וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכשלתי בבדיקת סמים"

29.7.2006 / 23:31

ג'אסטין גאטלין, אחד משני אצני ה-100 הבכירים בעולם כיום, סיפר מה קרה לו באביב האחרון ומקווה שזה לא יגמור לו את הקריירה

אלוף העולם והאלוף האולימפי בריצת ה-100 מטרים, ג'אסטין גאטלין האמריקאי, סיפר היום (שבת) כי נכשל בבדיקת סמים שנערכה לו בתום ריצת שליחים בתחרות בקנזס, שהתקיימה בחודש אפריל האחרון.

"קיבלתי הודעה מהרשות האמריקאית למניעת סמים כי נכשלתי בבדיקה שהתקיימה ב-22 לאפריל. לפי הבדיקה, נשאתי כמות מופרזת של טסטוסטרון או אחד מהחומרים ממנו הוא מורכב". גאטלין הוסיף: "אני לא יכול להסביר את תוצאות הבדיקה מכיוון שמעולם לא נטלתי במודע סמים אסורים ומעולם לא ביקשתי ממישהו אחר לספק לי חומרים כאלה".

גאטלין, שהישווה הקיץ את שיאו העולמי של אסאפה פאוול (9.77 שנ') והצהיר בביטחון שהוא גם ישבור אותו, החליט למעשה לפרסם את תוצאות הבדיקה לציבור לפני שמישהו אחר היה עושה זאת, כך, לפחות הוא מקווה, יהיה לו פחות קשה להוכיח את חפותו, אם בכלל היא קיימת. גאטלין הוסיף בהצהרתו: "מאז שקיבלתי את את תוצאות הבדיקה, אני עושה כל מה שאני יכול כדי לנסות ולהבין מה גרם להן. אני משתף פעולה עם USADA (הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט) ואני מקווה שכשהעובדות יתבהרו, יהיה ברור לכולם שלא נגעתי בסמים.

יש לציין כי עברו של גאטלין בנושא הסמים לא נקי וב-2001 הוא נתפס בשימוש בחומרים אסורים באליפות ארה"ב לנוער. הסיבה לכך אז הייתה כדורים שנטל גאטלין לטיפול בבעיה רפואית, שהכילו כמות של אמפטמינים. זו הסיבה שהתאחדות האתלטיקה הבינלאומית החליטה לקצר לו בזמנו עונש השעייה של שנתיים, לא לפני רישום הערת אזהרה לפיה הפעם הבאה תגרור השעייה לכל החיים מתחרויות. "הפרשה ההיא רק דירבנה אותי להישאר נקי לאורך כל הקריירה. תמיד ידעתי שהסתבכות נוספת יכולה לגמור לי את הקריירה בספורט שאני כל כך אוהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully