וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדרך למטרה יש לקחת סיכונים"

ניר איסקוב

7.8.2006 / 11:10

דרור קשטן פתח את קמפיין מוקדמות יורו 2008 במסיבת עיתונאים, וחשף סגל צעיר. נמני, בנאדו, וקייסי בחוץ. בניון יהיה הקפטן

מאמנה החדש של נבחרת ישראל בכדורגל, דרור קשטן, פתח היום (שני) רשמית במסיבת עיתונאים באצטדיון רמת גן, את קמפיין מוקדמות יורו 2008. באירוע נכחו עוזר המאמן, משה סיני, יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם וממלא מקומו, אבי לוזון, וקצין העיתונות, שאול אייזנברג.

קשטן, שיוביל את הנבחרת למשחק רשמי ראשון ב-2 בספטמבר מול נבחרת אסטוניה, פירסם את הסגל שייצא ביום שישי למחנה האימון ולמשחק הידידות מול סלובניה, ביום שלישי הבא.

קשטן בישר בתחילת מסיבת העיתונאים, כי קפטן הנבחרת בעידן הקרוב יהיה שחקן ווסטהאם, יוסי בניון. לאחר שהכריז על קפטן הנבחרת, התפנה המאמן הלאומי להתעסק בשחקני הסגל, שמונה 23 שחקנים.

העובדה הבולטת בסגל החדש היא הצערת הנבחרת. קשטן ויתר (לפחות בשלב זה) על שחקנים שהיוו את הבסיס בקמפיין האחרון, כמו אבי נמני (הקפטן הקודם), אריק בנאדו, אדורם קייסי ועבאס סואן.

במקומם זימן קשטן צעירים כמו אבירם ברוכיאן, יוסי שבחון, עמית בן שושן ושלומי ארבייטמן. בסגל החדש בחר קשטן שישה חלוצים, אבל החליט להשאיר בחוץ את טוטו תמוז ופיני בלילי. רוברטו קולאוטי זומן בפעם הראשונה לכחול-לבן, אבל לא ייצא למחנה האימונים בגלל שאישור אופ"א עדיין לא הגיע להתאחדות.

סגל הנבחרת המלא: שוערים: ניר דוידוביץ' (מכבי חיפה), דודו אוואט (סנטאנדר). הגנה: שמעון גרשון (בית"ר ירושלים), תומר בן יוסף (בית"ר ירושלים), יואב זיו (בית"ר ירושלים), תומר חליבה (הפועל ת"א), עמרי אפק (בית"ר ירושלים), רוני גפני (בית"ר ירושלים), טל בן חיים (בולטון). קשרים: גל אלברמן (בית"ר ירושלים), מיכאל זנדברג (בית"ר ירושלים), אבירם ברוכיאן (בית"ר ירושלים), יוסי שבחון (מכבי ת"א), סלים טועמה (הפועל ת"א), ואליד באדיר (הפועל ת"א), עידן טל (בולטון), יוסי בניון (ווסטהאם). חלוצים: עמית בן שושן (בית"ר ירושלים), רוברטו קולאוטי (מכבי חיפה), שלומי ארבייטמן (מכבי חיפה), יניב קטן (מכבי חיפה), משה ביטון (מכבי ת"א), עומר גולן (מכבי פ"ת).

ישראל, כידוע, תשחק בבית אחד עם אנגליה, קרואטיה, רוסיה, מקדוניה, אסטוניה ואנדורה.

הדגם איטלקי, המוטו ציוני

"המטרה שלנו היא שהנבחרת אחרי 30 שנה תיתן מעט חדווה לעצמה, למדינה ולעם", אמר קשטן. "מי שראה את המונדיאל יכול היה להבחין, לחוש ולטעום במעט מהאווירה הזו. אחת המטרות היא לשנות את הנתון הזה. זה אתגר לא פשוט ולא קל, אבל אנחנו לא חוששים מהמשימה, והולכים עם ראש מורם ועם אמונה בצוות שלנו. אנחנו נכנסים לעידן חדש שאנחנו מקווים שירים את הכדורגל הישראלי ואת הנבחרת".

קשטן התייחס ליריבות הצפויות בבית הישראלי, ואמר: "כידוע לכולם נבחרת ישראל היתה בדרג הרביעי בשיבוץ הבתים, כשלפניה אנגליה, רוסיה וקרואטיה. אנגליה היא מולדת הכדורגל ולמרות שהיא לא היתה הכי טובה במונדיאל, אנחנו יודעים בדיוק איזה שחקנים יש לה. קרואטיה התמודדה יפה מאוד במונדיאל עד המשחק האחרון. מקדוניה ואסטוניה התקדמו מאוד, כשכזכור מקדוניה סיימה ב-2:2 באנגליה במוקדמות המונדיאל".

קשטן שם דגש מיוחד על מה שהוא מכנה "הכנסה ושילוב של כוחות צעירים". "חשוב לנו לרענן את השורות", הסביר, "ולתת לצעירים לייצג את המדינה. אני מאמין שעם מנהיגות ולקיחת אחריות, רצינות ועבודה קשה, אפשר להקנות לשחקנים, וגם לצעירים שבהם, את האמונה להצליח בבית ובחוץ מול כל יריב. לא נרכין ראש בפני אף אחד. אני רוצה שהצעירים יהיו עם ראש מורם, גב זקוף, שידעו לאן הולכים ולאן הם חוזרים".

קשטן סיפר על החלטתו להעניק ליוסי בניון את סרט הקפטן. "אני מטיל את המנהיגות על שחקן שלא משחק בארץ. הלכתי לבקר אותו באנגליה ולהתרשם ממנו. התרשמתי מהלכי הרוח במועדון שלו, וקיבלתי עליו פרספקטיבה יותר רחבה אחרי שדיברתי עם מנג'ר ווסטהאם. יוסי ושאר החבורה יצטרכו להוביל ולהנהיג את הכדורגל הישראלי להישגים".

קשטן רמז לחשיבות המשמעת בקמפיין הקרוב, למרות ריבוי החלוצים והשחקנים ההתקפיים. "בדרך למטרה יש לקחת סיכונים מקצועיים. במשחק נגד צ'כיה במונדיאל, איטליה הטילה למערכה 3 חלוצים צעירים, ניצחה 0:2 ועלתה לשמינית הגמר. בנוסף, לא בכדי איטליה זכתה במונדיאל, כי המשמעת שם משחקת תפקיד מרכזי".

לסיום ביקש קשטן את תמיכת הקהל. "אנחנו עם אחד, נבחרת אחת, עם מטרה אחת. אנחנו מקווים ורוצים שהעם ידחוף את הנבחרת בבית ובחוץ, שהשחקנים ירגישו שיש להם גיבוי בכל מצב, ואם כך יהיה, אנחנו נעשה את שלנו ונשתדל לתת את התמורה לאוהדים".

קשטן סירב להתייחס לאי זימונו של הקפטן, אבי נמני, ואמר: "הסגל אינו סופי והדלת תמיד פתוחה בפני כל שחקן. לא ניפיתי שחקנים, אלא הרכבתי סגל".

ביום רביעי ירגל קשטן במשחק בין אסטוניה ומקדוניה, ועוזרו משה סיני יצפה במשחק בין רוסיה ללטביה.

דין אשטון בסגל אנגליה ("הארץ")

סטיב מקלארן, המאמן החדש של נבחרת אנגליה, יריבת ישראל במוקדמות יורו 2008, פרסם את הסגל שלו למשחק הידידות נגד יוון ב-16 באוגוסט. מסתבר שהביקורת שספג סוון גוראן אריקסון בגין החלטתו לקחת למונדיאל רק ארבעה חלוצים (מתוכם שניים פצועים ואחד בן 17, ללא ניסיון בליגה הראשונה), לא נפלה על אוזניים ערלות.

מקלארן החליט לתת הזדמנות לדין אשטון, חלוץ ווסטהאם, וזימן חלוצים נוספים שלא היו במונדיאל: ג'רמיין דפו (טוטנהאם), אנדי ג'ונסון וג'יימס ביטי (שניהם מאברטון).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully