשון בפרמיירשיפ, הוא אברהם גרנט, שבינתיים ייפתח את העונה כמנהל טכני. הבאתם של סול קמפבל ודייויד ג'יימס עשויה למנוע את הרגע ההיסטורי ולחסוך מעיתונות הספורט המקומית היכרות עם צופית גרנט.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ההעברות הבולטות של הקיץ

אנדריי שבצ'נקו, מילאן > צ'לסי. 30 מיליון ליש"ט

מייקל קאריק, טוטנהאם > מנצ'סטר יונייטד. 18.6 מיליון ליש"ט

ג'ון אובי מיקל, מנצ'סטר יונייטד > צ'לסי. 16 מיליון ליש"ט

דירק קויט, פיינורד > ליברפול. 12.2 מיליון ליש"ט

דימטר ברבטוב, באייר לוורקוזן > טוטנהאם. 10.9 מיליון ליש"ט

דידייה זוקורה, סנט אטיין > טוטנהאם. 8.2 מיליון ליש"ט

תומאס רוזיצקי, בורוסיה דורטמונד > ארסנל. 7 מיליון ליש"ט

ג'רמיין פנאנט, בירמינגהאם סיטי > ליברפול. 6.7 מיליון ליש"ט

קרייג בלאמי, בלקבורן > ליברפול. 6 מיליון ליש"ט

דמיין דאף, צ'לסי > ניוקאסל. 5 מיליון ליש"ט

מיכאל באלאק, באיירן מינכן > צ'לסי. העברה חופשית

משחקי השבת

ליברפול -שפילד יונייטד (14:45)
ארסנל -אסטון וילה (17:00)
אוורטון -ווטפורד (17:00)
ווסטהאם -צ'רלטון (17:00)
ניוקאסל -וויגאן (17:00)
פורטסמות -בלקבורן (17:00)
רדינג -מידלסברו (17:00)
בולטון -טוטנהאם (19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully