וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה XGAMES חוזר !

7.8.2006 / 1:07

היסטוריית האקס גיימס היא ההיסטוריה של נדידת ענפי האקסטרים מהשוליים למיינסטרים,באם אתם אוהבים את הרעיון או שונאים אותו, זה מה שקורה בשנים האחרונות...

ענפי ספורט האקסטרים תמיד סבלו מחוסר בתחרות עולמית כוללת כמו למשל האולימפיאדה, אולי המילה מחסור לא כל כך נכונה מכיוון שנראה כי כל ענף אקסטרים רצה לשמור על עצמו "אנרגראונד" על מנת לא לאבד את אמינותו, אולם נראה כי עדיין היה חסר אירוע מרכזי אשר יתפוס את כולם יחדיו לשבוע או שבועיים של אקשן, הרי בסופו של דבר ישנו קו מקשר בין כל ענפי האקסטרים פיזית ותרבותית.

הרעיון לקיים תחרות כזו עלה במוחם של אנשי ESPN אחת מרשתות הטלוויזית הספורט הגדולות בעולם, אולם עצם התחלת הרעיון מגוף טלווזיוני גדול שאינו קשור בהכרח לענף יצר שתי בעיות:
1. אנטיגוניזם של ספורטאי האקסטרים וקהל האקסטרים
2. חוסר הבנה מוחלט בתחום של מנהליו (וכיום הם מודים בזה)באירועים הראשונים של האקס גיימס הייתם יכולים לראות תחרות קפיצות באנג'י, תחרות מזחלות וכל מיני דברים הזויים לחלוטין שאנשי ESPN דחפו על מנת לעניין את ה"קהל הרחב".
תחרויות האקסטרים היו ברמה ירודה ורוב הספורטאים המובילים נמנעו מבכלל להגיע אליהם על מנת שלא יצלבו בביקורת מהענף, בעיקר הגיעו לתחרויות AMS שרצו לקבל חשיפה.

לאורך שנתיים של ניסויים, ESPN הגיעו לנוסחה המנצחת וביחד עם חיבור טוב לענפים עצמם ולחברות המסחריות של הענפים, הם הגיעו למצב של שבירת האנטיגוניזם ושל בניית "ליינאפ" של תחרויות טובות הכוללות את רוב ענפי האקסטרים המפותחים והמקובלים: סקייטבורד, רולרבלייד, BMX על כל ענפיו, גלישת גלים, וייקבורד ועוד...

את הרעיונות על באנג'י וכל מיני דברים אחרים הם העלו לבוידעם ותקעו אותם שם לנצח. בזכות השינוי הזה האקס גיימס סיפקו לא מעט רגעים טובים של ספורט אקסטרים כמו למשל: הנחיתה של ה900 של טוני הוק (פעם ראשונה בתחרות) הזכיות בשרשרת של דייב מירה ב BMX שפירק את הוורט ואת הסטריט בו זמנית ולאחרונה כניסתו של דני ויי והמגה ראמפ לתחרויות.

כיום יחס הספורטאים המקצועיים לאקס גיימס הוא אמביוולנטי, מצד אחד הם מכירים בחשיבות האקס גיימס ומסכימים שהרמת הארגון והתחרויות עולה מאד וללא ספק מחזקת את הספורט במיוחד מול הקהל הרחב שנוהר לתחרויות. מצד שני הם עדיין זוכרים בערגה את הזמנים שהספורט היה קטן, מפוקס ו"הרד קור" ולא פעם הם מעדיפים את התחרויות הקטנות שבהן הם מתחרים בשביל הילדים ולא בשביל מכונת רייטינג משומנת או בשביל הספונסרים.

אולם למי שמסתכל מהצד, האקס גיימס הוא חוויה מדהימה שנותנת לספורט את החשיפה המגיעה לו, אין ספק שזה פוגע במהות הבסיסית של הענפים ואין ספק שזה לא מקובל על כולם, אבל נראה שבינתיים כולם מרוויחים מזה, כמו כן עדיף שאולימפיאדת האקסטרים תנוהל על ידי ערוץ טלוויזיה מאשר הוועד האולימפי, על זה כולם מסכימים...

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully