וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תשע קבוצות בליגת העל?

שגיא ניר

16.8.2006 / 18:50

מיקי דורסמן עזב את הפועל חולון שהודיעה כי תישאר בלאומית. עפולה/גלבוע תתקשה לחבור לרמת גן בליגת העל, גם בתקציב מופחת

בהודעה רשמית שפירסמה היום (רביעי) עיריית חולון, נכתבו שחור על גבי לבן החדשות שכל ילד חולוני ידע כבר לפני יותר משבוע – הפועל חולון לא תנצל את ההזדמנות לעלות לליגת העל, ותישאר עונה נוספת בליגה הלאומית.

כצפוי, הודיע גם הבעלים, מיקי דורסמן, כי הוא עוזב את הקבוצה, שתמשיך עונה נוספת בלאומית תחת ניהולו של טובי שוורץ ועמותת "כוכב עולה". "אחרי התלבטות קשה שהדירה שינה מעיני, קיבלתי החלטה שלמרות תחושת ההחמצה וחוסר היכולת לקחת את ההזדמנות ולממש אותה - עם המציאות אי אפשר להתווכח, כי אין לנו תקציב", אמר דורסמן, שהזכיר: "כבר לפני חודשיים אמרתי שלא אקח את הקבוצה על עצמי ללא עזרה".

ניסיונותיהם של כמה מאוהדי הקבוצה לאסוף סכום כסף משמעותי שיאפשר לקבוצה לשחק בליגת העל לא צלחו, ודורסמן, שמחאת האוהדים נגדו בחודשים האחרונים היו ככל הנראה בין הגורמים להחלטתו לעזוב את הקבוצה, עוזב את הקבוצה ומחפש קבוצה אחרת אותה יוכל לאמן. לגבי עתידה של חולון, הוא אמר: "הקבוצה תישאר בידי טובי שוורץ שיבנה קבוצה בלאומית לפי ראות עיניו ולפי תקציבו".

תקציב מינימום, או תקציב מופחת

הודעתה של חולון הופכת את הישארותה של עירוני רמת גן בליגת העל לעובדה מוגמרת. היורדת של עונת המשחקים הקודמת, שדורסמן אמור היה לקחת חלק בצוות המקצועי שלה עד מוצאי שבת האחרון, קיבלה כבר לפני כחודשיים איתותים ממנהלת הליגה לפיהם היא תשחק בליגת העל. כעת, לאחר שחולון פינתה את המקום, רמת גן תיכנס במקומה.

"קיבלנו פניה רשמית ממנהלת הליגה בלי שום קשר לחולון", אמר יו"ר רמת גן, בני ברנר. "אנחנו צריכים לאסוף כסף לליגת העל, ומתכוונים לנסות להשיג את תקציב המינימום". במידה ורמת גן לא תצליח לגייס את מיליון בדולרים, עומדת בפניה האפשרות לשחק בתקציב מופחת, כפי שכבר רמזה המנהלת.

רמת גן כבר החלה בהכנות לעונה הבאה, והחתימה את הרכז שמוליק ברנר, שיצטרף לאלישי כדיר ואיתי גרינבוים שימשיכו בקבוצה. גם איתי לב, ששיחק בקבוצה בעונה האחרונה וולאדי ירמישין שחתם בה לפני כחודש עשויים להיות בזיסמן. את תפקיד המאמן יאייש חנוך מינץ, שבתקופה הקרובה ינסה לבנות סגל שיוכל לשרוד בליגה.

אחרי שרמת גן תחליף את חולון, תישאר ליגת העל עם תשע קבוצות בלבד. הפועל תל אביב, הקבוצה העשירית, שובתת מפעילות מאז סיום העונה החולפת, וראשיה הצהירו לא פעם שפניה של הקבוצה לליגה הלאומית. גם הקבוצה הבאה ברשימת ההמתנה, הפועל עפולה/גלבוע, לא ממהרת לתפוס את המקום הפנוי.

"בחודש האחרון הדלת לליגת העל נפתחה ונסגרה כל כך הרבה פעמים, שעד שלא נראה הזמנה רשמית לא נתייחס לזה", אמר גורם בקבוצה. בעפולה היו מאוד רוצים להעמיד קבוצה לליגת העל, אלא שיציאת מגדל העמק מהאיחוד, כמו גם חודש של לחימה בצפון שידרוש השקעת משאבים בשיקום האיזור, מפחיתים את הסיכויים שעפולה, שתקציבה מתבסס על הקצבות המועצות המקומיות, תצליח לגייס סכום שדומה במשהו לתקציב המינימום לליגת העל.

בעפולה התכוננו בתחילת הפגרה לעוד עונה בלאומית, כאשר יוסי דדון, ג'רמיין הול וגוני יזרעאלי חתמו בקבוצה, אותה אמור היה לאמן אבנר יאור שעזב בשבוע שעבר לטובת ריטאס וילנה. כעת, מחפשת עפולה גם מאמן, כשבין המועמדים נמצא דני פרנקו, שאימן בשנתיים האחרונות ברמת גן.

14 ימים נותרו עד לתאריך אותו קבעה מנהלת הליגה כיום בו תכריז על 10 הקבוצות בליגת העל. כפי שזה נראה כרגע, לפני שמבטלים שם את הסיבוב השלישי, כדאי לבדוק שיש מספיק קבוצות לקיים ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully