וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם אייל שלף

7.8.2006 / 0:45

אייל שלף, הגולש הישראלי שמחלק את זמנו בין ארצנו הקטנה למאוי, נתן השנה זינוק מטאורי אל תוך עולם הגלישה המקצועי.

שלום אייל! ספר קצת על עצמך( גיל, מגורים, תחביבים וכו').
אני מת"א בקרוב בן 24 התחלתי לגלוש בגיל 12 בחוף הילטון בת"א, עד היום חוף הילטון זה החוף המועדף עלי ,זה לא החוף עם התנאים הטובים ביותר אבל את רוב ילדותי גלשתי שם בגלל הקרבה לבית...
תחביבים נוספים כוללים גלישת גלים ,גלישת קייט ,סנו בורד ,מחשבים ,יוגה ועוד.

ספר על ה Jeep Pro: איך היה להתחרות ולנצח את כל הכוכבים, איך ההרגשה לסיים בסוף במיקום כל כך גבוה ( ההישג הטוב ביותר לגולש ישראלי בתחרות Wave עד כה!)?
טוב כל התחרות הזאת הייתה הפתעה אדירה ,הייתה לי התלבטות גדולה מאוד האם לנסוע או לא ואז 10 ימים לפני התחרות החלטתי שאני הולך על זה. הגעתי לשם 6 ימים לפני המוקדמות ולא הייתה רוח, שזה היה לי טוב כי זה נתן לי זמן לנסות לארגן ציוד: גלשן לקחתי מחברת הגלשנים QUATRO שהם היו ספונסרים שלי עוד לפני כן ומערך מארנון דגן, שהשאיל לי את המערך שלו- בכל התחרות שתמשתי רק במפרש אחד, 5.0, וזה היה מפרש המזל שלי! (תודה רבה לארנון שעזר ותמך ונתן לי להשתמש במערך שלו) ביום של המוקדמות הרוח התחילה עברתי שלושה מקצים הרגשתי מצוין הרגשתי בהוקיפה כמו בבית ,למחרת התחרות האמיתית התחילה הגעתי עם ביטחון אבל המקצים היו לא קלים כי כולם שם גולשים מעולים...
עברתי את המקצה הראשון וזה היה כייף ביותר ולאחר מכן היה לי מקצה קשה נגד גרג אלוואי מאוסטרליה שזה היה מקצה קשה אבל גלשתי טוב מאוד ועברתי אותו אחרי זה היה לי מקצה קשה ביותר נגד אחד הגולשים הטובים ביותר בהוקיפה קיט טאבול ברגע שאמרו שאני עברתי זה היה אחד הרגעים השמחים בחיים שלי זה היה אושר אדיר, עם כל החברים בחוף והייתה שמחה גדולה...
אחרי זה היה לי מקצה נגד מאט פריצארד והפסדתי ,אבל כל התחרות הזאת הייתה חוויה מדהימה ומזכרת לכל החיים.

איך נוצר הקשר עם חברת NP? מה מהשמעות של להיות Team Rider שלהם?
הקשר עם ניילפרייד נוצר כך : האנשים של ניילפרייד היו בחוף וראו את אחד המקצים שלי ובסוף התחרות הם ביררו עם ארנון מי אני. אחרי התחרות ארנון לקח אותי לפגישה עם מספר אנשים חשובים בחברה ולבסוף חתמנו על חוזה.כל התודות מגיעות לארנון על עזרה התמיכה והפירגון .
להיות בטיים שלהם זה חוויה מדהימה אתה רואה את הדברים מבפנים ולוקח חלק בפיתוח וטסטים, וכמובן אתה גולש על הציודים הטובים ביותר ! באמת משהו שווה !

מיהם הספונסרים האחרים שלך?
הספונסרים הנוספים שלי הם חברת הגלשנים ממאוי QUATRO שאלו הגלשנים המובילים במאווי ובעולם, ופאט להם אני מקווה למצוא עוד ספונסרים כי הספורט הזה לא זול במיוחד אם רוצים לנסוע,לגלוש ולהתחרות במקומות שונים בעולם .


ספר על סבב הPWA- איך החיים בנסיעות, עם מי התחברת וכו'?
הסבב היה חוויה ,הרבה נסיעות הרבה הרפתקאות ומכירים הרבה אנשים- הגולשים שמתחרים בסבב הם אנשים נחמדים מאוד.התחברתי עם אלכס מוסליני קאולי סיידי וגונזאלו גולש סלאלום מארגנטינה, ועם עוד הרבה חבר'ה .

איך היו התחרויות בגינשו ופוזו וסילט ?
התחרויות היו לא קלות גם- בגינשו וגם בפוזו נפלתי במקצה הראשון נגד גולשים מעולים... בגינשו הייתי בסיבוב הראשון נגד אנטואן אלבו והיה קשה ,התנאים שם היו מסוג שאני מאוד אוהב והרגשתי החמצה כי ידעתי שאני יכול להצליח יותר.פוזו זה סרט מלחמה- הייתה רוח פרציםוהמפרש הקטן שלי( 4.0 ) היה גדול מידי -הייתי צריך 3.5 זה היה עוזר לי מאוד.בסיבוב הראשון הייתי נגד ליוואי סיבר ושם נגמר הסיפור שלי בפוזו .
התחרות בסילט הייתה גם חוויה שם כבר הלך יותר טוב וסיימתי במקום ה 17 שזה היה לא רע .

בלנזרוטה השתתפת בתחרות סופר-X, ובסילט גם בסללום. האם אתה מתכוון להתמקד בעתיד רק בתחום הWave או גם בתחומים אחרים?
הסופר X היתה תחרות מגניבה ממש כייף ,אבל לא ניתן להצליח אם אין לך ציוד מתאים ,והגלשנים שהיו לי ממש לא התאימו לשם! זה היה קצת מתסכל להתחרות שאתה יודע שאתה לא מגיע מוכן...
בסללום היה גם חוויה, השתמשתי בציוד של ארנון ובציוד של חבר אנגלי. היה קשה כי המתחרים מהירים מאוד אבל כייף. בשתי מילים: מהיר ועצבני ! אם תהיה לי את האפשרות אני אתחרה ב-Wave וב- סופר X .

מה דעתך על הפריסטייל כיום? האם הכיוון אליו הוא הולך רצוי או שמא הוא יתחיל בקרוב מאוד להיות טכני מדי ומשעמם עבור הצופים?
הפריסטיל היום זה משהו מטורף! הרמה כל כך גבוהה שאני כבר לא מצליח לעקוב מה קורה שם ,זו חוויה מדהימה ליראות את זה אבל לא פשוט ללמוד את כל התרגילים החדשים....
החבר'ה האלתים ברמה מאוד מאוד גבוהה והם ההווה והעתיד של הפרייסטיל בארץ וגם בחו"ל .הפרי סטייל בעולם קצת נעלם מהכותרות אבל למרות זאת אנשים ימשיכו לעקוב ולצפות .

מי הכי הרשים אותך מגולשי ה-PWA?
בכל מקום יש גולש שמתבלט יותר, אך מי שהרשים אותי ביותר מספר אחד קאולי הברזילאי ,ויקטור פרננאדז הספרדי בחור נחמד מאוד וגולש מדהים וגם אלכס מוסליני -שלושתם חבר'ה צעירים והם דור ההווה והעתיד .

מה דעתך על כך שאנו חווים חילופי דורות- קאולי וריקרדו אלופי עולם צעירים מאוד והחבר'ה הותיקים נדחקים החוצה מסבבי הפריסטייל והWave?
בפרייסטיל זה ממש מורגש כל הגולשים המובילים הם צעירים מאוד מי שמעל גיל 21 נחשב זקן וכיום כמעט כבר לא רואים חבר'ה ותיקים לוקחים חלק בפרייסטיל, ב-Wave זה קצת שונה- אני חושב שהשנה זה השנה הראשונה שהחברה הצעירים נכנסו חזק לתמונה אבל עדיין החברה הוותיקים עדין הם אלה שיש להם את הניסיון ורובם גם גולשים מדהימים ,אני חושב שב-Wave זה ימשיך להיות כך בשנים הבאות .

מה השאיפות שלך לעתיד?
השאיפות שלי לעתיד הם להמשיך ליהנות מכל רגע שאני עוסק בגלישת הרוח ,להגיע הכי רחוק שאוכל ,ולגלוש רוח ב JAWS ( הגל הגבוה ביותר בעולם) אני לא יודע מתי זה יקרה אבל הלוואי וזה יקרה .

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?
מה שאני יכול לאחל לי ולכל עם ישראל לשנה החדשה ,הכי חשוב הבריאות שנהיה מאושרים ושמחים כל יום ושיהיה הרבה רוח וגלים .

מיל

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully