וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורסל הבינלאומי מתרחק מישראל

שגיא ניר

10.8.2006 / 8:38

נשיא פיב"א דרש לקבל עד ה-18 באוגוסט יעד חלופי למשחקי הנבחרות. שרף זועם: "אנחנו מתנהגים כיהודים המובלים לטבח"

אחרי קבוצות ונבחרות הכדורגל הישראליות, מהן מנעה אופ"א את האפשרות לארח משחקים בינלאומיים בישראל בשל המצב הביטחוני, הגיע גם תור הכדורסל. במכתב שהתקבל אחר הצהריים (רביעי) במשרדי איגוד הכדורסל, הודיע נשיא פיב"א אירופה ג'ורג' וסילוקופולוס לראשי האיגוד כי עליהם להודיע לארגון עד יום שישי, 18 באוגוסט, על מדינה אלטרנטיבית בה יתקיימו משחקי מוקדמות אליפות אירופה של נבחרות ישראל לגברים ולנשים.

ההחלטה הסופית של פיב"א בנושא צפויה עד יום שבת, ה-19 באוגוסט. כעת צפויה הנהלת איגוד הכדורסל לדון בנושא על מנת לחזור לפיב"א עם תשובות לגבי יעדם האלטרנטיבי של המשחקים.

אמש הודיעו באיגוד הכדורסל לפיב"א כי הם דוחים את הבקשה ומבקשים לארח בישראל למרות המצב. "תל אביב יותר שקטה מפאריס", אמר לוואלה! ספורט גורם באיגוד, שהביע את הקו הכללי בו מתכוון האיגוד לנקוט מול ההחלטה העתידית. היום, כאמור, הגיע מכתב רשמי מהארגון האירופי ובו דרישה חד משמעית למציאת "מגרש ביתי" אלטרנטיבי.

לישראל צפויים הקיץ שלושה משחקים ביתיים, שתוכנו להערך ביד אליהו בתל אביב. הראשון ב-31 באוגוסט מול בוסניה, השני מול פורטוגל ב-6 בספטמבר והאחרון ב-13 בספטמבר מול מקדוניה.

בשנים האחרונות זכורה פעם אחת בה הועתקו משחקי כדורסל בינלאומיים בישראל. היה זה בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991, אז נאלצה מכבי תל אביב לארח את משחקי גביע אירופה לאלופות מחוץ לישראל. בתקופת הפיגועים הקשה של אינתיפדת אל אקצה מנעה אופ"א מקבוצות ונבחרות הכדורגל לאחר משחקים בישראל, אך משחקי הכדורסל נערכו בארץ כרגיל. כעת נראה כי גורלו של הכדורסל יהיה דומה לזה של הכדורגל.

אריה ליבנת מ"הארץ" מוסיף: צביקה שרף התעקש אתמול: "מבחינתי המשחקים מתקיימים בישראל. אני לא מבין את החגיגה שיש פה על זה שמעיפים את המשחקים מכאן. כולם מקבלים את זה כמובן מאליו. אנחנו מתנהגים כמו יהודים שמובלים לטבח, כולם פה הופכים להיות כמו האפיפיור. צריך להיות לחץ ציבורי לקיום המשחקים בארץ".

שרף טוען שלא צריך להיות קשר בין החלטת אופ"א לזו של פיב"א. "הכדורגל תמיד היה בחוץ והכדורסל בפנים", טען, ואף שלח חץ לעבר מאמן ליברפול, רפא בניטז: "צריך להחרים אותו אחרי מה שאמר אתמול". למרות זאת, הודה המאמן: "אני לא טומן את הראש בחול. אם נצטרך, נשחק בחו"ל, אבל יש בעיה גדולה. קשה למצוא מקומות בהם יש אהדה לישראל".

עדכון ראשון: 8.8.06 22:38
עדכון אחרון: 10.8.06 08:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully