וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החבר'ה סחבו אותי"

23.7.2006 / 18:39

נועם אוקון ניצח ב-5 מערכות את ג'יימי דלגאדו, והעניק לישראל ניצחון 2:3, בהתמודדות הדייויס מול בריטניה. רן: "תוצאה מדהימה"

עוד ניצחון אחד. זו הייתה המשימה היום (ראשון) של נבחרת ישראל בגביע דייויס, אחרי שאנדי רם ויוני ארליך העלו אותה אתמול ליתרון 1:2 על בריטניה באיסטבורן, עם ניצחון בחמש מערכות מול אנדי מארי וג'יימי דלגאדו.

נועם אוקון הרענן זכה להזדמנות מצוינת להעניק ניצחון לישראל, כשמולו עלה לשחק ג'יימי דלגאדו, המדורג 437 בעולם, אחרי שאנדי מארי, המחבט מספר 1 של הבריטים, נפצע.

אוקון עלה בקלות יחסית ליתרון של 0:2 במערכות, אבל הפסד במערכה שלישית צמודה, עובדה ששברה אותו, והאנגלי ביצע קאמבק מרשים בדרך למערכה מכרעת. המשלחת הישראלית בודאי החלה לראות בעיני רוחה את המשחק ביום שישי בו הוליך אנדי רם 0:2 מול אנדי מארי, אבל הפסיד. אלא שאוקון ידע לחזור לעצמו מול היריב החלש, והשלים ניצחון ישראלי מרשים.

ישראל זכתה בניצחון ראשון על בריטניה אחרי שלושה הפסדים ונשארה בבית אירופה-אפריקה 1 בזכות ניצול היתרונות שלה וניצול המגרעות הרבות של הנבחרת הבריטית.

מהלך המשחק

נועם אוקון פתח היטב והשיג שבירה בדרך ל-1:3, אבל הבריטי הותיק שבר בחזרה והשווה ל-3:3. אוקון שמר על חבטות ההגשה שלו, שבר וניצח 3:6 במערכה הראשונה.

שבירה של אוקון במשחקון השלישי של המערכה השניה העלה אותו ל-1:2. במשחקון השישי היו לדלגאדו שלוש אפשרויות שבירה, אך אוקון הגיב בשש נקודות רצופות ועלה ל-2:4 במערכה השניה. אוקון שמר על ההגשות שלו מאז וזכה גם במערכה השנייה, 4:6.

בפתיחת המערכה השלישית שמר דלגאדו על חבטות ההגשה שלו, והוביל 0:1. מאוחר יותר דלגאדו הצליח לשבור את חבטות ההגשה של אוקון בפעם הראשונה, בדרך ל-2:4. אוקון הצליח לשבור בחזרה, למרות שהיה קרוב להפסיד את המערכה. במשחקונים הבאים שמרו האנגלי והישראלי על חבטותיהם בדרך ל-6:6 ולשובר שוויון. כמו כל המערכה השלישית, גם שובר השוויון היה צמוד, כשאף אחד מהשחקנים לא מצליח לברוח לשני, אלא שלאנגלי הייתה יותר סבלנות, והוא ניצח 5:7 בנקודות, ו-6:7 במערכה כולה.

אוקון ניצח את משחקון ההגשה הראשון שלו במערכה הרביעית, אבל בבא כבר נשבר וירד לפיגור של 2:1. הישראלי נראה מיואש, נשבר שוב, והבריטי כבר הוליך 1:4, במה שנראית כדרך הבטוחה למערכה חמישית ומכרעת. אוקון עוד צימק, אבל הפסיד בסופו של דבר 6:2.

המערכה החמישית התחילה בצורה דומה, כשאוקון נשבר, אלא שבמצב הזה הוא ידע לעצור את ההדרדרות, שבר פעמיים ועלה ל-2:4 מבטיח. המומנטום עבר לצד הישראלי, אוקון ניצח עוד משחקון, והתקרב לניצחון. דלגאדו עוד ניצח משחקון וצימק ל-3:5, אבל הישראלי הציג מספיק נחישות כדי להשיג את הניצחון במשחק, ובהתמודדות.

במשחק חסר חשיבות גבר אלן מאקין (369 בעולם) על דקל ולצר הצעיר 2:6, 1:6.

אוקון: "משחק משוגע"

"אני מרגיש מצוין", אמר אוקון אחרי המשחק, "החבר'ה מהנבחרת סחבו אותי ובזכותם ניצחתי, אני לא יודע מה קרה לי במערכות השלישית והרביעית, אבל למזלי אייל רן, הקפטן, השחקנים האחרים, והקהל הישראלי שהיה ביציע החזירו אותי למשחק".

אוקון גם ידע להחמיא ליריבו: "היה משחק משוגע, לא עשיתי טעויות, ג'יימי פשוט שיחק טוב. ניסיתי לשמור על ריכוז וחיכיתי שהרמה שלו תרד, ושיהיה לי פתח לחזור למשחק".

אייל רן, קפטן הנבחרת הישראלית: "זו תוצאה מדהימה, אחת הטובות שהיו לישראל. אני בטוח שהרבה אנשים בישראל צפו במשחק. יש לנו תמיכה מאוד גדולה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully