וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונגה יאמן את ברזיל

25.7.2006 / 12:00

הקפטן לשעבר יחליף בתפקיד את פריירה, שצפוי לאמן את דרום אפריקה. דונגה: "אני מקווה להביא את אותה נחישות שהיתה לנו ב-94'"

קרלוס קייטנו בלדו ורי, הידוע בשמו [[דונגה]], לשעבר קפטן נבחרת [[ברזיל]], מונה הלילה (בין שני לשלישי) למשרת מאמן הנבחרת. התאחדות הכדורגל הברזילאית הוציאה על כך הודעה באתר הרשמי, ובירכה את מחליפו של [[קרלוס אלברטו פריירה]].

"אני רוצה להביא את אותה הנחישות וההתמדה שהפגנו כשהייתי קשר בנבחרת", אמר דונגה, שזכה כקפטן להניף את גביע העולם ב-1994. הבחירה בו מפתיעה יחסית, מכיוון שלרשות נשיא ההתאחדות, ריקרדו טשיירה, עמדו מספר אופציות שנחשבו מובחרות יותר.

דונגה בן ה-43 החל את קריירת המשחק שלו בברזיל, כשהקבוצה הראשונה שלו באירופה הייתה פיזה, אליה הצטרף ב-1987. לאחר מכן שיחק בפיורנטינה, פסקארה, [[שטוטגארט]] הגרמנית וסיים את הקריירה ביפן. הוא זכה עם הנבחרת הצעירה של ברזיל במדליית הכסף באולימפיאדת 1984, ושיחק בשלושה מונדיאלים - 1990 באיטליה, 1994 בארה"ב ו-1998 בצרפת.

כבר בשנת 2000 הוזכר שמו כמחליפו של ונדרליי לושמבורגו בנבחרת, אבל הסתייגותו מהצורה בה נוהלה ההתאחדות הביאה אותו להשיב בשלילה. הוא משמש כחבר הנהלת קווינס פארק ריינג'רס האנגלית, אך חסר ניסיון לחלוטין בעמדת המאמן.

רונאלדו הגיב למינוי: "כולנו זוכרים את ההחלטיות והכוח של דונגה על המגרש. לדעתי זה ישחק לטובתו כמאמן. למדתי ממנו המון דברים כשחקן. הוא יצליח כמאמן בדיוק כמו כשהיה שחקן".

פריירה מתקרב למונדיאל שישי

מאמן נבחרת ברזיל היוצא, קרלוס אלברטו פריירה, קרוב לאמן את נבחרת דרום אפריקה, שתשחק בוודאות במונדיאל 2010 שייערך אצלה. משלחת מדרום אפריקה תצא ביום רביעי הקרוב לברזיל על מנת לפגוש את המאמן ולשכנע אותו סופית לקחת אחריות על הנבחרת, כדי שלא תפשל במונדיאל החשוב כל כך מבחינתה. "זה כבוד גדול בשבילי לקבל הצעה כזאת", הצהיר פריירה. "הכל יתבהר אחרי שאשב עם הנציגים מדרום אפריקה".

אם השיחות יהפכו לחוזה, מונדיאל 2010 יהיה השישי של פריירה כמאמן ראשי. ב-1970 הוא שימש כמאמן כושר של ברזיל, ב-1982 הדריך את כווית, ב-1990 את איחוד האמירויות, ב-1994 את ברזיל, ב-1998 את סעודיה וב-2006, כידוע, שוב את ברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully