וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספאחיה היה הסיבה שהגעתי למכבי"

סימאס יסאיטיס מתכונן לדרך חדשה במכבי ת"א תחת מאמן ישן, ומפנטז על יד אליהו: "שאראס אמר לי שהאוהדים של מכבי 'משוגעים'"

קשה עד בלתי אפשרי לאתר את סימאס יסאיטיס בימים אלו. כמעט חודש עבר מאז חתם הפורוורד הליטאי במכבי ת"א, ועד אמש טרם העניק ראיון לכלי תקשורת ישראלי, חרף חיפושים וחיזורים נמרצים. "תאמין לי, אני כל כך עסוק בזמן האחרון שבקושי יש לי זמן לעצמי", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ספורט, ספק מתנצל. כעת נמצא יסאיטיס במדריד, שם מתכונן עם נבחרת ליטא לקראת משחקי מוקדמות אליפות אירופה, שייפתחו בקרוב.

רק בן 24, יסאיטיס. סמול פורוורד המתנשא לגובה של 202 סנטימטרים, בעל ידית נפץ ושחקן הגנה מדופלם. בחמש השנים האחרונות הוא כדרר בשחור-אדום של ריטאס וילנה, תפס צעד אחר צעד מקום של כבוד ברוטציה והפך לנדבך חשוב במיוחד בקבוצה המפתיעה של היורוליג אשתקד. "סימאס הוא שחקן ורסטילי שיהיה חלק חשוב ממכבי ת"א בשנים הבאות", אומר מאמן מכבי הטרי נוון ספאחיה, שהיה עבורו בריטאס להרבה יותר ממאמן.

10.7 הנקודות (57.9 אחוזים ל-2, 39.5 אחוזים ל-3) שקלע וחמשת הריבאונדים שהוריד בממוצע ביורוליג בעונה שעברה סידרו ליסאיטיס המוכשר חוזה לשלוש שנים במכבי, בשכר נאה של כ-600,000 דולר לעונה. "ההרגשה היא נהדרת. להיות שחקן של מכבי זה לא דבר של מה בכך", מספר הליטאי לראשונה. "זה מועדון מוכר מאוד ואני חושב שעצם זה שהצטרפתי אליו מהווה סוג של הישג עבורי. אני כבר לא יכול לחכות לפתיחת העונה".

אתה השחקן הזר הראשון שנשמע להוט להגיע לישראל במצב הנוכחי.

"אני לא חושב על המצב בצורה הזאת. אמרו לי שבתל אביב אף פעם לא היו תקריות יוצאות דופן, אז למצב לא היה משקל רב בהחלטה שלי להצטרף למכבי".

תשחק לראשונה מחוץ לליטא, ועוד במועדון לחוץ כמו מכבי. איך ההרגשה?

"כן, בהחלט. בכל דבר חדש יש מידה מסוימת של אי וודאות, וזה גורם לחששות מסוימים. בזמן האחרון תשומת הלב שלי מופנית למשחקים עם נבחרת ליטא, לכן לא הקדשתי לנושא הזה מחשבה רבה מדי. אבל אני מניח שאם אמלא אחר הציפיות, ואני יודע שישנן לא מעט ציפיות ממני, הכל יהיה בסדר".

הגעת למועדון שעבר מהפכה רצינית. סולומון, פארקר ובאסטון עזבו. וויצ'יץ' הוא העוגן היחיד שנותר. תהיה כאן קבוצה חדשה לגמרי בשנה הבאה.

"כל שחקן מחליט מה הטוב ביותר עבורו ואני לא שופט אף אחד. אני לא חושב שאני רשאי להביע דעה בעניין העוזבים, אבל מכבי תישאר מכבי. הקבוצה היא מעל הכל".

"לא יכול לשכוח את האוירה המדהימה בתל אביב"

יסאיטיס גדל והתפתח ככדורסלן באקדמיית הכדורסל של שרונאס מרצ'ולניוס, כוכב העבר הליטאי. כשמלאו לו 18 סיים את לימודיו באקדמיה וחתם בסאקלאי וילנה, הקבוצה הקטנה של העיר. עונה אחת בלבד בסאקלאי הספיקה ליסאיטיס, ומשם עבר לאחות הגדולה ריטאס. עם ריטאס זכה יסאיטיס בשתי אליפויות ליטא ובגביע היול"ב בעונת 2005, כשבמשחק הגמר המטיר 16 נקודות על ראשה של מקדוניקוס היוונית.

הקיץ סיים יסאיטיס את חוזהו בריטאס ו"לכולם היה ברור שפניו מועדות לקבוצה גדולה הרבה יותר", כדברי המנכ"ל יונאס ויינאוסקאס. יסאיטיס היה מבוקש בפנאתינייקוס, בנטון וברצלונה, אך העדיף בסופו של דבר את הצהובים. בדיעבד, מקרה יוצא מהכלל שאינו מעיד על הכלל, לאור ההפסדים הלא טיפוסיים במירוץ אחר אלכס אקר (אולימפיאקוס), זוראן פלאניניץ' (טאו ויטוריה) ועוד. את החתמתו של יסאיטיס חבים הצהובים לנוון ספאחיה. מסתבר שעל רקע המצב הביטחוני, אפילו מכבי הגדולה אינה אטרקטיבית מספיק עבור שחקנים מהשורה השניה ביבשת.

"העובדה שספאחיה יאמן את מכבי היתה מכרעת מבחינתי", מאשר יסאיטיס. "זו היתה הסיבה העיקרית לכך שלקחתי את ההצעה של מכבי. מאחר שזאת הולכת להיות השנה הראשונה שלי בחו"ל, היה חשוב לי מאוד לדעת שאשחק תחת מאמן שאני מכיר".

יצא לך לדבר עם ספאחיה על התפקיד שהוא מייעד לך בעונה הבאה?

"לא. עוד לא".

מה נראה ממך?

"אני באמת לא אוהב לדבר על עצמי. אני רק מקווה שלאוהדים של מכבי תהיה דעה חיובית עלי אחרי שהם ייראו אותי משחק".

בעונה שעברה שיחקת ביד אליהו במדי הקבוצה היריבה. בעונה הבאה האוהדים יעודדו אותך.

"שיחקתי בתל אביב רק פעם אחת, אבל אני לא יכול לשכוח את האווירה המדהימה. שאראס אמר לי שהאוהדים של מכבי 'משוגעים', במובן החיובי כמובן, ואני בהחלט מחכה לרגע שאעלה לפרקט ואתן את כל כולי כדי לשמח את האוהדים ולגרום להם להיות גאים בקבוצה".

על רקע המהפך הגדול הקיץ, איך אתה רואה את המטרות של מכבי בכלל, ושלך בפרט?

"המטרה שלי תמיד זהה - לעשות את המקסימום כדי לעזור לקבוצה. באשר למכבי, אני חושב שהמטרות, עם כל מה שקרה, קורה ויקרה, יישארו זהות - להגיע למקום הראשון בכל מפעל בו ניקח חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully