וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבות קשות לישראליות באירופה

שגיא ניר

6.8.2006 / 13:46

מכבי ראשל"צ תשחק ביורוקאפ מול ג'ירונה וגראבלין, נהריה קיבלה את אסטודיאנטס ודיז'ון. גליל הוגרלה בגביע האתגר, גם הנשים הוגרלו

הגרלה קשה לקבוצות הישראליות במפעלי פיב"א, שהגרלתם התקיימה היום (ראשון) במינכן.

מכבי ראשון לציון, שתשחק לראשונה ביורוקאפ, הוגרלה לבית ד' עם ג'ירונה הספרדית, בה ישחק העונה אריאל מקדונלד, גראבלין מצרפת וסיולי מליטא. "זו הגרלה אטרקטיבית שאני מקווה שתוביל שחקנים ישראלים וזרים לחתום בקבוצה", אמר מאמן ראשון גלעד כץ. "כשנלמד את היריבות ונראה איזה סגל נעמיד נוכל לדבר על מטרות".

את ג'ירונה, שבעונה שעברה הודחה ברבע גמר הפלייאוף על ידי הפינאליסטית טאו, יאמן העונה סבטיסלאב פסיץ' שהגיע מרומא. בקבוצה ישחקו העונה אריאל מקדונלד, גרגור פוצ'קה ובוטסי תורנטון.

גראבלין סיימה את העונה שעברה במקום השישי, והעונה הצטרף לשורותיה אוצ'ה נסוונו, שחקן הגליל בעונה האחרונה. סיוליי הליטאית, הפחות מוכרת, סיימה את העונה האחרונה במקום הרביעי, מקומה הקבוע פחות או יותר בשנים האחרונות אחרי ריטאס וילנה, וז'לגיריס קובנה.

עירוני נהריה, שלפני שנתיים ושלוש השיגה השגים מכובדים ביותר במפעל, הוגרלה לבית א' עם אסטודיאנטס מדריד מספרד, דיז'ון הצרפתית פלוייסטי מרומניה. "המטרה שלנו היא לעלות שלב, אבל לשתי היריבות שלנו מספרד וצרפת יש הרבה היסטוריה", אמר המנהל המקצועי של נהריה מיקי ברקוביץ'. "הן כמעט סגורות מבחינת הסגל ואנחנו רק בתחילת הדרך, אבל נקווה שיהיה שקט כדי שנוכל להתחיל לבנות את הקבוצה".

אסטודיאנטס מדריד, יריבה אירופית ותיקה, סיימה את העונה האחרונה במקום השמיני וטוטאה בשלב רבע הגמר על ידי האלופה מלאגה. בעונה שעברה שיחקה הקבוצה ביול"ב קאפ. דיז'ון סיימה את העונה האחרונה בצרפת במקום ה-11, והיא חוזרת למפעל אחרי הפסקה של שנה.

נימברוק הצ'כית, אותה יאמנו העונה מולי קצורין וננו גינזבורג, תשחק בבית ו' עם ריגה (לטביה), וייוודינה (סרביה) ומארוסי (יוון). בי סי קייב של אבי סוכר תשחק בבית ה' מול קאלב טאלין (אסטוניה), ליאז' (בלגיה) וקאזאן (רוסיה). המשחקים יפתחו בשבעה בנובמבר.

האתגר של גליל וקבוצות הנשים

מוקדם יותר נערכה הגרלת גביע האתגר, בו תשחק העונה הפועל גליל עליון. קבוצתו של עודד קטש תשחק בבית 1 הדרומי, מול אפולון פטראס היוונית, בי קיי פרוסטיוב הצ'כית ואפולון לימאסול מקפריסין. בעונה שעברה השתתפה במפעל אליצור אשקלון, והזוכה בו היתה אוראל גרייט הרוסית אותה אימן שרון דרוקר.

גם קבוצות הנשים הוגרלו היום, כולן לבית הדרומי ביורוקאפ. האלופה הפועל תל אביב הוגרלה לבית ג' עם בוטאספור הטורקית, אפולון פטולמיידאס היוונית וצסק"א סופיה מבולגריה. אנדה רמת השרון הוגרלה לבית א' עם א.א.ל לימאסול מקפריסין, ורסאץ' הסרבית וקבוצה נוספת שתעפיל משלב המוקדמות, בו תשתתפנה דינמו מוסקבה ריג'ן ושתי אוקראיניות: ז'אפורג'ני ודניפרו. בבית ב' תשחק אליצור רמלה עם בשיקטאש הטורקית, קסטוריה היוונית ואולימפיה בוקארשט מרומניה.

אורנה אוסטפלד, מאמנת אנדה רמת השרון, אמרה: "זוהי הגרלה קשה ביותר. הכי קשה שהיתה לנו אי פעם בסיבוב הראשון מאז שהתחלנו להשתתף במפעלי אירופה. המופארם ודינמו מוסקבה ריג'ן, בשורותיה משחקת צ'סטי מלווין ששיחקה אצלנו, וקרוב לוודאי היא זו שתהיה היריבה שלנו, הן קבוצות ברמה מקצועית של השלבים הגבוהים מגביע אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully