וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה של כו-לם

שגיא ניר

25.7.2006 / 7:16

המנהלת אישרה שינוי בתקנון המאפשר לכל קבוצה הרשומה באיגוד למצוא עצמה בליגת העל. רמת גן ועפולה ממתינות ל-31 באוגוסט

בהחלטה חסרת תקדים, קבעה הערב (שני) מנהלת הליגה כי בסיטואציה מסוימת תוכל כל קבוצת כדורסל ישראלית, אפילו אחת שמשחקת בליגה ב', לשחק בעונה הבאה בליגת העל.

מנהלת הליגה התכנסה על מנת לדון בשינוי תקנון העולות והיורדות. ההכנות המקרטעות לעונת המשחקים הבאה בליגת העל, והעובדה כי נכון לעכשיו 3 מתוך 10 הקבוצות שאמורות לשחק בליגה שובתות מכל פעילות, דחפה את אנשי המנהלת למצוא פיתרון למצוקה שעלולה היתה לגרום לליגה בת 7 משתתפות בלבד, לאור מצבן של הפועל תל אביב, אליצור אשקלון והעולה החדשה הפועל חולון.

השינוי שהוכנס בתקנון הגדיר מחדש את סדר הקבוצות שתעמודנה בתור להחליף בליגה את קבוצות ליגת העל שלא תעמודנה בתקציב המינימום של 4.4 מיליון שקלים. הראשונה בסדר העדיפויות תהיה היורדת הבכירה מליגת העל (כשהעונה מדובר בעירוני רמת גן), אחריה השניה בלאומית (הפועל עפולה/גלבוע של העונה) ואחריה כל קבוצת כדורסל ישראלית הרשומה באיגוד הכדורסל, שתוכל להעמיד ערבויות לתקציב המינימום לשנתיים הבאות, ללא קשר למיקומה בטבלאות הליגה בעונה הקודמת.

משמעות הההחלטה היא, שבמידה והפועל תל אביב, אליצור אשקלון והפועל חולון תוותרנה על ליגת העל, בליגה ישחקו בעונה הקרובה עירוני רמת גן, הפועל עפולה גלבוע וקבוצה נוספת, כמו למשל הפועל נצרת עילית שעלתה העונה מהליגה הארצית.

"השינוי נועד למנוע מצב של מספר נמוך מעשר קבוצות בליגת העל", הסביר יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל. המנהלת קבעה את יום ה-31 באוגוסט כמועד האחרון לחיפוש אחר קבוצות לליגת העל, ולאחריו תיקבענה סופית זהות 10 המשתתפות בליגה. המשמעות היא שעירוני רמת גן והפועל עפולה/גלבוע עדיין אינן יודעות באיזו ליגה ישחקו.

הרעיון שהעלו גורמים במנהלת, לפיו תהפוך ליגת העל ל"ליגה סגורה", שתמנה מספר קבוע של קבוצות ללא עולות או יורדות, לא זכה לתמיכה. בליגת העל ישחקו בעונה הבאה בכדור של חברת "נייקי".

עד כמה משמעותי תקציב המינימום?

בהפועל עפולה/גלבוע, שפיספסה את העלייה לליגת העל בשניות האחרונות של העונה האחרונה, הפעילו בשבועות האחרונים לחץ על המנהלת על מנת שיוכלו גם הם לשחק בליגת העל במידה וחולון תוותר על מקומה. מוקדם יותר היום התבטא בעניין קופל, שאמר: "רמת גן ועפולה מתעניינות להיכנס לליגת העל, ואנחנו נצטרך לקבל החלטה תוך שבועיים. הקבוצות האלה צריכות להכין את עצמן לליגת העל".

העובדה כי גם אם רמת גן ועפולה תשחקנה בליגת העל היא תמנה 9 קבוצות בלבד לאור מצבן של הפועל תל אביב, אשקלון וחולון, הדאיגה את קופל שתיכנן להעלות בדיון את הרעיון לפיו כל קבוצה עם גב כלכלי תוכל להצטרף לליגה: "אני יכול לומר בודאות שיהיו 10 קבוצות בליגת העל", אמר קופל, שניהל השנה ליגה בת 11 קבוצות. "אולי ניתן שנה אחת לקבוצה לעבור בתקציב נמוך יותר מהמינימום".

בחולון עדיין בונים על דורסמן

במקביל, ממשיכים אוהדי הפועל חולון בגיוס ספונסרים על מנת להביא גם לחזרתו של מיקי דורסמן לקבוצה. אוהדי הקבוצה טוענים כי הצליחו לגייס שני ספונסרים גדולים, והם מאמינים כי בהתאם לכך דורסמן יודיע בימים הקרובים על חזרתו.

דורסמן עצמו, שמונה לפני יותר משבוע למאמן עירוני רמת גן שאמורה היתה להחליף את חולון בליגת העל, נשמע סקפטי למדי. "מדברים על זה שבוע אבל זה עדיין לא קרה. אם עד היום ב-16:30 לא יגישו לי בטוחות בסך חצי מיליון דולר מהעירייה וספונסרים לא אחזור לחולון".

דורסמן כינס לפני כחודש מסיבת עיתונאים בה הודיע כי יפסיק את תמיכתו בקבוצה אם לא יחברו אליו ספונסרים ולא תגדל ההשקעה הכספית של העירייה. לאחר שהודיע כי החליט לעזוב את הקבוצה לטובת אימון רמת גן בליגת העל, נראה כי קיים חלון הזדמנויות לחזרתו של דורסמן לחולון, דרך תקציבי עירייה וספונסרים שיסייעו לדורסמן עצמו, שתמך בחולון לבדו בשנים האחרונות.

נכון לכתיבת שורות אלו, בחולון, רמת גן ועפולה עדיין לא יודעים באיזו ליגה הן תשחקנה בעונה הבאה. אחרי הישיבה הערב, אמורה עפולה להיכנס, לפחות תקנונית, לרשימת המועמדות להחליף את 3 הקבוצות המוקפאות. לגבי ההמשך, גם שם מחכים ל-31 באוגוסט.

עדכון ראשון: 24.7.06 12:42
עדכון אחרון: 25.7.06 07:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully