וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם סטי נולד מחדש

ניר גרוסמן

11.8.2006 / 7:58

קשר הפועל ירושלים לא מצטער לרגע שעזב לקרית שמונה. עכשיו הוא מספר על החובות, השחיקה והטילים. שחקנים לא מרוצים מאסייג

חצי שנה לפני שהוא סוגר שלושים, הגשים רם סטי חלום ישן ועזב את הפועל ירושלים. היעד: קריית-שמונה. יש שיראו במעבר הזה אקט סימבולי. הבחור סבל בקריית-היובל, יאמרו, ובחר ללכת למקום הכי רחוק שאפשר - העיקר להתנתק מכל מה שעבר עליו בשנים האחרונות. סטי לא בהכרח יסכים עם הקביעה הזאת. "זה רק מקרי שהלכתי כל-כך רחוק", הוא אומר. "הציעו לי חוזה טוב, והקבוצה הסכימה לשלם עלי השאלה. חוץ מזה, מדובר בקבוצה עם מטרות ברורות בליגה".

סטי לא שיער שיימלט ממוסר התשלומים הנמוך בהפועל ירושלים - ויקבל בתמורה את הטילים של נסראללה. "האמת שהמצב מאוד לא נעים", מודה הקשר. "היה לילה אחד, חזרתי הביתה בהוראה של מנהל הקבוצה שביקש מכל מי שיכול לעזוב את העיר. חזרתי דרומה בשעה מאוחרת, עם קולות נפץ מעל הראש. זאת לא הרגשה סימפטית. במצב הנוכחי אני לא רואה איך הליגה נפתחת. כל הקבוצות מהצפון לא יכולות להתאמן, ובטח שלא לשחק במגרשים הביתיים שלהן".

לא היה עדיף איחור במשכורת?

"להפך. הגעתי מוכן נפשית, כך שזה לא השפיע עלי בכלל. הסתכלתי ואני עדיין מסתכל רק קדימה, ולא נותן לקשיים מסביב לעמוד בדרכי".

למה הרגשת כל-כך חנוק בהפועל?

"חוץ מחצי עונה ששיחקתי במבשרת, אני מגיל 18 בבוגרים. מטבע הדברים, שחקן רוצה לשנות אווירה. מעבר לזה היו הבעיות הכספיות שהתחילו להפריע יותר ויותר".

בעונה האחרונה נתת לבעיות להשתלט עליך. ראו את זה על המגרש. "אני יודע שנתתי עונות יותר טובות. ברגע שיש שחיקה, גם היכולת יורדת. זה טבעי. בסוף העונה האחרונה כבר לא יכולתי להתנתק מהחובות ומהבעיות. זה הגיע לשיא במשחק נגד הכח. יאיר כבר ראה אותי שבוע קודם באימונים והעדיף שאשב על הספסל".

אתה לא מקנא ביוסי ביטון ובדן רומן, שלפחות עזבו לליגת-על?

"ממש לא. אני יודע שאני יכול לשחק בליגת-על, אבל אלוהים כיוון לי את הדרך לשחק בקריית-שמונה, וכנראה שזה מה שהיה צריך לקרות".

איך קיבלו אותך בקבוצה החדשה?

"בשלושת השבועות לפני שטסנו למחנה, כשעוד התאמנו בקריה, אוהדים התקשרו ושאלו אם אני צריך עזרה כלשהי. הם ממש פירגנו, והראו שמדובר באוהדים חמים שיודעים לקבל שחקנים מבחוץ. גם רן דיבר איתי, והסביר לי שהוא מצפה ממני להוביל את הקבוצה. כבר אז הרגשתי טוב. הרגשתי שנולדתי מחדש".

אתה מייחל לאיזשהו שינוי שיקרה העונה בהפועל עד שתחזור בקיץ הבא?

"אני מקווה שדבר אחד עיקרי יקרה: שהבוררות בין סאסי ליונה תסתיים. הבוררות הזאת גורמת לכל הבעיות הכספיות בקבוצה. התהליך הזה הורס כל חלקה טובה באגודה, וכדאי שהוא יסתיים - ומהר. כספים שצריכים להגיע עדיין תקועים מכל מיני סיבות, ומי שנפגע בתכלס זה השחקנים. הפועל זה המועדון הכי גדול בליגה הזאת, וחבל שדברים נתקעים ופוגעים בגלל הבוררות הזאת".

הביקורת נגד אסייג גוברת

שבוע לפני פתיחתה הרשמית של העונה - ובהפועל ירושלים הולכים ומתרבים קולותיהם של השחקנים שלא ממש אוהבים את השיטה החדשה שמבקש יאיר אסייג להנהיג, 3-3-4 (אסייג, אגב, אוהב לקרוא לה דווקא 1-2-3-4). זו השיטה שתירגל המאמן במשחקי המבחן במחנה, וזו השיטה שאיתה הוא מתעתד לרוץ לפחות בכמה ממשחקי העונה.

"זאת שיטה יפה בתיאוריה", הסביר השבוע אחד השחקנים הצעירים, "אבל היא לא מתאימה להפועל, ונראה שגם יאיר כבר מבין את זה". שחקן אחר טען: "השיטה הזאת דורשת הרכב שחקנים מהיר, מה שאין להפועל השנה, ולכן אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה אם יאיר יתעקש להריץ אותה".

מי שהסכים לדבר ולהזדהות בשמו הוא ז'אן טלסניקוב, שלא ממש מאושר ממה שהוא רואה. "במערך שיאיר תירגל במחנה אני הכי אחורי", הוא אומר, "אבל אם זה מה שיאיר רוצה, זה מה שנעשה. השאלה היא כמה המאמן מרוויח אותי בשיטה הזאת וכמה הוא מפסיד. זה כבר שיקולים שלו. יש לי התפקיד המוגדר שלי. זה כרגע מה שהמאמן רוצה, ואני הולך עם הראש שלו. לדעתי, יאיר לבד יראה אם זה מתאים או לא. הוא לא פראייר. בשיטה הזאת צריך כושר גופני מצוין וצריך אנשים שיבינו את השיטה טוב. מכבי חיפה משחקים ככה, וצריך שחקנים מאוד איכותיים בשביל השיטה הזאת. בבולגריה זה הלך, ואם זה יספיק לליגה _ מה טוב. אם לא ילך, תמיד אפשר לשנות. אני חושב שיאיר לוקח סיכון מסוים, אבל אנחנו איתו. אני חושב שהוא יודע טוב מאוד הכל".

אסייג בתגובה: "השיטה שלי היא הכי התקפית שיכולה להיות. בשיטה הזאת כל חמשת שחקני הקישור _ אבל כולם בלי יוצא מן הכלל, שזה כולל את ז'אן טלסניקוב, אופיר עמרם או מור אפרים, כריסטי ברטו, אדם מזרחי וגיאורגי קיפיאני _ יודעים לבנות משחק וגם להגן. אני לא מאמין בשיטה שבה יש שחקן שהוא רק דפנסיבי. אם אני צריך לבחור בין באיו לכריסטי, אני מעדיף את כריסטי. מבחינתי ז'אן יכול להביא לידי ביטוי את היכולות שלו רק כשהוא מאחור. כך אני רואה את זה. אבל אני לא מגביל אותו. הוא בחיים לא ישמע ממני הוראה שלא לעבור את האמצע. אצלי אין דפנסיבי מוחלט, וז'אן יודע את זה. אני פשוט לא מאמין בזה".

תלונות יש לשחקנים לא רק על שיטת המשחק, אלא גם על הסגל. "ההרכב הנוכחי מספיק כדי לדשדש, לא מעבר לזה", טוען שחקן אחר. "אנחנו חייבים דחוף עוד קשר וחלוץ. בכל מקרה צריכים להביא שחקנים כמו טיבי. מטורפים כאלה, שיידעו לרוץ על הקווים. הסגל הנוכחי לא מספיק קשוח כדי להתמודד במגרשים הביתיים של הקבוצות הצפוניות. יכול להיות שוויקטור מריח את סוף הבוררות, ולכן הוא כבר לא רוצה להשקיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully