וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקייטבורד באולימפיאדה- כנראה שיש חיה כזו

7.8.2006 / 0:30

העלייה של ספורט האקסטרים לא הותירה את אנשי הועד האולימפי אדישים,הפופולריות של הענפים גדלה ויותר ויותר אנשים נהנים לראות ולעשות את ענפים אלו.

ענף האקסטרים הראשון להיכנס לסבב התחרויות האולימפי היה סנובורד, אולם הוא נכלל בקטגוריית אולימפיאדת החורף שהיא גירסה מוקטנת מאד של המשחקים האולמפיים הרגילים וגם על זה ספג קיטונות של ביקורת.

אולם בשנים האחרונות יש זליגה של ענפי ספורט אקסטרים שונים לכיוון האולימפי והסיבה היא מאד פשוטה,הפופולריות של הענפים גדלה בטור הנדסי ויותר ויותר אנשים נהנים לראות ולעשות את ענפים אלו.
העלייה של ספורט האקסטרים לא הותירה את אנשי הועד האולימפי אדישים שכן בזמן שהמשחקים האולמפיים "נחלשים", תחרויות פרטיות כמו הXGAMES וה GARVITY GAMES מתחזקים משמעותית כאשר המספרים מדברים על עשרות מיליוני צופים בעולם והכספים (שזה הדבר הכי החשוב לועד האולימפי בישראל ובעולם) זורם.

איך הופכים ענף לספורט לאולימפי ?

על מנת להיכנס לאולימפיאדה על ענף ספורט להיות מוכר על ידי הפדרציה העולמית וזאת לאחר שהוא בונה לעצמו מספיק ארגונים קטנים בעולם של אותו ענף, לדוגמא: אם אני רוצה שיכירו בענף ספורט שאני המצאתי, נניח נסיעה ברולר בלייד עם גלגל אחד, יהיה עליי לדאוג שיקומו כמה ארגונים לענף ספורט זה בעולם שיהיו קשורים זה לזה ואז אוכל להגיש מועמדות להכרה בפדרציה העולמית.כמובן שהכרה של הפדרציה הוא רק שלב אחד,
השלבים הבאים הם בניית הענף במשך שנים, עד הזמנה של הוועד האולימפי למשחקים.

ענפי ספורט האקסטרים כגון סנובורד וגלישת גלים מוכרים בפדרציה העולמית לענפי ספורט ולכן גם מוסדות הספורט בישראל מכירים בענפים אלו כענפי ספורט לגיטימיים (אם ענף ספורט אינו מוכר בפדרציה העולמית הוא גם לא יוכר בישראל, לא משנה כמה הוא גדול) ולפעמים מקבלים פה ושם תקציבים לכל מיני פעילויות.
כיום יש מאבק מאד גדול בין כל ענפי הספורט הלא אולימפיים בישראל מי יקבל איזה תקציבים, כי במדינת ישראל יש כסף לכל דבר חוץ מלקדם ספורטאים.

מה קורה ב 2008 ?

בבייג'ין מתכננים לקיים תחרויות גלישת גלים, למרות שגלישת גלים הוא ענף האקסטרים האולטימטיבי, הוא שנים הלך בכיוון של הכרה האולימפית, ספורטאי הגלישה מזמן אינם אותם BEACH BUMS שהיו בשנות השישים ורובם הם אתלטים מצוינים ששומרים על אורך חיים מופתי, סבב הגלישה המקצועי, ה ASP הוא אחד מהסבבים הצפופים והאכזריים שנמצאים בכל ענף ספורט, זו לא הייתה הפתעה שהספורט ייהפך אולימפי אחרי שנים של התמסדות בכל מיני מסגרות, לטוב ולרע.
למרות שהנשמה של הספורט לעולם לא תיפגע, ישיבה באולימפיאדה עושה את השינוי שלה, אולם חברות הגלישה והגולשים מקפידים לשמור על הרוח החופשית של הספורט עם תחרויות ראווה שונות, צילומי סרטים חתרניים ותמיכה בגולשים חופשיים.

אולם התכנון הוא שב 2012 עוד ענף ספורט אקסטרים ייכנס כספורט ראווה לאולימפיאדה וזה יהיה הסקייטבורד (ככל הנראה רק רמפות וורט בהתחלה),למרות היותו ספורט מרדני ואינדבדואלי. הסקייטבורד שגדל בשנים האחרונות לממדים עצומים (יותר מ 000 ,12,000 מחליקים בארה"ב בלבד) מעניין הרבה עסקנים. העניין המיוחד בצירוף הסקייטבורד לאולימפיאדה, הוא לא הכוונה או הרצון (שלא היו לאף אחד), אלא הנסיבות.

סבב הסקייטבורד העולמי בניגוד לסבב הגלישה המקצועי לא נחשב פרמטר לקביעת גדולתו של מחליק, רוב המחליקים לא מתחרים בסבב ואם כן זה רק בגלל לחץ של הספונסרים. מחליקים רבים אינם חיים אורך חיים ספורטיבי ורובם בכלל לא רואים את עצמם כספורטאים לגיטמיים, הסקייטבורד נחשב בעיניהם לאומנות הרחוב ורובם מעדיפים לטייל ולהחליק במקומות שונים מאשר לנסוע מתחרות לתחרות.
במשך שנים ניסו גורמים כלכליים בסקייטבורד להשאיר את הענף עצמאי, לא מאוגד ולא מאורגן, להשאיר אותו חופשי כפי שהוא, אולם הצרה הגיעה מכיוון לא צפוי ארגוני הרולרים שיושבים כבר הרב הזמן בתוך הביצה האולימפית (גם בהחלקה אומנותית וגם במהירות) ניסו לנכס לעצמם את הספורט ולהיות הנציגים שלו בוועד האולמיפי למרות שלא היה להם שום קשר לעניין!, אבל לא רק הם, אפילו אירגוני כדורגל שונים וכל מיני מוטציות אחרות ניסו לקחת בעלות על הספורט.
לנוכח בעיה זו לא הייתה ברירה לנציגי הענף ובעיקר לנציגי חברות הסקייטבורד, אלא לנסות להתאחד על מנת שיהיה לפחות לאנשים מהענף שליטה איך הספורט יראה באולימפיאדה.

השחיתות האולימפית ?

אולי לא קשה להגדיר מפעל של ספורט כמושחת, גם כאן הנסיבות מצביעות בדיוק על זה, במשך שנים הסקייטבורד היה מחוץ לחוק, היה נחלתם של פאנקיסטים וילדי רחוב והיה בדיחה לספורטאים מקצועיים, פתאום תוך כמה שנים הגלגל התהפך והסקייטבורד הפך להיות הדבר החם של האולימפיאדה. צביעות זה דבר מסוכן, אבל כנראה שיש מספיק מזה בעולם.
בעוד ארגונים קיקיונים ניסו לקחת בעלות על ספורט חופשי, הם למעשה הכריחו אותו להיות ממוסד בניגוד לרצון הפעילים בו, אם מדברים על אירוניה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ומה יהיה מכאן ?

אני מאד מקווה לראות את המחליקים המקצועיים בעולם והחברות מתייחסים בזילזול למפעל המגוחך הזה, מצד שני, הנבואה ניתנה לשוטים, אולי תוך כמה שנים נוכל לראות מחליקים עם ביגוד אחיד נוסעים על סקייטבורד אחיד ועושים "תרגילי חובה", "תרגילי רשות" והכי גרוע מגיעים מוכנים ובזמן למקצה שלהם בלי לילה של בילויים לפני כן, אולי, מה שבטוח שסקייטבורד זה לא יהיה...

לתגובות : lior@adrenalinmag.co.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully