וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע החשאי של ארדילס

אסף שקד

9.8.2006 / 12:20

מאמן בית"ר ירושלים יערוך אימון סגור בבוקרשט, על מנת שלא לאפשר לדינמו לרגל. 4 זרים יגיעו להיבחן ביום ראשון הקרוב

בית"ר ירושלים תקיים הערב (רביעי) את האימון המסכם במגרש של דינמו בוקרשט, לקראת ההתמודדות מחר ב-21:00 מול דינמו בוקרשט. הקבוצה תקיים את האימון ללא כלי תקשורת, כשאוסוולדו ארדילס מעדיף לשמור את הקלפים צמוד לחזה, וינסה לשמור את זהות ההרכב חסויה עד לרגע האחרון.

למרות הערפל סביב ההרכב, כבר עתה ברור כי שני שחקנים שלא פתחו ביום שבת בהפסד להפועל ת"א, יזכו כנראה להיכלל ב-11. מדובר בצמד הזרים פבריס פרננדז וז'ואנו פינטו, שהיו מושעים במשחק האחרון.

הבעיה הגדולה ביותר של בית"ר עד הבוקר הייתה סביב הקשר הבינלאומי, מילובאן מירוסוביץ'. השחקן, שמושאל לבית"ר מראסינג קלוב הארגנטינאית, היה בסיטואציה לא נעימה. מריבה בין קבוצת האם שלו בצ'ילה-אוניברסידאד קאתוליקה לבין קבוצתו לשעבר ראסינג קלוב, גרמה לכך שטופס השחרור שלו לא הגיע עד ליום רביעי בבוקר לבית"ר. לפני שבית"ר המריאה לרומניה, הובטח לשחקן מקבוצתו בארגנטינה כי המסמכים יגיעו לארץ, ואכן הטופס הגיע היום בצהריים. עדיין לא ידוע האם מירוסוביץ' יפתח בהרכב, אך מה שבטוח שהוא כן יכלל בסגל.

באצטדיון בבוקרשט יהיו רק כ-200 אוהדי בית"ר, לעומת כ-15 אלף אוהדים מקומיים. בחצות ימריאו כ-100 אוהדי בית"ר לבוקרשט, ויצטרפו ל-50 שכבר המריאו אתמול בלילה. שידור ישיר למשחק לא צפוי כרגע באף ערוץ ישראלי. התתנה היחידה שתשדר את המשחק היא TVR1 הרומנית שלא נקלטת בישראל, אך אפשר למצוא אותה בלווינים מיוחדים המשדרים את הערוצים הרומניים.

משחק הגומלין של בית"ר, ב-24 לאוגוסט, ישוחק בסופו של דבר כנראה בבירה ההונגרית, בודפשט. לרשות בית"ר הועמד מגרש מקומי המכיל 15 אלף מקומות בעלויות נמוכות.

ביום ראשון הקרוב תפגוש בית"ר באצטדיון טדי את מ.ס אשדוד למשחק במסגרת גביע הטוטו שהיה אמור להתקיים אתמול. מהסגל של בית"ר ייעדרו כל תשעת השחקנים שהוזמנו לנבחרת וימשיכו למחנה בסלובקיה, וההערכה היא כי ארדילס ישלב מספר גדול מאוד של שחקני נוער על מנת להשלים את הסגל ואת ההרכב.

4 נבחנים יגיעו ביום ראשון כשהמטרה היא להחתים אחד מהם עוד לפני פתיחת הליגה. מדובר באלאן נבי מבורקינה פאסו, חלוץ בן 22 המתנשא לגובה של 1.85 מטרים. כעת הוא משחק בקבוצת סנטוס בבורקינה פאסו והיה מלך השערים של הקבוצה בעונה הקודמת.

השחקן השני הוא החלוץ בן ה-22 אריק אואררה, גם הוא מבורקינה פאסו, וגובהו 1.90 מטרים. בדומה לנבי, גם אואררה משחק בקבוצת סנטוס המקומית, והבקיע בעונה שעברה 12 שערים.

השחקן השלישי הוא ראזאק אומוטימסי, שחקן נבחרת בנין מאפריקה, המשחק בקבוצת שאריף טיראספול אלופת מולדובה. בשבוע שעבר הוא כבש במוקדמות ליגת האלופות נגד ספרטק מוסקבה במשחק שהסתיים בתוצאה 1:1. אומוטימסי כיכב באליפות העולם לנבחרות עד גיל 21 שנערכה בהולנד, ונחשב לשחקן בולט במדינתו.

השחקן הרביעי והמבטיח ביותר הוא אטנדה סאקיבו אולמידה הניגרי בן ה-19, שמשחק בנבחרת הצעירה של מדינתו. כעת הוא משחק בקבוצת אנימבה, אלופת ניגריה, ונחשב לכוכב עולה בכדורגל האפריקאי .

באופטימיות קוסמית (יניב בן חקון, הארץ)

העיקר שכולם מרוצים. רק לפני שבועיים היו שחקני בית"ר ירושלים ברומניה, באותה עיר ובאותו מלון. אז זה היה כחלק ממחנה האימון של הקבוצה, היום נמצאים שם השחקנים לקראת משחק גביע אופ"א וכולם אופטימים ומאושרים.

הצוות במלון "קראון פלאזה" בבוקרשט כבר מכיר את השחקנים ומעניק לאנשי בית"ר יחס טוב. "נכון שמדובר במשחק חוץ, אבל אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו ולצאת מרומניה עם תוצאה טובה לגומלין", הפגין ברק יצחקי ביטחון, "אני חושב שזה יתרון מסויים שהיינו כאן לא מזמן. קל יותר ככה להתאקלם ולהתכונן למשחק. חוץ מזה שהגענו מספיק זמן לפני ההתמודדות על מנת שנכין את עצמנו בצורה אופטימלית".

יום האתמול של בית"ר בבוקרשט התחיל כבר בשעות הבוקר. כבר ב-11 בבוקר התכנסה הקבוצה באחד מאולמות המלון והשחקנים צפו בקטע וידאו על דינמו בוקרשט, שהכין הסקאוט דודו דהאן.

לאחר מכן ערך מאמן בית"ר אוסבלדו ארדילס שיחה טקטית לחניכיו. הארגנטינאי ניתח את היריבה מבחינה מקצועית והסביר לשחקנים כי אין להם כלל ממה לחשוש.

אחרי חצי יום מנוחה, שקיבלו השחקנים כדי להתאושש מהטיסה, יצאה בערב הקבוצה לאימון במגרש הנבחרת האולימפית של רומניה, שממוקם בפאתי בוקרשט. "מדובר במתקן מצוין", התפעל היו"ר ולדימיר שקלאר, "התנאים שאנחנו מקבלים כאן יוצאים מן הכלל".

גם הקפטן איציק קורנפיין שידר אופטימיות: "אנחנו חייבים להתרכז במטרה ולעשות קצת טוב בלב לכל עם ישראל. עדיין לא מרגישים את המתח, אבל אפשר לומר שכולם בקבוצה מאוד דרוכים. ככל שמועד המשחק יתקרב גם המתח יעלה ואני באמת מאמין ומקווה שנעשה את זה. זה לא הולך להיות קל, אבל אני אופטימי מטבעי". גם זימונם של תשעה משחקני בית"ר י-ם לנבחרת מוסיף לאווירה השמחה במשלחת.

למרות הפגנת הביטחון של חלק מהשחקנים יש גם מי שחושש. "אני לא רוצה לדבר על מצב שבו אנחנו כושלים, אבל אי אפשר להתעלם מהתאוריה הזאת, במיוחד לאור נקודת הפתיחה שלנו לפני המשחק", אמר אתמול אחד משחקני הרכש של בית"ר, "יש מאתנו המון ציפיות ואסור לנו לגרום לכך שהקהל שהגיע הנה יחזור הביתה עצוב. זה ממש לא הולך להיות פשוט".

היום תקיים הקבוצה שני אימונים, אחד בבוקר והשני בערב, באיצטדיון בו ייערך המשחק. גם בבוקר המשחק מתכוון ארדילס לערוך אימון, שיהיה קליל ונועד רק כדי להפיג את המתח ולהרגיש את הדשא.

אתמול, לאחר שלא הצליחו במועדון לארגן טיסה חזרה ארצה מיד אחרי המשחק, החליטו בבית"ר לחכור מטוס שיחזיר את הקבוצה ארצה באופן פרטי ביום שישי בשעה 13:00.

בבית"ר יחליטו לאחר המשחק מחר היכן לארח את הגומלין כששלוש האופציות שעומדות על הפרק הן: הולנד, הונגריה ובולגריה.

עדכון ראשון: 9.8.06, 5:44
עדכון אחרון: 9.8.06, 12:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully