וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר לשחק בת"א, שם שקט"

29.7.2006 / 12:17

יעקב שחר מקווה שמשחק הגומלין של מכבי חיפה מול ליברפול ייערך בארץ. רפא בניטז חושב אחרת: "אין סיכוי שנשחק בישראל"

אתמול (שישי) נערכה הגרלת הסיבוב השלישי המוקדם של ליגת האלופות, שם תפגוש מכבי חיפה את ליברפול הגדולה. האלופה הישראלית שולבה כלא מדורגת, והכדור שלה נשאר כמעט עד סיום ההגרלה, כאשר קבוצות גדולות כקטנות נשלפו לפניה מהצנצנת.

המשחק הראשון יתקיים באיצטדיון אנפילד האגדי ב-8 או ב-9 באוגוסט. הגומלין, בשאיפה, אם נסראללה לא יעשה בעיות מיותרות ואופ"א תתמיד בהחלטתה, ייערך ב-22 או ב-23 באוגוסט בישראל, באיצטדיון רמת גן או בלומפילד.

שיבוצה של קבוצה ישראלית מול קבוצה גדולה כמו ליברפול הפכה לסיפור היום בלא מעט מדינות ברחבי העולם. כבר בתום ההגרלה חשפו אנשי ליברפול את חששם לבוא לישראל, כשהאופציה להזיז את המשחק מהמזרח התיכון עלתה כבר על הפרק. רפאל בניטז, שקיבל את המידע על ההגרלה במחנה האימונים של ליברפול בשווייץ, פנה כבר להנהלת המועדון והבהיר להם כי הוא לא מוכן לחשוף את שחקניו לסכנה כה גדולה.

"זה מצב משוגע ובלתי הגיוני עבורנו", אמר בניטז לאתר הרשמי של הקבוצה. "לפני כמה שנים כשאימנתי את ולנסיה הוגרלנו נגד מכבי חיפה והמשחק הועבר לקפריסין. המצב אז היה הרבה פחות גרוע ממה שהוא היום", אמר הספרדי, והוסיף: "אין מצב שנגיע לשחק משחק כדורגל בישראל. אופ"א לא יכולה לסכן אף אחד, וזה ברור כשמש. אני מצטער על האנשים בישראל, כי הם בתקופה נוראה כרגע, אבל אנחנו צריכים קודם כל לדאוג לעצמנו. זה יהיה בלתי אפשרי להתרכז במשחק. אופ"א תצטרך להחליט מהר".

אופ"א בכל מקרה, הודיעה כי תקבל את ההחלטה עד יום רביעי.

על פי כלי תקשורת באנגליה, תעשה ליברפול כל שדרוש בשביל להעתיק את המשחק למקום ניטרלי, וכי הם בשום פנים לא יהיו מוכנים לשחק את משחק הגומלין ברמת גן. "אנחנו מודאגים מהמצב, לא בטוח לשחק בישראל. היינו מעדיפים לשחק מול חיפה במדינה ניטרלית. מהמידע שיש בידינו נעשה עוד בירורים, אבל זה עדיין מוקדם לדעת מה יקרה. קפריסין בכל מקרה לא נראית כפתרון ניטרלי כי יש שם הרבה פליטים לבנונים", אמר מזכיר ליברפול, בריס מוריסון, שכבר ערך שיחות ארוכות עם ראשי אופ"א ומתכנן להגיש לארגון מחאה רשמית בנושא.

דובר אופ"א הגיב בנושא, ואמר: "נבקש ביטחונות מההתאחדות הישראלית. כולנו צופים בחדשות ואנו מודאגים מהמצב שמשתנה מדי יום. נמשיך לעקוב כי זו הדרך היחידה. נתקלנו בבעיות באזור הזה כבר בעבר, ולכן יש לנו תוכנית ב'".

יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה, ניסה כבר להרגיע את האנגלים ואמר לרשת סקיי: "לליברפול יש אוהדים רבים בישראל ואני מקווה שהמשחק יוכל להתקיים. היינו שמחים שהמשחק ייערך בחיפה, אבל הוא יוכל להיערך גם בתל אביב, שם שקט".

אפילו טום קייסי, דובר משרד הנשיא האמריקאי, התייחס לחשיבות הספורט ואמר: "ספורט ללא ספק יכול לחבר בין אנשים ובוודאי שהיינו מעדיפים שאנשים ישחקו כדורגל מאשר ירו אחד על השני. בעוד ארצות הברית פועלת להפסקת אש באיזור, אין תכנון לקרוא להפסקת אש מיוחדת בסמוך למועד המשחק, כפי שנהוג באירועים כמו אולימפיאדה".

רוני לוי: ברור שהסיכויים לא בעדנו

כזכור, לפני מספר שנים הגיעה האלופה הישראלית לשלב השלישי של המוקדמות מול מחזיקת הגביע האנגלי, אבל פרשת הפקס ושילובו הלא חוקי של וואליד באדיר מנעו ממנה את המפגש החלומי.

מיותר לציין כי חיפה תעלה לצמד המשחקים כאנדרדוג מוחלט, וכל תוצאה מלבד המשך של האדומים ממרסיסייד לשלב הבתים תחשב כסנסציה בקנה מידה אירופאי מדהים.

"זו מין סגירת מעגל עבורנו, כי למכבי חיפה הייתה בעבר הזדמנות לפגוש את ליברפול, אבל זה לא יצא לפועל בגלל סיבות שאינן קשורות לכדורגל", אמר רוני לוי לערוץ הספורט מיד בתום ההגרלה. "זו הגרלה מאוד קשה, אבל במפעל הזה הכל קשה. מצד שני, בכדורגל לפעמים כאנדרדוג יותר קל. ברור שהסיכויים לא בעדנו, אבל לא נרים ידיים. לפעמים קבוצות גדולות לא נמצאות בכושר משחק טוב כבר בפתיחת העונה".

לגבי ההיכרות שלו עם ליברפול, אמר לוי: "דבר ראשון, התמודדנו בגביע אופ"א מול המאמן רפא בניטז כשהיה בוולנסיה. אבל חוץ מזה, ליברפול השתנתה מהשנה שעברה, וגם אנחנו לא אותה קבוצה. ברור שצריך ללמוד אותם".

"כביכול אנחנו לא פייבוריטים וזה מוריד מאיתנו לחץ, אבל מאז שאני בתפקיד הלחץ הוא תמיד גדול במכבי חיפה", המשיך המאמן. "הצטרפו אלינו הרבה שחקנים חדשים איכותיים, ואני מאוד מרוצה מההתקדמות שלנו בינתיים".

אלופת כל הזמנים של אנגליה (שגיב ברעם)

עם היוודע תוצאות ההגרלה, כלי התקשורת הבריטיים עסקו בהרחבה, בצורה טבעית, במלחמה בין ישראל ללבנון. ה"גארדיאן" ציטט את החלטתה של אופ"א לאשר את אירוח המשחקים בישראל, ורוב אתרי האינטרנט דאגו לציין שהעיר חיפה מופצצת, אבל שהמשחקים ייערכו בת"א, מרחק של כ-100 קילומטרים מהעיר הצפונית.

רק לפני מספר ימים הוכרז כי ליברפול היא הקבוצה האנגלית הגדולה ביותר בהיסטוריה. הקבוצה האדומה מצפון מערב אנגליה היא המעוטרת ביותר באי הבריטי, וב-2005 זכתה בליגת האלופות, אחרי שחזרה מפיגור 3:0 בגמר מול מילאן ל-3:3, ולקחה את הגביע בפנדלים.

אנפילד, אצטדיונה הביתי של הקבוצה האנגלית, יהיה מלא ב-45,362 צופים שיבואו לקבל את היריבה מהמזרח התיכון. הם יפגשו קבוצה שזכתה 18 פעמים בתואר האליפות המקומי, 5 פעמים בגביע אירופה לאלופות/ליגת האלופות, 3 פעמים בגביע אופ"א, 7 פעמים בגביע האנגלי ו-7 פעמים בגביע הליגה. לא נעים.

ליברפול מציבה לעצמה מדי שנה כמטרה את כל התארים, אבל הליגה האנגלית היא הראשונה במעלה. למרות 18 האליפויות, הקבוצה הצפונית לא זכתה בתואר היוקרתי מאז 1990. הקיץ התחזקה הקבוצה בלא מעט שחקנים: פאביו אורליו הברזילאי מוולנסיה, ג'רמיין פנאנט האנגלי, שהגיע רק שלשום מברמינגהאם תמורת 6.7 מיליון ליש"ט, וקרייג בלאמי שעשה את הדרך הקצרה מבלקבורן תמורת 6 מיליון ליש"ט.

עוד הצטרפו לקבוצה: גבריאל פאלטה, הבלם הארגנטינאי מבאנפילד, ומארק גונזאלס הצ'יליאני, שלמעשה היה מושאל לריאל סוסיאדאד בגלל שלא זכה לפני שנה ברשיון עבודה. פרננדו מוריינטס, שלא התאקלם, עזב לולנסיה בתמורה ל-3 מיליון ליש"ט, דיטמאר האמן הוותיק עזב למנצ'סטר סיטי, וג'יבריל סיסה יושאל כנראה למארסיי.

המצטרפים יחברו לחבורת שחקנים בעלי שם עולמי כסטיבן ג'רארד, ג'יימי קארגר, הארי קיואל, צ'אבי אלונסו, ועוד. רפא בניטז, שהגיע מוולנסיה לפני שנתיים הביא איתו חבורה של שחקנים ספרדים הכוללת, מלבד את אלונסו, שעשוי לעזוב לריאל מדריד, גם את לואיס גרסיה והשוער פפה ריינה. בסך הכל, למרות הזכייה בליגת האלופות, ליברפול עדיין לא בליגה של הגדולות באמת באנגליה ובאירופה. אולי השנה היא תגיע לשם.

מלבד החוויה והכסף מזכויות השידור, נראה שחיפה תתקשה להוציא משהו מהמפגש הכפול. באנפילד תתמודד האלופה הישראלית מול אחד הקהלים המפורסמים והמסורים בעולם. אוהדי חיפה יזכו לראות ולשמוע את אוהדי יריבתם מבצעים את "לעולם לא תצעדי לבד" - ההמנון הרשמי של אוהדי ליברפול, שאומץ עם השנים על ידי אוהדי קבוצות אחרות כמו סלטיק ואייאקס.

אם צריך לחפש נקודות תורפה בליברפול, הרי זאת ההתקפה. הטבלאות של העונות האחרונות מראות שתמיד - אבל תמיד - ליברפול כובשת פחות מארסנל, צ'לסי (בשנתיים האחרונות) ויונייטד. מלכי שערים לא תפגשו באנפילד. ספק אם זה יעזור לרוני לוי.

ההגרלה המלאה

מילאן, שמקומה במוקדמות עדיין טעון אישור של אופ"א ביום רביעי, קיבלה את המנצחת בין קורק סיטי האירית לכוכב האדום בלגרד, והסרבים, שצפויים לגבור על האירים, לא יעשו לקאקה ולחבריו חיים קלים בדרך לחזרה אפשרית לליגת האלופות.

ולנסיה הגדולה תפגוש את המנצחת בין זלצבורג לציריך (1:2 ביתי לציריך במשחק הראשון), עם כוונות ברורות לחזור לשלב הבתים, ממנו נעדרה בשנה שעברה. ארסנל, שהייתה רחוקה דקות ספורות בלבד מהתואר האירופי של 2006, לפני שנכנעה לצמד של בארסה בגמר בפריז, תתמודד מול המנצחת בין דינמו זאגרב לאקרנאס הליטאית (2:4 לקייב בחוץ במשחק הראשון).

אחד המשחקים הפתוחים והקשים לחיזוי יהיה בין המבורג הגרמנית לאוסאסונה הספרדית, שהפתיעה בעונה שעברה בלה ליגה, כשהצליחה להתברג בין ארבע הראשונות.

שאר המשחקים:

בנפיקה (פורטוגל) - אוסטריה מאניה (אוסטריה)

אייאקס (הולנד ) - FC קופנהאגן (דנמרק)

קייבו (איטליה) - לבסקי סופיה (בולגריה)/סיוני בולסוני (גרוזיה)

ליל (צרפת) - דברצני (הונגריה)/רבודניקי (מקדוניה)

הארטס (סקוטלנד)/סירוסקי (בוסניה) - אא"ק אתונה

דינמו קייב (אוקראינה)/מטאלורג (אוקראינה) - פנרבחצ'ה (טורקיה)/טורשאבן (איי פארו)

ליברץ (צ'כיה) - שריף טירספול (מקדוניה)/ספרטק מוסקבה (רוסיה)

שחטאר דונייצק (אוקראינה) - לגיה ורשה (פולין) - הפנרפיורדור (איסלנד)
צסק"א מוסקבה (רוסיה) - דיורגרנס (שבדיה)/רוזומברוק (סלובקיה)

גלאטסראיי (טורקיה) - מלאדה בולסלב (צ'כיה)/ולרנגה (נורבגיה)

סטנדארט ליאז' (בלגיה) - גוריצה (סלובניה)/סטיאווה בוקרשט (רומניה)

עדכון ראשון: 28.7 13:31
עדכון אחרון: 29.7 12:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully