וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבחון חתם במכבי ת"א

ניר איסקוב

25.7.2006 / 11:08

הקשר חתם על חוזה ל-4 שנים במדי הצהובים, ויצטרף היום למחנה האימונים. איומים על חיי אלעד, ששוקל לעזוב את הפועל פ"ת

עסקת העברתו של יוסי שבחון למכבי ת"א הגיעה היום (שלישי) לסיומה. הקשר חתם היום ל-4 שנים במדי מכבי ת"א ויצטרף כבר הערב למחנה האימונים של הקבוצה במירלו, הולנד.

היום נפגשו נציגי השחקן עם נציגי הפועל פ"ת והביאו את אחת הסאגות הארוכות של הקיץ לידי סיום. בהודעה רשמית שהוציא המועדון באתר הרשמי נכתב: "לאחר חבלי לידה קשים, אשר נמשכו שבועות ארוכים, נסגרה העיסקה באופן סופי".

כל שנותר היה לסיכום סופי של העסקה הוא אור ירוק מצד רונן אלעד, נשיא הפועל פ"ת, עליו הופעלו כל העת לחצים מצד אוהדי פ"ת שלא לאשר את המכירה. במסגרת העסקה, תעביר מכבי ת"א להפועל פ"ת כחצי מיליון דולר.

"אני שמח שסוף סוף נחתמה העיסקה", אמר מאמן הקבוצה אלי כהן, "ביני ובין יוסי נסגר מעגל, אשר התחיל בהפועל פ"ת כשהיה בן 17 ועלה לבוגרים. אין לי ספק שיוסי הוא בעל איכויות ואני מקווה שההתאקלמות והכניסה לכושר יהיו מהירים וחלקים כך שנוכל ליהנות משרותיו הטובים", אמר כהן.

בעניין אחר - הקשר האחורי כריסטיאן נגוי, קשר סטנדארד ליאז' בעונה החולפת, הצטרף למחנה האימונים של הקבוצה וערך אתמול (שני) אימון בכורה. הברזילאי כריסטיאנו צפוי להצטרף בקרוב להתרשמות. נגוי שיחק לפני כן ארבע עונות במנצ'סטר סיטי ונבחן בימים האחרונים בהפועל פ"ת, כריסטיאנו בן ה-25 מגיע מרודה.

לעומת זאת, הבלם הצרפתי, פרדריק דאנג'ו, הודיע כי הוא לא יצטרף לקבוצה בגלל חששו מהמצב בישראל. אשתו של דאנג'ו נמצאת בהיריון מתקדם, והזוג מסרו למכבי כי הם חוששים להגיע ארצה. היום (שלישי) ערכה מכבי ת"א אימון קואורדינציה וכוח מתפרץ.

"נחצו כל הקוים האדומים"

הבעלים של הפועל פ"ת, רונן אלעד, עמד במהלך התקופה האחרונה במוקד המחאה של אוהדי הקבוצה, עקב מדיניות הרכש של המועדון. עיקר קצפם של האוהדים יצא על עסקת שבחון, כוכב הקבוצה שעבר היום סופית למכבי ת"א.

אלעד קיבל הבוקר איומים על חייו בעקבות מכירת שבחון, מה שהיווה למעשה את הטריגר להחלטתו לשקול לעזוב את המועדון. אלעד, שספג איומים דומים גם בשבוע שעבר, הגיש תלונה בנושא למשטרת פ"ת. מחר (רביעי) בבוקר יפגש אלעד עם שותפו לבעלות, ציון דלל, והשניים יחליטו סופית על המשך דרכם במועדון.

דלל אמר לוואלה! ספורט: "נחצו כל הקווים האדומים, יש גבול למה שניתן לסבול בהיותך בתפקיד ציבורי. אני גם חושב שהפגנות מול בתיהם הפרטיים של אנשים הן דבר שלא יעשה. אני מקווה מאוד שהמשטרה שחוקרת את העניין תמצא את האנשים האלה ותמצה עימם את הדין. אני מתכוון לשוחח עם האוהדים כדי שיבינו סוף סוף שהדברים שהם עושים גורמים נזק ושיפסיקו עם זה. אם לא, שימצאו לעצמם מישהו אחר שיקח על עצמו את הקבוצה. די בנזק שנגרם עם עזיבתו של גיא שמיר. כמו כן, אני מקווה ואעשה הכל כדי לשכנע את אלעד לחזור בו מכוונתו".

בנוגע להשלמת עסקת שבחון אמר דלל: "אני בודק כרגע יחד עם אלעד את הדרכים הטובות ביותר להועיל להפועל פ"ת מהעיסקה". לוואלה! ספורט נודע כי דלל, שהתנגד נחרצות למכירת שבחון התנה את הסכמתו לעסקה בהשארתם של מנור חסן והשוער הקרואטי סילביה צ'אבלינה, המחזיק בחוזה לעונה נוספת בקבוצה. כמו כן דרש דלל לפתוח במגעים עם סאלם אבו סיאם ולהשתמש בסכום המכירה כדי לצרף זר או שניים ברמה גבוהה.

מאיר שמיר, הספונסר הראשי של המועדון, טילפן לדלל והביע נכונות להמשיך לתמוך בקבוצה. "אני שמח שלמרות האוהדים שממררים את חייו, שמיר עדיין מוכן לתמוך בקבוצה", אמר דלל.

לאחר חתימת שבחון במכבי ת"א, פירסמה הקבוצה הודעה רשמית. "לאור חציית הקווים האדומים ע"י מספר גורמים המתיימרים להיות אוהדי הקבוצה שבאו לידי ביטוי באיומים והפגנות, שוקל רונן אלעד את המשך דרכו בהפועל פ"ת", נמסר בהודעה. "מיומו הראשון כבעלים של הפועל פ"ת, גינה רונן אלעד את התנהגות האוהדים כלפי מאיר שמיר והצהיר בצורה מאוד ברורה שלא יהיה מוכן לקבל התנהגות מסוג זה".

לאחר שיחה שקיים עם ועד העמותה אמש, החל הועד בהכנות למקרה שאלעד לא ימשיך. למרות הסיטואציה, רונן אלעד הבטיח להמשיך לתמוך כלכלית בקבוצה. "החלטתי לעצור את כדור השלג", אמר אלעד, "ולא לחוות דברים שלצערנו כבר קרו בכדורגל הישראלי".

מיכה אדניה, מראשי חוג אוהדי הפועל פ"ת, הגיב לדברים: "חוג האוהדים מציע לאלעד לא לשקול את דרכו, אלא להחליט לעזוב את הקבוצה עקב מכירת שבחון. זהו יום קשה לאוהדי הפועל פ"ת ונעשה כאן מעשה נבלה , שממשיך את סאגת מכירת שחקני הבית המצטיינים. זה החל עם מכירת תמוז על ידי פיברוק תרגיל עוקץ ספרדי וממשיך עם שחרור שחקן תחת חוזה לשנתיים. חוג האוהדים מוקיע את הניסיון הנואל של אלעד ודלל להחליט עבורנו באלו פעולות, מתי והיכן ננקוט עקב צעדיו החמורים".

בהתייחסו לאיומים על חייו של אלעד אמר אדניה: "אני מתקשה להאמין שאוהד הפועל פ"ת יעשה כזה דבר, ואם אכן כך הדבר הרי שישנם גורמים המטפלים בזה. אני מציע לאלעד ולדלל שלא ינפנפו בתירוצים שונים ומשונים, כשהבעיה היא שהם אינם מסוגלים להחזיק את הקבוצה כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully