וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשו המלצות לתיקונים נרחבים בחוקי הספורט

24.7.2006 / 19:15

ועדה בראשות בעו"ד דן חי בדקה אספקטים רבים של חוקי הספורט בישראל, והעלתה הצעות לשינויים, אותם הגישה לשר אופיר פינס

עו"ד דן חי הגיש היום (ראשון) לשר המדע, התרבות והספורט אופיר פינס דו"ח מיוחד של ועדה שעמד בראשה, ועדת משפט וספורט בלשכת עורכי הדין, ובו המלצות לתיקוני חקיקה מהפכניים בחוק הספורט.

"הרושם שהותירה הפגישה הינו שיש במשרד המדע, התרבות והספורט נכונות רבה לערוך שינוי מקיף בחוק הספורט, שהשר פינס הוא הראשון אשר תומך במגמה זו ויש לברך על כך, אמר עו"ד חי. "אם אכן כך יקרה, עבודת הועדה בראשותי לא היתה לריק ובכך יהיה הישגנו".

הוועדה שכללה, בין השאר, עורכי דין המייצגים ספורטאים, אגודות ספורט, התאחדויות ואיגודי ספורט וכדומה, המליצה על שורה של תיקונים לחוק במטרה להסדיר את העיסוק בספורט המקצועני, החובבני והעממי. בין התיקונים שמציעה הועדה: הסדרת מעבר ספורטאים בכל ענפי הכדור תוך אימוץ מנגנון דומה לזה הקיים בהתאחדות לכדורגל, אך בהבדל משמעותי אחד: כל ספורטאי מעל גיל 24 שלא יהיה קשור בחוזה יוכל לעבור ללא תמורה לכל אגודה שיחפוץ, קביעה שדיין או בורר לא יוכל להיות פעיל ביותר מהתאחדות או איגוד אחד, השוואת תנאי המס של ספורטאים זרים לאלה של הספורטאים הישראלים, הסדרתם של תקנוני ההתאחדויות והגבלתם אך ורק לתחומים שדורשים התמחות בספורט, קביעת תקופת התיישנות קצרה לתביעות על פי חוק הספורט ועוד.

בפני הועדה הופיעו שורה ארוכה של גורמים מובילים בספורט הישראלי. בסיכום הפגישה בין השר פינס לעו"ד דן חי הוחלט כי יוקם צוות במשרד המדע, התרבות והספורט שיבחן לעומק את הדו"ח של הועדה, וינסח טיוטה לתזכיר חוק אשר יכלול את כל אותם נושאים בהם המשרד מתכוון לתמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully