וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אופ"א עושים לנו את המוות"

ניר איסקוב

1.8.2006 / 7:02

התרעמות בהתאחדות ובקבוצות על החלטת הארגון שלא לאפשר להם לארח משחקים בגביע אופ"א. חזי מגן: "זו החלטה עם ריח אנטישמיות"

רק לפני כמה ימים הודיעו באופ"א כי למרות המצב הבטחוני, המשחקים בסיבובים המוקדמים בליגת האלופות ובגביע אופ"א בהשתתפות הקבוצות הישראליות, יתקיימו בארץ בתנאי שישוחקו באזור תל אביב.

אתמול (שני) החליטו בהתאחדות הכדורגל האירופית לבוא לקראת יריבותיהן של הישראליות, החוששות מהמצב הבטחוני ולהעתיק את משחקי הבית של הקבוצות הישראליות למקומות נייטרליים ביבשת. נכון לעכשיו, מדובר רק במשחקים שאמורים להתקיים במחזור הקרוב. מי שנפגעות מההחלטה בינתיים הן הפועל ת"א, שהייתה אמורה לארח את דומז'לה הסלובנית ב-8 באוגוסט, ובני יהודה, שהייתה אמורה לארח את לוקומוטיב סופיה ב-10 באוגוסט.

בישיבה נוספת שתקיים הנהלת אופ"א ב-7 לאוגוסט, היא תחליט אם להעתיק גם את המשחקים שאמורים להתקיים בארץ בהמשך החודש, כאשר ההחלטה תתבסס על המצב הביטחוני שישרור באזור.

"אם לא נארח בישראל, לא נשחק"

יו"ר בני יהודה חזי מגן אמר בתגובה לוואלה! ספורט: "אנחנו נארח בישראל. אם לא נארח בישראל, לא נשחק. כך צריכה לנהוג כל קבוצה ישראלית, אם יש לה טיפת כבוד. זו החלטה שנודף ממנה ריח של אנטישמיות. לבני יהודה יש מגרש ביתי ושם היא תשחק. אם ניכנע, אופ"א תדאג לאט לאט לנשל אותנו כליל מהמשחקים. מספיק שסתם החרימו אותנו למשך שנתיים. אם קברניטי ההתאחדות לא מסוגלים לדאוג לעניין, צריך לעבור למישור פוליטי גבוה יותר. זה עניין אנטי ישראלי ואנטי יהודי. אני כרגע לא חושב על סנקציות שיוטלו עלינו, אלא מאמין שההחלטה תשתנה. לא נגיש מחר מגרש חלופי, אפילו לא בצחוק".

דובר הפועל ת"א, אמיר לובין, מסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם ההתאחדות לכדורגל, וכל הצעדים שננקוט ייעשו בתיאום מלא איתה".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל איצ'ה מנחם, ששהה בכנס של שחקני נבחרת ישראל לדורותיה באיצטדיון ר"ג, אמר בעיצומן של החגיגות: "אופ"א עושים לנו את המוות". בתגובה להודעת אופ"א, קיים יו"ר ההתאחדות לכדורגל יצחק איצ`ה מנחם והמנכ"ל חיים צימר, שיחה קשה עם אחראי קשרי ההתאחדויות באופ"א, יעקב אראל, במטרה לשנות את רוע הגזירה. "הזמנתי את יעקב אראל ומנכ"ל אופ"א לארס כריסטר אולסן שיגיעו מיד לארץ אפילו מחר בבוקר בכדי להיווכח שהמצב בת"א הוא בטוח לקיום משחקים" אמר איצ`ה והוסיף": נגיב בחומרה, לא נוותר, ולא נעבור על כך לסדר היום. מאז שלחה אופ"א בשבוע שעבר את המכתב לפיו המשחקים ישוחקו בישראל, לא השתנה דבר. את ההחלטה שתקבל אופ"א מישראל ולא משוויץ".

בתגובה ללחץ אותו מפעילה ליברפול על מוסדות אופ"א המשיך איצ`ה וציין:"ביום חמישי מופיעה בארץ הלהקה האנגלית הגדולה ביותר (דפש מוד) לעיני 55,000 צופים בפארק הירקון - אין סיבה מדוע קבוצת ליברפול לא תופיע כאן גם כן". היו"ר אמר, כמובן, את הדברים עוד לפני הודעת הביטול של הלהקה.

יו"ר בית"ר ירושלים ולדימיר שקלאר אמר לאסף שקד מוואלה! ספורט: "אני מבין שלגבינו עדיין אין החלטה סופית האם נוכל לארח בארץ או לא, וזאת משום שההחלטה של אופ"א תקפה לגבי המשחקים שהישראליות מארחות בשבוע הבא. בכל מקרה, החלטת אופ"א מאכזבת אותי מאוד. אני לא מבין מדוע הם שינו את ההחלטה הקודמת שלהם. הרי לפני כן, המצב היה הרבה יותר חמור, ודווקא עכשיו, כשיש מעט רגיעה, הם שינו את החלטתם. ההחלטה היא מכה לספורט בישראל, ואני אשוחח עם איצ'ה מנחם שיפעיל לחצים על מנת לשנות אותה".

עדכון ראשון: 31.7.06, 20:16
עדכון אחרון: 1.8.06, 07:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully