וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריירה יאמן את דרום אפריקה

29.7.2006 / 14:35

המאמן הברזילאי, שזכה עם ברזיל במונדיאל ב-1994 ואכזב איתה בקיץ האחרון בגרמניה, יאמן את מארחת משחקי הגביע העולמי ב-2010

מאמן נבחרת ברזיל לשעבר, קרלוס אלברטו פריירה, מונה למאמן נבחרת דרום אפריקה. הברזילאי חתם לארבע שנים עם הדרום אפריקנים, שיארחו את המונדיאל הקרוב ב-2010.

"זאת תקופה מרגשת עבור הכדורגל הדרום אפריקאי, ואחרי שהחתמנו מאמן מנוסה מהרמות הגבוהות, אנחנו מצפים גם מהשחקנים לעשות את השינוי ולהפוך אותנו לכוח בכדורגל העולמי", אמר יו"ר ההתאחדות הדרום אפריקנית מולפי אוליפנט.

דרום אפריקה תחל במשחקי המוקדמות לקראת אליפות אפריקה ב-2008 מול קונגו בספטמבר, אך עדיין לא ברור אם פריירה יעמוד על הקווים או שמא המאמן הנוכחי, פיטסו מוסימנה.

פריירה יהיה המאמן ה-14 של דרום אפריקה מאז חזרה המדינה להשתתף בתחרויות בינלאומיות לפני 14 שנה. בתקופה הזו העפילה הנבחרת פעמיים לגביע העולם ואף זכתה באליפות אפריקה ב-1996, אבל בשנה האחרונה היא ניצחה רק 3 פעמים מתוך 18 משחקים, חלק מההידרדרות הכללית של הנבחרת בדירוג הרשמי של פיפ"א.

פריירה אמר בשבוע שעבר כי "יהיה לי לכבוד לאמן את המארחת של המונדיאל הבא, שתהיה במרכז ההתעניינות העולמית לקראת הגביע העולמי". אם אכן פריירה יחזיק מעמד עד 2010, הוא ישבור שיא בכך שיאמן בפעם השישית במשחקי הגביע העולמי.

פריירה, 63, זכה כמאמן ברזיל במונדיאל ב-1994, אבל במונדיאל בקיץ האחרון הנבחרת שלו אכזבה קשות את עולם הכדורגל עם הדחה ברבע הגמר ורמה שלא תאמה את חומר השחקנים הכישרוני שעמד לרשותו. כמו כן הוא אימן את כוויית ב-1982, את איחוד האמירויות ב-1990 ואת ערב הסעודית ב-1998 (אז פוטר כבר אחרי שני משחקים).

הניסיון האחרון של פריירה עם הכדורגל האפריקאי היה בשנות ה-60, כשהיה חלק מצוות האימון של נבחרת גאנה שהגיעה לגמר אליפות אפריקה ב-1968, בשנות ה-20 לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully