וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז למה לא יותם?

גיל קדרון

26.7.2006 / 22:43

הלפרין לא הרשים במדי סיאטל בליגת הקיץ, אבל נבחרי סיבוב שני אחרים קיבלו חוזה גם בלי לחרוך רשתות. אז מה באמת הסיכויים?

יותם הלפרין חזר היום (רביעי) לישראל אחרי שסיים את הופעותיו במדי סיאטל בליגת הקיץ של סולט לייק סיטי, וימתין כשבוע לפני שיידע אם יתחכך בעונה הקרובה בריי אלן ורשארד לואיס מהסוניקס, או ביניב גרין ושרון ששון ממכבי ת"א. הוא נשמע אופטימי לגבי הסיכויים שלו, וזאת למרות שלפי דיווחים מארה"ב הוא נראה מותש לאחר עונה ארוכה במדי לובליאנה, אחריה הגיעו אימונים לקראת הדראפט. היכולת שלו למצוא מקום בסגל של הסוניקס מוטלת בספק. לקבוצה יש שני רכזים טובים בדמות לוק רידנאוור וארל ווטסון, כוכב בעמדת השוטינג גארד בדמות ריי אלן, ומחליף טוב מהספסל, דמיאן ווילקינס, בנוסף לצרפתי מיקל ג'לאבל, נבחר הסיבוב השני מהעונה הקודמת, שמגיע מריאל מדריד.

יותם קיווה להיבחר בסיבוב הראשון ולקבל חוזה מובטח, אבל הידרדר לבסוף לבחירה ה-53, עמוק בסיבוב השני, ונאלץ לעבוד קשה כדי להוכיח שמקומו ב-NBA. עכשיו, כשהעשן התפזר אחרי סיום כל ליגות הקיץ ונבחרי סיבוב שני רבים חותמים בקבוצות, מתברר גודל הפיספוס. אלו שלא יקבלו חוזה יישארו בליגת המילואים או יצטרפו למחנה האימונים בתקווה לשכנע את המאמן והג'נרל מנג'ר. הלפרין, אם לא יקבל חוזה, יחזור ללבוש צהוב.

להלפרין, כזכור, היתה עונה טובה ביורוליג, עם 13.4 נקודות למשחק. אלא שאחת האימרות המפורסמות של ליגת הקיץ היא כי מי שמגלה יכולת טובה לא הוכיח עדיין שום דבר, אבל מי שלא הצליח לבלוט מול רמת כישרון מוגבלת כל כך - אין לו מה לחפש מעבר לים.

הזוכים המאושרים בחוזה

דטרויט פיסטונס - וויל בלאלוק, פוינט גארד, בחירה 60:

הפיסטונס החתימו את הרכז על חוזה לשנתיים. בלאלוק שיחק במכללת איווה סטייט, שם רשם ממוצעים של 15.4 נקודות, 6.1 אסיסטים (עשירי במדינה). עד כמה הוא היה מרשים בליגת הקיץ של וגאס? הוא קלע 5.2 נקודות, הוריד 1.8 ריבאונדים ומסר 3.4 אסיסטים ב-21.8 דקות, ממוצעים לא בהרבה יותר מרשימים מאשר של הלפרין.


בוסטון סלטיקס - קווין פיטסנוגל, סנטר, לא נבחר בדראפט:

פיטסנוגל, סנטר בגובה 2.10 מטר שקולע משלוש, שיחק במדי מיאמי בליגת הקיץ, וקיבל חוזה בבוסטון. בעונה שעברה הוא קלע 19.3 נקודות בממוצע בווסט וירג'יניה, ונבחר לחמישיית הביג איסט. 253 השלשות שקלע הם שיא מכללה, ואחוז הדיוק שלו, 41.1, הוא השני בטיבו בתולדות המכללה.


אטלנטה הוקס - סולומון ג'ונס, פורוורד/סנטר, בחירה 33:

ג'ונס סיים את עונתו הרביעית במכללת דרום פלורידה עם ממוצעים של 13.2 נקודות, 9.8 ריבאונדים ו-3.1 חסימות. הוא קיבל את חוזה בהוקס עוד לפני שרגלו דרכה על פרקט בליגת הקיץ של יוטה.

טורונטו ראפטורס - פי ג'יי טאקר, סמול פורוורד, בחירה 35:

הפורוורד ההגנתי ממכללת טקסס קלע 8.2 נקודות והוריד 4.2 כדורים חוזרים ב-18.4 דקות במדי הראפטורס בליגת הקיץ, וקיבל את החוזה המיוחל.

מי עוד?

יוסטון רוקטס - סטיב נובאק, סמול פורוורד, בחירה 32:

נובאק ממלא צורך חשוב לרוקטס - הקליעה מבחוץ. הוא סיים את שהותו במכללת מארקט כקלעי השלשות הטוב בתולדות המכללה. הממוצעים שלו בווגאס היו 16 נקודות ב-42.9 אחוזים מאחורי הקשת, והוא ידע לנצל את גובהו, 2.06 מטר, כדי לקלוע גם מתחת לסלים. בשני משחקים הוא קלע מעל 20 נקודות, והרשים את אלו שצפו בו במדי הרוקטס.

אורלנדו מג'יק - ג'יימס אוגוסטין, פורוורד, בחירה 41:

אוגוסטין, שמתנשא לגובה של 2.10 מטר, לא צריך היה את ליגת הקיץ כדי להרשים את המג'יק. את עונתו הרביעית באוניברסיטת אילינוי הוא סיים עם 13.6 נקודות ו-9.1 כדורים חוזרים, וקיבל על הדרך מקום בחמישיית הביג 10.


מילווקי באקס (דרך סן אנטוניו) - דמיר מרקוטה, פורוורד, בחירה 59:

מרקוטה, 2.09 מטר, נבחר במקום ה-59 בדראפט האחרון והגיע לבאקס מהספרס בתמורה לבחירת הסיבוב השני הטובה יותר מהשתיים שיהיו לה ב-2007. הוא קלע 8.3 נקודות ו-4.4 ריבאונדים בעונה שעברה בליגה האדריאטית במדי ציבונה זאגרב, והצטיין במשחק מול מכבי תל אביב ביד אליהו. השחקן בן ה-20, שלמרות גובהו משחק רחוק מהסל, צפוי להתחיל את קריירת ה-NBA בליגת ה-NBDL, ליגת המשנה שבה משחקים כשרונות צעירים, שטרם מוכנים לדבר האמיתי.


מיאמי היט - מייק גאנסי, גארד, לא נבחר בדראפט.

גאנסי שיחק במדי ההיט בליגת הקיץ, יחד עם חברו מווסט וירג'יניה, מיודענו פיטסנוגל, והשיג חוזה לשנתיים במדי אלופת ה-NBA.


דנבר נאגטס - יאקובה דיאוורה, פורוורד, לא נבחר בדראפט:

היכולת של דיאוורה האתלטי והחזק בליגת הקיץ שיכנעה את הנאגטס להתעלם מהיכולת המצחיקה שגילה במדי קלימאמיו בולוניה, שם עלה מהספסל ולא הרשים, בלשון המעטה. בחמישה משחקים בליגת הקיץ הוא קלע 11.8 נקודות, שאב 3 כדורים חוזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully