וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתתי לו לנשום"

22.7.2006 / 16:40

אוקון ניצח את בוגדנוביץ', אנדי רם מפסיד למרות יתרון מבטיח. 1:1 ביום הראשון בדייויס מול בריטניה. הגשם דחה את משחק הזוגות

בריטניה וישראל התחילו היום (שישי) באיסטבורן את מבחן הפחד והנקמה במפגש גביע דייויס במסגרת איזור אירופה-אפריקה 1. פחד מפני הפסד שיוביל למפגש הישרדות מול אוקראינה (שייערך בראש השנה) והבטחות נקמה הדדיות, שמקורן במפגש הקודם בין שתי הנבחרות, שהתקיים בשנה שעברה. במשימה הראשונה של המפגש עמד נועם אוקון בצורה מצוינת, כשניצח בצורה חלקה את אלכס בוגדנוביץ' 0:3, ניצחון שהעלה את ישראל ל-0:1.

אבל המשחק של היום היה זה שהפגיש את שני האנדים - אנדי מארי בן ה-19 ואנדי רם, שהוזעק למשחקי היחידים כמחליפם של דודי סלע והראל לוי. רם פתח מצוין את המשחק מול העילוי הבריטי ועלה ל-0:2, אבל נכנע למארי במערכה השלישית שהתבררה כקריטית - מארי התעורר, רם התעייף, והניצחון הלך לצד הבריטי - 6:2, 6:4, 5:7, 2:6, 3:6.

בסיום היום הראשון התוצאה היא 1:1, וכעת השאלה היא כיצד יצליח רם להתאושש ממשחק 5 המערכות שלו ולחבור ליוני ארליך בשבת בשביל לנסות להעלות את ישראל ליתרון, לפני יום ראשון המכריע.

משחק הזוגות בין יוני ארליך ואנדי רם ואנדרו מארי את ג'יימי דלגאדו היה אמור לצאת לדרך בשבת ב-16:00 שעון ישראל, אלא שהגשמים באיסטבורן דחו בינתיים את פתיחתו.

בוגדנוביץ' - אוקון 6:4, 7:5, 6:2

לפני שנה הפסיד אלכס בוגדנוביץ' (148 בעולם) לנועם אוקון (270 בעולם) במפגש הדייויס ברמת השרון, וביקש מהקפטן הבריטי, ג'רמי בייטס, לא לשחק יותר בנבחרת. בייטס והאנגלי ממוצא סרבי החליטו להמשיך את שיתוף הפעולה, במטרה לנסות לנקום באוקון. אבל המפגש השני בין השניים היה קשה עוד יותר לבריטי, שהובס לעיני הקהל הביתי על משטח הדשא באיסטבורן. אוקון פשוט עלה עליו בכל פרמטר, והיה מרוכז מהפתיחה בשביל להעלות את ישראל ליתרון 0:1 על בריטניה.

הישראלי פתח חזק עם שבירה מהירה, ובזכות ההססננות של יריבו עלה ל-1:5 קליל, ונראה בדרך למערכה קלילה. האנגלי שמר על ההגשה, שבר פעם אחת, הקהל החל לדחוף אותו, ופתאום טעויות בלתי מחויבות הובילו לצמצום ל-5:4. עם הגב אל הקיר נהנה אוקון משתי מעידות של האנגלי, ומחבטה אחת שלא הלכה לשום מקום, וזה נתן לו ניצחון במערכה הראשונה, 4:6.

במערכה השניה בוגדנוביץ' המשיך להשתפר ועלה ל-1:2 כשהוא שומר על ההגשות הראשונות שלו. המשחקון הרביעי היה ארוך ומרתק, ולבריטי היתה אפשרות שבירה, אך אוקון בטניס משובח השווה ל-2:2. שני הטניסאים הצליחו להמשיך לשמור על ההגשות בדרך ל-4:4 ול-5:5. ברגע האמת, כשכל הלחץ עליו, לא הצליח בוגדנוביץ' לשמור על ההגשות, ואוקון עלה ל-5:6 עם שבירה ראשונה במערכה השניה שסללה לו את הניצחון במערכה כולה.

אוקון ששלט במשחק מפתיחתו, המשיך עם המשחק שלו והצליח לשבור את הבריטי ממוצא סרבי ולעלות ל-1:2 במערכה השלישית. בוגדנוביץ' נראה שבור ומיואש, במיוחד לאחר שאוקון עלה ליתרון 1:4 עם שבירה נוספת, ו-1:5, שסלל את הדרך לניצחון במשחק כולו.

בסיום המשחק התראיין אוקון לטלוויזיה הבריטית, ואמר: "זו היתה התחלה מדהימה ואנחנו מובילים 0:1. שיחקתי מצוין - סרבים, קבלות, לא נתתי לו לנשום. לא חשבתי על כלום, פשוט שיחקתי וזו היתה הרגשה נפלאה. שמרתי על הריכוז גם במצבים יותר בעייתים, וזו נקודה חלשה אצלי בדרך כלל. הוא לא שיחק רע, פשוט לקחתי את הכדורים מוקדם". נועם לא שכח לשלוח בסיום הראיון ברכות לחברה ולחברים ואמר: "מקווה שהמלחמה תסתיים מהר".

מארי - רם 6:2, 6:4, 5:7, 2:6, 3:6

רם פתח את המשחק בהיסוס ונראה קצת חלוד מול מארי הצעיר, שלקח את המשחקון הראשון בקלות. רם ענה במשחקון משלו, ועלה בכל הזדמנות לרשת, מול הבריטי שנראה מעט אדיש כדי להשוות ל-2:2. האדישות של מארי באה לידי ביטוי כשרם הצליח לשבור את הבריטי בן ה-19 במשחקון החמישי.

רם (662 בעולם ביחידים) המשיך ללחוץ את מארי ולהגיע מהר מאוד לרשת. השבירה השניה לא איחרה לבוא, ורם עלה ל-2:5 - יתרון מפתיע בהחלט. מארי (35 בעולם) ביצע 8 טעויות לא מחויבות במערכה הראשונה, ורם טייל לניצחון 2:6.

מארי התעורר מעט בתחילת המערכה השניה, אבל רם המשיך להפגין ביטחון. המשחקון החמישי היה מתוח וארוך במיוחד. לרם היו 2 הזדמנויות שבירה, אבל הן הלכו לאיבוד ומארי השתלט על המשחקון לבסוף. רם ומארי המשיכו לשמור על ההגשות עד המשחקון התשיעי, בו רם ניצל טעויות של מארי בשביל לשבור ל-4:5 לטובתו ולקחת את המערכה השניה 4:6.

במצב של 1:2 למארי במערכה השלישית, נכנס רם לפיגור אבל הצליח לחזור ממנו עם נקודות יפהיפיות בשביל להשוות ל-2:2. ביתרון 3:4 במערכות, מארי הצליח להלחיץ את רם כשהוביל במשחקון, עם טניס יותר דינמי ונמרץ. רם, עם כל הלחץ על הכתפיים טיפל יפה במצב עם משחק רשת מצוין בדרך ל-4:4. שני הטניסאים המשיכו לייצר טניס יפה, ורם בנקודה של המשחק קבע 5:5. מארי שמר על ההגשה שלו, עלה ל-5:6, והגיע לשלוש נקודות שבירה במשחקון הבא. אנדי רם לא עמד בלחץ ואיבד את המערכה, 5:7 לבריטי.

רם, שלא מורגל במשחקים של 5 מערכות ביחידים, החל להתעייף אך ידע שאסור לו לתת למארי, שנראה יותר ויותר חד, להמשיך את המומנטום. מארי המשיך ללחוץ את רם, ואחרי 1:2 במערכה השלישית הגיע ל-2 נקודות שבירה ועלה ל-1:3, 2:4 ו-2:6 במערכה כולה.

מארי לקח את המשחקון הראשון במערכה השניה, אך רם המשיך להיראות עייף - הכל פתאום הלך קשה. לרם היו כל הכלים לקחת את משחקון ההגשה שלו, אבל מארי פשוט היה גדול עליו והצליח לשבור אותו בדרך ל-0:2. עם סיום המשחקון טופל רם בצד המגרש בידי מעסה הנבחרת. רם חזר לנסות להציל את המשחק אבל נתקל בקשיים מול מארי הרענן, שעלה ל-3:5, פיגור ממנו רם כבר לא הצליח לחזור.

מארי אמר בסיום: "זו הפעם הראשונה שאני חוזר מפיגור 2:0. שיחקתי רע מאוד בהתחלה ולא הייתי מרוכז, בעוד רם שיחק טניס טוב מאוד. האווירה פה היתה מצוינת ועזרה לי לעשות את העבודה".

משחק הזוגות

המשימה הנוספת של רם, יחד עם ארליך, היא להשיג נקודה בזוגות ולכפר בכך על ההפסד למארי ושרווד בשנה שעברה. בשבת יתמודד הצמד הישראלי מול מארי וג'יימי דלגאדו, ורם מבטיח שהפעם הם מוכנים לאתגר: "לפני שנה לא הכרנו את מארי ולא היתה לנו שום תוכנית משחק, אבל הפעם זה יהיה שונה ולא נחזור על אותה טעות".

השאלה היא האם ההכנה של הנבחרת, רצינית ככל שתהיה, תספיק כדי למנוע הפסד נוסף לבריטניה, אחרי שישראל הפסידה בכל שלושת המפגשים הקודמים בין שתי הנבחרות.

לוח הזמנים:

שבת 16:00
רם ויוני ארליך - מארי וג'יימי דלגאדו

ראשון 15:00
אוקון - מארי
רם - בוגדנוביץ'

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully