וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א לא משנה את החלטתה

משה בוקר הארץ בשיתוף

16.8.2006 / 11:40

מנכ"ל אופ"א אמר כי הוא לא רואה שום שינוי במצב הכללי, הישראליות עדיין לא יוכלו לארח. יעקב שחר: "החלטה עם נימה פוליטית"

אופ"א שיגרה היום (רביעי) פקס להתאחדות לכדורגל ובו הודיעה כי נכון לעכשיו לא נראת שום סיבה להחזיר את המשחקים לישראל, וזאת למרות הפסקת האש.

"אנו נעקוב בזהירות אחר נושא הבטיחות והביטחון מסביב ובתוך ישראל", אמר מנכ"ל אופ"א, כריסטר אולסן. לדבריו כרגע אין שינוי במצב הכללי ולכן אין שום סיבה לשנות את החלטת אופ"א הקובעת כי הקבוצות הישראליות לא יארחו בישראל.

במכבי חיפה כמובן קיבלו את הבשורה באכזבה. נשיא המועדון, יעקב שחר, אמר: "נראה לנו שהמוסד שדוגל במניעת פוליטיזציה בספורט קיבל החלטה שיש בה נימה פוליטית. אחרת, נבצר מבינתנו מדוע לא ניתן לקיים את המשחק בישראל. אני מצטער שנמנע שוב מאוהדיה הרבים של מכבי חיפה בפרט, ושל הכדורגל בישראל בכלל, לחוות את החוויה הבלתי נשכחת הזאת של אירוח ליברפול בישראל".

אורי שילה, סמנכ"ל ההתאחדות, סיפר אתמול: "ההחלטה של אופ"א היתה אכן בעל פה ולא היתה שום התחייבות בכתב בשום סעיף ובשום זמן. אי אפשר לצפות שמיד עם ההכרזה על הפסקת האש הם יחזירו את המשחקים לישראל. להערכתי התשובה שלהם תהיה תוך שלושה ימים. הם רוצים לראות שאכן יש שקט".

אתמול שוחח שר הספורט, אופיר פינס, עם יעקב אראל וביקש ממנו לעזור בשינוי ההחלטה. פינס הוסיף כי כל החלטה אחרת תהיה תמוהה וסימן שאלה גדול יתנוסס מעל המניעים לקבלתה.

משמעותה של ההחלטה היא שאלופת ישראל, מכבי חיפה, תארח את ליברפול בקייב ובית"ר ירושלים תתמודד עם דינמו בוקרשט בסופיה. האפשרויות הללו היו ודאיות, והחלטת אופ"א שמה עליהן תוקף רשמי.

בימים האחרונים הגיע למשרדי מכבי חיפה בין הבקשות השונות, מכתב שריגש במיוחד את קברניטי המועדון. השולח, תושב איזור חיפה, סיפר במכתב על הרגעים הקשים שהוא עובר יחד עם אשתו ושני בניו, נערים בגיל העשרה, אחרי שטיל פגע ישירות בביתם לפני כ-3 שבועות ולמעשה הרחיב את דירתם. המשפחה לא נפגעה בנס, אך בחצי השנה הקרובה ייאלצו בני המשפחה לחיות במקום אחר. האב ביקש ברגעים הקשים שעוברים על ילדיו האוהדים את הקבוצה, לאפשר להם כמה רגעים של שמחה ולעזור להם להגיע למשחק הגומלין מול ליברפול. מנכ"ל הקבוצה, איתמר צ'יזיק, החליט משקרא את המכתב, כי השניים יוטסו על ידי מכבי חיפה למשחק. איש עסקים ישראלי ששהה ליד צ'יזיק כשקיבל את המכתב ושמע על החוויה המפחידה שהנערים עברו, התעקש לממן את אירוח הנערים, על כל המשתמע מכך. הנערים יטוסו במטוס יחד עם השחקנים ויהיו אורחי המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully