וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה אבודה

30.7.2006 / 17:39

אף אחד, כולל השר אופיר פינס, לא יכול לערוב לכך שהמלחמה לא תגיע למרכז בזמן שליברפול תבקר בישראל

הבוקר נשלח למערכות העיתונים ואתרי האינטרנט העתק המכתב של שר המדע, התרבות והספורט, אופיר פינס, לאופ"א. במכתב מודיע פינס לראש אגף הכדורגל המקצועני בהתאחדות הכדורגל האירופית כי עומדות בעינן הערובות הקודמות של ממשלת ישראל לשמירה על שלומן של נבחרות וקבוצות המתארחות בארץ. במבט ראשון, זהו צעד מבורך של השר, המנסה להילחם על קיומו של המשחק בין מכבי חיפה לליברפול ברמת גן.

עם זאת, כשקראתי את המכתב עלו אצלי מספר תהיות: ראשית, האם פינס בטוח במאה אחוז שעד נחיתתה של ליברפול בישראל תסתיים המלחמה בצפון? יתרה מכך: האם הוא יודע מעל לכל ספק כי האש לא תתפשט למרכז? אחרי הכל, פינס חבר בממשלה שאישרה בימים האחרונים גיוס של שלוש אוגדות מילואים, ושתובעת מארצות הברית זמן כדי להמשיך את המבצע. אותה ממשלה אחראית גם לכך שבמרכז הארץ הוצבו סוללות של טילי פטריוט, למקרה של ירי טילים מלבנון או מסוריה. איש מחבריה אינו יכול לשלול לגמרי את האפשרות שסוריה תיכנס למעגל הקרבות, או שטילים קטלניים ינחתו במרכז הארץ. רק היום אמרה יו"ר הכנסת, דליה איציק, במפגש עם ראשי ערים מהצפון המופגז: "המצב יהיה רע ואף יורע. טועה מי שחושב שהלחימה תסתיים בקרוב". במקביל אמר שר הביטחון, עמיר פרץ, כי החיזבאללה עלול לסיים את הלחימה במטח של רקטות ארוכות טווח למרכז הארץ. כשניסיתי לבדוק עם משרדו של השר כיצד מתיישבת הבטחתו עם ההצהרות הללו, הופניתי לדוברו. אלא שאז נתקלתי בבעיה: הדובר גויס לשירות מילואים בצו 8.

לפיכך, לא ברור על מה מבסס פינס את הערובות לביטחונן של האורחות. האינסטינקט הראשוני של כל ישראלי גאה הוא לזעום על האנגלים החצופים, שמנסים להתחמק מביקור בתל אביב השלווה. מייד נשלפים מהאוב הפיגועים בלונדון ובמדריד, בירת ספרד, המדינה ממנה מגיע המאמן רפא בניטז, שהיה הראשון שהניף את נס המרד. אלא שאין דין פיגוע בודד בעיר בירה אירופית, ואפילו רצף פיגועים בעיר המרכזית בישראל, כדין איום של מתקפת טילים על מרכז הארץ, שעדיין שריר וקיים.

המציאות הקשה אינה קשורה לדעה פוליטית או למדד הפטריוטיות: ישראל נכשלת לחלוטין בשבועיים וחצי האחרונים בהגנה על העורף שלה. אפשר להצמיד לליברפול אבטחה, ניתן להקיף אותה באנשי שב"כ, אבל הרשו לי להעריך כי במשרד המדע, התרבות והספורט עדיין לא המציאו נשק שיירט טיל קרקע-קרקע שיתעופף לכיוונם של סטיבי ג'י וחבריו. אמת, קלושים הסיכויים שתיפול שערה משערות ראשם של שחקני ליברפול, אך גם טיל שינחת במרחק עשרה קילומטרים מהם עלול לגרום להרחקת משחקי הכדורגל הבינלאומיים מישראל בשנים הקרובות.

נדמה שהביקורת הקשה אותה סופגת כאן ליברפול ביומיים האחרונים נובעת מהכחשת מצבנו הקשה: ישראל נמצאת במלחמה, וזו, כמו כל עימות אלים, עלולה להידרדר בכל רגע. הבוקר הומחשה העובדה הכאובה הזאת, כשפצצה שהטיל חיל האוויר הישראלי הרגה כ-50 אזרחים לבנונים. בדיוק כשנראה היה כי הפסקת האש באופק, אירעה תפנית שעלולה להסלים את העימות. אפילו השר פינס לא יכול לשלוט בגובה הלהבות, אבל מה לא עושים כדי לזכות בעוד אזכור מחמיא בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully