וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמחק את החיוך

גיל קדרון

25.7.2006 / 12:46

ניו יורק עדיין בצרות, דטרויט כבר לא מועמדת לאליפות וטורונטו עוד לא בפלייאוף. מהלכי הקיץ ב-NBA, חלק שלישי ואחרון

צעד אחורה

דטרויט פיסטונס:

באו: נאזי מוחמד (שחקן חופשי מסן אנטוניו), פליפ מארי (שחקן חופשי מקליבלנד), רונלד דופרי (שחקן חופשי ממינסוטה) וצ'ייק סאמב (דרך הדראפט)

הלכו: בן וואלאס (שחקן חופשי, עזב לשיקגו), מוריס אוונס (בטרייד ללייקרס)

ניתוח: הפיסטונס שלמדנו להכיר ולאהוב או לשנוא, תלוי בנקודת המבט, כבר אינם קיימים עוד. האופי של הבד בויס הלך עם וואלאס לשיקגו, ובידיים של ג'ו דומארס ופליפ סונדרס נותר סגל שיתקשה להגיע לאותם הישגים שראו בעיר המכוניות בשנים האחרונות. צ'ונסי בילאפס, ריפ המילטון, טיישון פרינס וראשיד וואלאס עדיין בסביבה, אבל עם כל הכבוד (ואין הרבה) לנאזי מוחמד, ולספסל המצחיק של הקבוצה, יש תחושה חזקה שהשיא הרבה מאחוריהם. השינויים בסגל יובילו את פליפ להשתמש בסמול בול, במהלכי התקפה מתוחכמים ובכדורסל מהיר יותר, אבל עם הרבה פחות הגנה, הרבה פחות לב, והרבה פחות הצלחה.

ציפיות: כלפי חוץ ידברו על אליפות, בפועל גמר מזרח עשוי להיחשב הצלחה

ניו יורק ניקס:

באו: רנאלדו באלקמן ומרדי קולינס (דרך הדראפט)

הלכו: ג'קי באטלר (שחקן חופשי מוגבל, עזב לסן אנטוניו)

ניתוח: סוף סוף הקארמה של איזיאה תומאס חוזרת להכות בו בישבן. במשך שנים הוא ניפח את תקרת השכר של הקבוצה בלי בושה, כאילו ששטרות של מיליונים גדלים על העצים, כאילו שניהול כלכלי נבון אינו ניהול מקצועי נבון, וכאילו שהוא לא ראה מעולם את השחקנים אותם הוא מחתים על חוזים מופרכים (ג'מאל קרופורד שווה 70 מיליון? אדי קרי שווה 70 מיליון? ג'רום ג'יימס שווה 35 מיליון?!).

היו לו כמה רגעים של נחת כאשר לארי בראון נזרק מהתפוח הגדול בבושת פנים, ולרגע נראה היה שהוא יצא נקי מכל הסיפור. אבל הבעלים ג'יימס דולן נתן לזיק שנה אחת בלבד להוציא משהו מערימות הזבל שהוא הביא לניו יורק ביותר מ-200 מיליון דולר (כולל מס המותרות). יש בסגל הזה לא מעט כשרון, וסביר להניח שהניקס ישיגו יותר ניצחונות ב-2007 מאשר השיגו תחת בראון ב-2006, אבל כל עוד תומאס בתמונה הכיוון הכללי של המועדון הוא אל עבר פח האשפה. העונה יפרפרו הניקס פרפור אחרון. ברגע שאיזיאה יעוף, יחזור האור אל קצה המנהרה.

סיאטל סופרסוניקס:

באו: מוחמד סנה, דנהאם בראון, מיקאל ג'לאבלה (בחירת דראפט של 2005, עזב את ריאל מדריד)

הלכו: אף אחד

ניתוח: עכשיו אפשר לראות את ההצלחה של 2005 בפרופורציות הנכונות: הבלחה חד פעמית. הסוניקס שוקעים במצולות כבר שנים רבות, והחלפת הבעלות של המועדון רק תגביר את הסחף. תושבי העיר לא מתלהבים מהרעיון לשלם בעצמם עבור אולם חדש וחדיש של מועדון כושל, ובעוד כמה שנים הסוניקס צפויים לנדוד לאוקלהומה סיטי. השחקנים לא יודעים לאן מועדות פניהם, ובינתיים הם יעבירו את הזמן על הפרקט, ויאספו את הצ'קים בראש כל חודש. אפשר היה להגיד שאיזה מסכנים האוהדים, אבל לא באמת איכפת להם.

ציפיות: שאהבת המועדון תחזור לאוהדים, והללו יסכימו למס החדש שיעזור לבניית אולם משופר

פירוק והרכבה

פורטלנד טרייל ברלייזרס:

באו: למרקוס אלדרידג', ברנדון רוי, סרחיו רודריגז, ג'ואל פרילנד (דרך הדראפט), דן דיקאו ורייף לאפרנץ (בטרייד מבוסטון)

הלכו: ויקטור חריאפה (בטרייד לשיקגו), ת'יאו רטליף וסבסטיאן טלפייר (בטרייד לבוסטון)

ניתוח: קווין פריצ'ארד תפס את מקומו של ג'ון נאש הכושל כנשיא המועדון, ומיד התפנה לעשות את מה שנאש הבטיח ולא קיים: לשנות את המנטליות והאופי של המועדון. לפורטלנד יש אוהדים מאוד נאמנים, ואי שם בצפון מערב ארה"ב חיים אמריקאים יותר ליברלים מאשר ברוב חלקי המדינה, אבל גם להם יש גבולות. ספק אם שחקן שמעשן ג'וינט מוציא אותם מהכלים. מעצרים על ימין ושמאל, משחק אדיש, זילזול באוהדים, מכות בין השחקנים, ושקרים של ההנהלה - זה כן. בינתיים, הבעלים פול אלן גם גילה שהמועדון מדמם מיליוני דולרים. מצד שני, לפחות עכשיו עושים הבלייזרס את מה שהניקס היו צריכים לעשות מזמן - להרוס את הכל כדי לבנות מחדש מההתחלה.

ציפיות: ניצני כוכבות של אלדרידג' פוי, ולהצליח להיפטר מזק רנדולף ודריוס מיילס

טורונטו ראפטורס:

באו: אנדראה בארניאני ופי ג'יי טאקר (דרך הדראפט), טי ג'יי פורד (בטרייד ממילווקי), קריס האמפריס (בטרייד מיוטה), ראשו נסטרוביץ' (בטרייד מסן אנטוניו), ואנתוני פארקר (שחקן חופשי, עזב את מכבי תל אביב). פרד ג'ונס מאינדיאנה צפוי לחתום

הלכו: מייק ג'יימס (שחקן חופשי, עזב למינסוטה), רפאל אראוז'ו (בטרייד ליוטה), צ'רלי וילנואבה (בטרייד למילווקי), מט בונר ואריק וויליאמס (בטרייד לסן אנטוניו), אנדרה בארט (שוחרר)

ניתוח: להבדיל ממה שקורה בפורטלנד, עושה רושם שהפירוק וההרכבה של קולאנג'לו יניב תוצאות מהירות יותר, גם אם לא עד כדי כך מהירות, כפי שאלפי אוהדי טורונטו בארץ הקודש חושבים. אותם אוהדים ישראלים נאמנים, שנשארו עם הקבוצה לכל אורך שנות ה-90 הקשות, צריכים להבין שייקח זמן עד שבארניאני יהפוך לכוכב, ושפארקר של יד אליהו אינו אותו אחד שיעמוד מול דווין וויד, קובי בריאנט ו-וינס קרטר. פורד ירוץ קדימה, האירופאים יתנו את התפוקה, בוש שוב יהיה אולסטאר, והראפטורס יהיו טובים, אבל לא יראו פלייאוף.

ציפיות: שהאופי הקבוצתי-אירופאי-התקפי שקולאנג'לו מנסה להתוות יבוא לידי ביטוי על הפרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully