וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים בישראל. בינתיים

רומן רוזנבלט

28.7.2006 / 12:44

אופ"א הודיעה כי אלא אם כן תהיה הסלמה בלחימה מול החזבאללה, ישראל תוכל לארח את המשחקים באיזור המרכז, בתנאי שיכינו מגרש חלופי

נכון לעכשיו ולמרות המצב הבטחוני, משחקי ליגת האלופות וגביע אופ"א בהשתתפות הקבוצות הישראליות יתקיימו בארץ ובאיזור המרכז.

אחר הצהריים (חמישי) התקבל במשרדי ההתאחדות לכדורגל פקס ממנהל אגף הכדורגל המקצועני באופ"א, ג`ורג`יו מארקטי, שחזר והזכיר את החלטת הועד הפועל של אופ"א מחודש אפריל האחרון על החזרת המשחקים לישראל.

ההחלטה מותנית במספר סעיפים ועיקרן: המשחקים יתקיימו באיזור תל אביב, ההתאחדות מתחייבת לאבטח את הקבוצות האורחות, שרי ממשלת ישראל מתחייבים לעשות הכל כדי לאבטח את האורחים (השרים כבר שלחו מכתב).

הגרלת מוקדמות משחקי גביע אופ"א וליגת האלופות תתקיים ביום שישי בשוייץ. עם זאת, במידה וחלילה תחול התדרדרות במצב הבטחוני שלא תאפשר קיום משחקים באיזור ת"א, מתבקשת ההתאחדות לכדורגל להתכונן לאלטרנטיבות נוספות לקיום משחקי הקבוצות מחוץ לישראל, זאת כמובן רק במידה ותהיה החרפה במצב. מארקטי מקווה שהמשחקים ישוחקו בישראל, אך במידה והמשחקים יועתקו לחו"ל, הוא יבקש לקבל את אישור ההתאחדויות במדינות בהן ישוחקו המשחקים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל יצחק איצ`ה מנחם, אמר בתגובה למכתב לאתר ההתאחדות: "אני מקבל בסיפוק את הודעתו של מר ג`ורג`יו מארקטי וברצוני לציין שההתאחדות תמשיך במאמציה להשאיר את המשחקים בישראל תוך תקווה לשיפור במצב הבטחוני שיאפשר זאת".

בחיפה עדיין לא חוגגים



למרות הודעת אופ"א לגבי השארת המשחקים בארץ לעת עתה, במכבי חיפה לא ממהרים לחגוג. דובר הקבוצה, רועי דניאל, מסר בהתייחס לעניין: "אנחנו שמחים מאוד ומברכים על ההחלטה להשאיר את המשחקים בארץ, עם זאת, מוקדם עדיין לשמוח ואין לברך על המוגמר. אופ"א דורשת על פי החלטתה משנת 2004 בטחונות של העיירה (שבשטח שיפוטה מתקיים המשחק) ושל השלטונות. בנוסף מציינת אופ"א בהודעתה, כי היא שומרת לעצמה את הזכות להעתיק על פי שיקול דעתה את המשחקים מן הארץ במקרה של הידרדרות המצב, ולראיה ישנה דרישה להכין אלטרנטיבות אפשריות בהקדם האפשרי".

בימים האחרונים במקביל להמתנה להחלטת אופ"א, פועלים בחיפה בשיתוף עם ההתאחדות למציאת מקומות חלופיים אירוח המשחקים של הקבוצה במוקדמות ליגת האלופות במידת הצורך, כאשר נבדקות מספר מדינות באירופה כמו הולנד וכמובן השכנה, קפריסין בה כבר שיחקה הקבוצה בעבר.


עדכון ראשון: 27.7, שעה 18:10
עדכון אחרון: 27.7, שעה 12:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully