וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנסיס אוביקוולו - האיש המהיר באירופה

8.8.2006 / 22:43

הספרינטר מפורטוגל ניצח ה-100 בגטבורג עם 9:99 שנ'. אנדרו האוו ניצח ברוחק, קלופט שוב אלופת הקרב 7. סיוון ז'אן איכזבה

פרנסיס אוביקוולו מפורטוגל שמר הערב (שלישי) על תוארו כאיש המהיר ביותר באירופה, כשניצח בגמר ל-100 מטרים באליפות בגטבורג בזמן של 9:99 שנ'. אוביקוולו התגבר על זינוק חלש מאוד, אבל הכוח המתפרץ שלו בחלקה השני של הריצה, לא הותיר סיכוי ליריבים ובעיקר לאנדריי יפישין הרוסי ומארק לואיס פרנסיס הבריטי.

אנדריי יפישין הרוסי סיים במקום השני בשיא אישי מצויין של 10:10 שנ' ואילו מאטיץ' אוסובניקר הסלובני סיים שלישי עם 10:14 שנ'. דווין צ'יימברס הבריטי איכזב כשסיים במקום השביעי בלבד בזמן של 10:24 שנ'.

אנדרו האוו האיטלקי הפך הערב לקופץ למרחק הטוב ביבשת, כשניצח בגמר עם קפיצה של 8.20 מ', בתחרות שהתקיימה בעיקר תחת גשם ועם רוח נגדית. גרג ראטפורד, בריטי בן 19, הפתיע כשסיים שני עם 8.13 מ'. אולכסיי לוקאשביץ' האוקראיני, אלוף אירופה היוצא, סיים שלישי עם 8.12 מ'.

ספרד זכתה במדלית הזהב הראשונה שלה באליפות בתחרות ההליכה ל-20 קילומטרים לגברים. פרנסיסקו חאבייר פרננדז הספרדי שמר על תוארו, כשסיים את המרחק בזמן של 1:19:09 שע' והקדים את ואלרי בורוצ'ין הרוסי (1:20:00 שע') ואת ז'ואו ויירה הפורטוגלי (1:20:09 שע').

הקהל השבדי, שמילא את האיצטדיון בגטבורג, ראה הערב את מדלית הזהב הראשונה של המדינה המארחת, שהגיעה כצפוי מאתלטית קרב ה-7, קרולינה קלופט. השבדית הגנה על תוארה מלפני 4 שנים במינכן, כשבדרך היא גם הספיקה לקטוף שתי אליפויות עולם ומדלית זהב אולימפית.

יריבתה העיקרית של קלופט, יוניס בארבר הצרפתיה, פרשה כבר אחרי המקצוע השני ואיפשרה לשבדית להוביל בביטחה במשך כל התחרות כמעט, כשלמעשה, רק פציעה הייתה יכולה לעצור אותה בדרך למדלית הזהב.

קלופט הייתה למעשה רחוקה משיאה האישי (7,001 נקודות) וסיימה עם 6740 נקודות, שהספיקו לקביעת שיא אליפות. קרין רוקשטול ההולנדית סיימה שניה (6423 נקודות) ולילי שוורצקוף הגרמניה שלישית (6420 נק').

גם סיוון ז'אן איכזבה מבין הישראלים

סיוון ז'אן הייתה האתלטית הישראלית החמישית שנכנסה למעגל התחרויות באליפות אירופה באתלטיקה בגטבורג והרביעית שנשרה, אחרי שהייתה רחוקה משיאה האישי.

ז'אן, שהתחרתה הבוקר (שלישי) במוקדמות זריקת הדיסקוס לנשים, סיימה במקום האחרון עם תוצאה של 49.98 מ', שרחוקה ביותר משישה מטרים משיאה הישראלי. ז'אן זכתה לתשומת לב מיוחדת ממרבית ערוצי הטלוויזיה באירופה, אבל לא בגלל הופעתה המרשימה. בנסיונה הראשון באליפות, הדיסקוס של ז'אן יצא מאיזור הבטיחות ופגע באחד הצלמים, שבמזל הצליח להגן על עצמו בעזרת המצלמה ויצא בשלום.

נציגה ישראלית נוספת, סווטלנה גנדזילוב, סיימה במקום האחרון בתחרות קרב ה-7 עם 5,431 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully