וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבוצות חיות במקלטים"

ניר איסקוב

23.7.2006 / 13:19

יו"ר ק. אתא, שמבקש לדחות את פתיחת העונה: "איך אפשר לדרוש מאיתנו להתכונן?" בהתאחדות מתרעמים על עצם העיסוק בנושא

בהתאחדות לכדורגל הבהירו היום (ראשון) כי אין כוונה לדון, לפחות לעת עתה, בבקשה שהגיש בשבוע שעבר יו"ר עירוני קרית אתא מהליגה הארצית וחבר הנהלת ההתאחדות, ברוך אופיר, בנוגע לדחיית מועד פתיחת משחקי גביע הטוטו, שאמורים להיפתח ב-5 באוגוסט.

אופיר עתר להתאחדות עקב המצב הביטחוני, שפוגע לדבריו בהכנות של הקבוצות הצפוניות לקראת העונה הבאה. ליוזמה של אופיר הצטרפו יו"רים נוספים של קבוצות מצפון הארץ, ביניהם מאזן גנאים מבני סכנין ואריה הלשטוק מהפועל חיפה.

"כרגע, אין שום בדיקה של הנושא", אמר לוואלה! ספורט מנכ"ל ההתאחדות, חיים צימר. "יש עוד חודש עד פתיחת הליגות (19 באוגוסט נ.א.), ושום הכנה לא נפגעת. כרגע, הקבוצות נמצאות במחנות אימונים בחו"ל. בשלב ראשון מתחיל גביע הטוטו, ויש עוד מספיק זמן לעשות כל מיני שיקולים. אם נראה סמוך לפתיחת הליגות שיש בעיות מסוימות באזורים מסוימים, אז נדון ונחליט מה לעשות. ברור שיהיה לנו יותר קל כשייפתרו הבעיות הביטחוניות והצבאיות".

אופיר הגיב בכעס על ההחלטה: "בסופו של דבר, לא תהיה להם ברירה, והם יהיו חייבים לדחות את המשחקים. לא יכול להיות שהם יישבו במשרדים שלהם בת"א, שאנשים שם הולכים לים והתיירות פורחת, ואצלנו יושבים בממ"דים ובמקלטים מוגנים. הם לא לוקחים את הדבר הזה ברצינות. הרבה קבוצות בליגה הארצית פשוט חיות במקלטים.

"אנחנו אפילו לא עשינו בדיקות רפואיות במגרש שלנו, כי פיקוד העורף אוסר על כל תושבי הצפון להיות במקומות פתוחים. כל פעם מתייצב מספר אחר של שחקנים לאימונים, בגלל שהמשפחות מפחדות או עברו לדרום, ואין לנו מה להגיד להם. חצי מדינה עזבה את הצפון ועברו למרכז ולאילת, אז איך אפשר לדרוש מאיתנו להתכונן לגביע הטוטו? אנחנו שומעים כל יום חמש-שש אזעקות ובומים באזורים שלנו".

גורמים בכירים בהתאחדות הביעו תרעומת על עצם העיסוק בנושא, מחשש שהדבר עלול לגרום לאופ"א להחליט בשנית על העברת המשחקים הבינלאומיים מישראל, וניכר כי הם מצויים בדילמה לא פשוטה בנושא. אם הנושא יעלה לדיון בישראל, אופ"א עלולה לראות בדבר לגיטימצייה להזזת המשחקים מהמדינה.

רומן רוזנבלט, מערכת וואלה!, מוסיף כי מאמן מכבי חיפה רוני לוי התייחס גם הוא לאפשרות של דחיית משחקי הליגה: "אני חושב שכרגע לא צריך לדחות שום דבר ויש להמשיך את השגרה עד כמה שניתן. מכל קבוצות ליגת העל, מכבי חיפה היא הנפגעת העיקרית מכל העניין, אבל אני חושב קודם כל על הקהל שלנו שברובו חיפאי והיית רוצה לראות את המשחקים מתקיימים בחיפה. מובן שבמידה וזה יהווה איום בטיחותי אז לא נסתכן. צריך להמשיך כרגיל ולחכות עוד שבוע-שבועיים עד סמוך לתחילת משחקי גביע הטוטו ורק אז להחליט, ולא לעסוק בכך עכשיו. אני מאמין ומקווה כי עד אשר נגיע לתחילת הליגה המצב יחזור לקדמותו".

בשעות הערב נחתה קטיושה בסמוך לאצטדיון העירוני בקרית אליעזר. לא דווח על נפגעים.

שיתוף פעולה עם הקפריסאים

בהמשך לפנייה שנעשתה לפני מספר שבועות ולאחר שיחות שהתקיימו בין ראשי ההתאחדויות של קפריסין וישראל בנושא הצעת הקפריסאים לחילופי שופטים במהלך משחקי הליגות, פנתה ההתאחדות הקפריסאית היום בבקשה לקיים מפגש על מנת לסכם ולהביא להסדר הנושא.

הצעת הקפריסאים לקיים מפגש בסופה"ש הקרוב כמו גם נושא הפגישה, יסוכם מחר יום שני ה-24.7 בשיחה בין שתי ההתאחדויות. ההתאחדות לכדורגל בישראל, הצהירה בעבר כי תשמח לכל שיתוף פעולה עם הקפריסאים בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully