וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הלבבות השבורים

9.8.2006 / 23:59

בצל המלחמה בצפון, עלתה מכבי חיפה ליתרון מפתיע באנפילד משער של בוקולי (29). הירוקים לא נפלו מליברפול, אבל שוויון של בלאמי (33) ושער ניצחון של גונזאלס קבעו 1:2 ומנעו הישג סנסציוני. הגומלין כנראה בקפריסין

זה קרה לקבוצות ולנבחרות ישראליות לא מעט פעמים, ואפילו למכבי חיפה עצמה, אבל קשה לבוא בטענות לאלופה הישראלית בעקבות ההפסד 2:1 לליברפול באנפילד, שהגיע משער של מארק גונזאלס בדקה ה-88. הגומלין לא ייערך בישראל, אלא ככל הנראה בלארנקה שבקפריסין, וחניכיו של רוני לוי יגיעו לשם בראש מורם, כשהם יודעים שהסנסציה הגדולה היא בהחלט אפשרית.

חיפה הגיע למפגש עם ענקית הכדורגל האנגלי תחת אבטחה כבדה, עם הרבה חששות בעקבות המלחמה המתנהלת בדרום לבנון והרקטות שהחיזבאללה ממטיר יום יום על צפון הארץ, ונכנסה לאצטדיון האגדי למשמע ההמנון "לעולם לא תצעדי לבד". אבל הירוקים לא נבהלו, עמדו היטב על המגרש, החזיקו מעמד, והשאירו את היוזמה ברגליו של החבר'ה של רפא בניטז, שמעדיפים בדרך כלל לחכות להתקפות של היריב ולעקוץ במתפרצות. הטקטיקה הזו של רוני לוי עיקרה מהיעילות של האנגלים, שאמנם הגיעו לכמה הזדמנויות, אבל לא הביכו את ההגנה הישראלית, והיו רחוקים מהיכולת שהעניקה להם את הזכייה בליגת האלופות ב-2005. במשך דקות ארוכות הקהל המפורסם של אנפילד, שידוע בעידוד הבלתי פוסק שלו, היה דומם לחלוטין, וניתן היה לשמוע את האוהדים הירוקים מעודדים ואת רוני לוי צועק הוראות לחניכיו.

בניטז פתח עם קרייג בלאמי וג'יימי פנאנט בחוד, והצמד הזה התקשה לתפקד מול מרכז ההגנה הירוק. בצד ההתקפי חיפה לא הצליחה להחזיק בכדור מול הלחץ האנגלי הכבד והעדיפות הפיזית של היריבה, במיוחד במרכז השדה, אבל השתחררות אחת מהירה וחדה של גוסטבו בוקולי ורוברטו קולאוטי (29) סידרה שער לראשון, לאוהדים החיפאים במקלטים ארבע דקות של חגיגות, עם יתרון 0:1. בדקה ה-33 קרייג בלאמי השווה, ומאז נוצר סטטוס קוו בו האדומים מחזיקים בכדור, אבל מתקשים לסכן. כל חיפה חיכתה לשריקה האחרונה, שהלכה והתקרבה, ולמרות שכניסתו של פיטר קראוץ' שינתה את התמונה, וההגבהות של ליברפול לרחבה היו מסוכנות, קשה להגיד שפערי הרמות היו בולטים מדי. אז הגיע, כאמור, גונזאלס, ונעץ את ה-1:2 הכואב כל כך.

לפני המשחק ניסה בניטז לשדר שהוא אינו מזלזל בחיפה, אבל התקשורת האנגלית בהחלט לא ספרה את היריבה וחיכתה מבחינתה לשלב הבתים. בו בזמן, ההכנה הלקויה של הירוקים, הכושר החלש במשחקי ההכנה, והאווירה הקשה בעיר, שהשפיעה המיוחד על הזרים, נתנה תחושה שזה עלול להיגמר רע. זה בהחלט היה יכול להיות נחמד לפוצץ להם את הבועה ובהזדמנות להפוך את קלישאות ה"לשמח את תושבי חיפה" למציאות מתוקה, אבל התוכנית הזו תאלץ לחכות לעוד שבועיים. אולי, רק אולי.

"עשינו לעצמנו עבודה קשה, זה היה קשה, אבל נגיע לגומלין ביתרון 1:2, והם יהיו חייבים לנצח אותנו", אמר סטיבן ג'רארד אחרי המשחק. "אנחנו עדיין יכולים להשתפר כדי להגיע לכושר של מאה אחוזים. נראה יותר טוב אחרי שבועיים של אימונים".


איצטדיון: אנפילד (40,058 צופים)
שופט: רולף האוגן (נורבגיה)

מחצית ראשונה

דקה 15: ההגנה של חיפה מחזיקה מעמד מול ליברפול, למרות החזקת הכדור של האנגלים. כדור עומק בין שני מגנים מחפש את בלאמי, אבל אולארה גולש ומרחיק.

דקה 18: הכדור עובר מצד ימין לריסה, שבועט שטוח מ-25 מטר אלכסונית כדור שחולף ליד הקורה של דוידוביץ'.

דקה 19: ג'רארד מחפש את בלאמי בכדור רוחב חד, אבל בלאמי מאחר להגיע והסכנה חולפת.

דקה 21: תרגיל של ליברפול בכדור חופשי לא צולח, אבל קראגר משתלט על הכדור, ובועט בשמאל כדור שטוח. דוידוביץ' יורד וקולט.

דקה 29: גול! בוקולי מתנהל עם הכדור במרכז המגרש, מכניס לקולאוטי ונכנס לעומק במהירות. הארגנטינאי משאיר לו קטנה, ובוקולי משתחל לרחבה בתוך חור גדול שנפער במרכז ההגנה של ליברפול. באחד על אחד מול ריינה הברזילאי לא מתבלבל, מטעה את השוער הספרדי בקור רוח, ומגלגל פנימה את ה-0:1 הסנסציוני.

דקה 33: גול! ארבע דקות בלבד החזיק מעמד היתרון של הירוקים. ג'רארד מקבל כדור ברחבה מפנאנט, שהשאיר את מגרלשווילי מאחור. ג'רארד מוסר אחורה בנגיעה לסיסוקי, שבועט שטוח. דוידוביץ' מצליח להדוף, אבל ההגנה החיפאית לא ממקומת היטב, ושלושה שחקנים באדום מגיעים ראשונים לריבאונד. בלאמי היה זה שדחק את ה-1:1 פנימה.

מחצית שנייה

דקה 61: בהתקפה הראשונה של הירוקים במחצית, הניעו החיפאים את הכדור מצד לצד, וחרזי הגביה בנגיעה אחת כדור שמצא את הראש של קולאוטי. הארגנטינאי נגח ברכות לפינה הרחוקה של ריינה, אבל הכדור חלף סנטימטרים בודדים מהקורה.

דקה 69: חרזי מפספס כדור גובה, וג'רארד מצליח להכניס רוחב לקראוץ', אבל החלוץ הגמלוני מאבד את הכדור והסכנה חולפת.

דקה 70: הכניסה של קראוץ' משנה לחלוטין את סגנון המשחק של ליברפול, שלא מפסיקה להגביה כדורים לרחבה. הפעם קראוץ' מגיע להגבהה של קראגר, אבל דוידוביץ' לא מתקשה לאסוף.

דקה 76: פינן מגביה עוד כדור, וקראוץ' מטפס על קינן ונוגח לפינה, אבל הכדור חומק לו החוצה.

דקה 78: לואיס גרסיה מקבל כדור מחוץ לרחבה, משתחרר מדירסאו, נכנס לרחבה, מהתל בקינן ושולח רוחב מסוכן בתוך רחבת החמש. הכדור חולף על פני קראוץ', ואנדרסון הגיע כדי להרחיק לקרן.

דקה 79: בעיטה חופשית של לואיס גרסיה פוגעת בחומה ומטעה את דוידוביץ', שכבר היה בדרכו לצד השני. אבל התמנון הישראלי מצליח להגיב במהירות והודף את הכדור הצידה.

דקה 81: לואיס גרסיה שוב נכנס לרחבה בסלאלום מול ההגנה הירוקה, אבל זורק את עצמו בתקווה לקבל פנדל, מה שלא משכנע את השופט להעניק לקבוצה הביתית בעיטת עונשין מ-11 מטרים. בצד השני מתחילה מתפרצת, ומגרלשווילי נכנס לרחבה, אבל במקום לשלוח רוחב לקולאוטי, מנסה ללכת בעצמו, ונבלם.

דקה 88: גול! בדיוק כשנראה היה שחיפה תצא מאנפילד עם תיקו חשוב שיקדם את הסיכויים שלה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, שלח צ'אבי אלונסו כדור לרחבה הירוקה, שם הופקר מארק גונזאלס לבדו. הצ'ילאני השתלט על הכדורו ושלח אותו פנימה מול דוידוביץ'. 1:2 לליברפול.

דקה 91: שוב השילוב בין בוקולי לקולאוטי עושה שמות בהגנה של ליברפול, והברזילאי מגיע למצב טוב מול ריינה, אבל השוער הספרדי גובר הפעם בדו קרב ומרחיק את הסכנה.

ההרכבים:

ליברפול: חוזה מנואל ריינה; ג'ון ארנה ריסה, סמי הופייה, ג'יימי קראגר, סטיב פינאן; מוחמד סיסוקו, צ'אבי אלונסו, סטיבן ג'רארד (מארק גונזאלס, 86), בודווין זנדן (לואיס גרסיה, 55); ג'רמיין פנאנט, קרייג בלאמי (פיטר קראוץ', 65)

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, רפאל אולארה, דקל קינן, חיים מגרלשווילי; אלן מסודי, חאבייר דירסאו, גוסטבו בוקולי, שאבייר אנדרסון; יניב קטן (מאור מליקסון, 86), רוברטו קולאוטי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully