וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידענו שכל המדינה צופה בנו"

22.7.2006 / 21:50

למרות פיגור 4:1 במערכה החמישית, ארליך ורם הצליחו לגבור על דלגאדו ומארי במשחק הזוגות בגביע דייויס. עכשיו אפשר לנצח

ישראל עלתה היום (שבת) ליתרון 1:2 במפגש גביע הדייוויס מול בריטניה באיסטבורן, לאחר שהצמד הישראלי, אנדי רם ויוני ארליך, גבר על הצמד הבריטי, אנדי מארי וג'ימי דלגאדו, בתום חמש מערכות דרמטיות 6:3, 4:6, 7:5, 3:6, 4:6. אחרי שמשחקי יום שישי הסתיימו בשוויון 1:1, משחק הזוגות הפך לקריטי עבור שתי הנבחרות, והפעם אנדי ויוני לא אכזבו את חובבי הטניס בישראל, והציגו במשך דקות ארוכות את היכולת שהעלתה אותם לצמרת שחקני הזוגות בעולם.

המשחק עצמו התעלה ברובו לרמה גבוהה, עם כמה מכות קסומות של אנדי מארי (30 בעולם) ותגובות יפות לא פחות של אנדי ויוני. המשחק הגיע למערכה חמישית ומכרעת, ועל אף שהבריטים כבר הובילו 1:4, רם וארליך הראו הרבה חוסן מנטלי, ניצלו את חוסר הניסיון של דלגאדו ואת הפציעה של מארי, זכו בחמישה משחקונים רצופים והבטיחו את הניצחון החשוב לישראל. המשחק הנפלא של אנדי-יוני הצליח להחזיר את הכבוד לזוג הישראלי, אחרי שאכזבו כל כך בפעם שעברה ששיחקו במסגרת גביע דייויס.

מחר (ראשון) נועם אוקון אמור לפתוח את היום המכריע של המשחקים מול אנדי מארי, ויקבל את ההזדמנות להכריע עבור ישראל את התמודדות כולה ולהבטיח ניצחון, שימנע מישראל לפגוש את אוקראינה לקרב הישרדות על ההישארות בבית האפריקאי-אירופאי. במידה שנועם לא יעשה את הסנסציה ויגבור על מארי, אנדי רם יפגוש את אלכס בוגדנוביץ' למשחק המכריע.

תיאור המשחק

אחרי שני המשחקונים הראשונים שבהם שמרו השחקנים על מכות ההגשה, הבריטים השיגו שבירה מוקדמת ועלו ל-1:2. שתי הנבחרות הצליחו לשמור על הגשות הפתיחה עד למצב של 3:5, אבל ארליך נשבר שוב, והטעויות ליד הרשת נתנו את המערכה הראשונה לדלגאדו ומארי, 3:6.

במערכה השנייה השתנה מעט המומנטום, כשהצמד הישראלי שבר כבר במשחקון הראשון את ההגשות של דלגאדו. ארליך הצליח להעלות את הרמה, והישראלים שמרו על ההגשות, הצילו נקודות שבירה, וזכו במערכה השנייה, 4:6.

פתיחת המערכה השלישית המשיכה את התנופה הישראלית, אבל אנדי ויוני לא ניצלו את ההזדמנויות שלהם ולא זכו בנקודות השבירה. שתי נקודות רצופות של דלגאדו, שנעזר בהרבה מזל, הביאו לשבירה והבריטים עלו ל-3:4. יוני לא נכנע, ובכמה הברקות החזיר שבירה מהירה, 4:4. דלגאדו המשיך בדומיננטיות ליד הרשת, ולקח מאנדי משחקון הגשה שני רצוף עם עוד שבירה, 5:6 לבריטים. ההגשות של מארי סגרו את המערכה, 5:7 ו-1:2 לבריטניה אחרי שלוש מערכות.

גם את המערכה הרביעית הישראלים פתחו חזק, ועלו ל-0:3 מהיר אחרי שבירה על הסרבים של דלגאדו. במצב של 3:5 ארליך הציל ארבע נקודות שבירה, וישראל לקחה את המערכה, 3:6, 2:2 במערכות - הולכים למערכה מכרעת.

במשחקון הרביעי אנדי מארי העלה את הרמה שלו, ובכמה מכות נפלאות הצליח לשבור את ההגשות של אנדי רם, ובריטניה עלתה ליתרון 1:3. מארי הראה קצת עייפות, ואנדי רם הצליח לנצל את זה כדי לשבור אותו חזרה, וישראל צמצמה ל-3:4. דלגאדו שוב לא עמד בלחץ, והצמד הישראלי השלים משחקון רביעי ברציפות כדי לעלות ל-4:5, ולהגיש עבור הניצחון. עוד משחקון דרמטי הסתיים בהצלחה, ישראל עלתה ליתרון 1:2.

ארליך: "ניצחון גדול"

עם סיום המשחק דיבר הזוג הישראלי עם הטלוויזיה הבריטית, ואנדי רם דאג להזכיר להראות שהוא זוכר מאיפה הוא מגיע: "המצב לא קל אצלנו, וידענו שכל המדינה מסתכלת עלינו. זה באמת מרגש, אני מתקשה לתאר את התחושות. היה קשה מאוד, זה לא היה יכול להיות קל מול שחקן כמו אנדי מארי, שהפסדנו לו ברמת השרון לפני כמה חודשים".

יוני ארליך החמיא לזוג הבריטי על משחק מצוין: "מגיע להם הקרדיט על משחק נפלא, הם הצליחו להוציא מאיתנו את המיטב. אני מאושר שבמערכה החמישית הצלחנו לשמור על קור רוח ולחזור מפיגור משמעותי, זה היה ניצחון גדול".

רם התשוש, ששיחק כבר יומיים ברציפות משחקים מתישים של חמש מערכות, סיפר כי אם ייאלץ - הוא יוכל לעמוד באתגר הזה בפעם השלישית ברציפות. "אני מאמין שאוקון יגמור את הסיפור. הוא כבר הראה שהוא נמצא בכושר מצוין, והוא ישחק מול מארי העייף, שגם אינו כשיר במאה אחוז. אבל אם לא, אני אהיה מוכן לעלות על המגרש למשחק המכריע, ואם אצטרך - אשחק גם עוד משחק של חמש מערכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully